اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۲۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008255525717548

انواع ژنیکوماستی کدامند؟

کد: 140008255525717548

https://bit.ly/3qLcVKf

، تهران , (اخبار رسمی): ژنیکوماستی انواع مختلفی دارد. این انواع مختلف شامل ژنیکوماستی شدید، ژنیکوماستی خفیف، ژنیکوماستی در نوزادان و ... می‌شود. روش های درمان هر کدام از این انواع ژنیکوماستی با هم متفاوت است.

گاهی آقایان چاقی را با ژنیکوماستی اشتباه میگیرند. ژنیکوماستی عارضه ای است که در بین آقایان شایع است و میتواند در روحیه آن ها تاثیر گذار باشد. برخی افراد برای درمان به دنبال یک جراح پلاستیک خوب  هستند در حالی که ممکن است به جراحی نیاز نباشد و با دارو بهبود یابند. در این مطلب قصد داریم شما را با انوع ژنیکوماستی آشنا کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

ژنیکوماستی نوزاد

این نوع ژنیکوماستی به دلیل انتقال هورمون های زنانه مادر از طریق جفت به نوزاد ایجاد می شود و با افزایش سن از بین میرود.

ژنیکوماستی طبیعی

ژنیکوماستی طبیعی عارضه ای است که معمولا در پسران 12 تا 15 سال به دلیل بلوغ و تغییرات هورمونی و مردان بالای 65 سال اتفاق می افتد. ژنیکوماستی در نوجوانان ممکن است بعد از مدتی  حدود 6 ماه تا دو سال از بین برود.

ژنیکوماستی غده ای خالص

معمولا بدن سازانی که که دارو های استروئیدی مصرف میکنند دچار این مشکل می شوند که برای درمان این مشکل باید غده با جراحی خارج شود.

ژنیکوماستی بزرگسالان

یکی از شایع ترین انواع ژنیکوماستی این نوع است که به دلیل رسوب شدن چربی در بافت غددی اتفاق می افتد. معمولا برای درمان این مشکل از جراحی استفاده می شود.

ژنیکوماستی غیر متقارن یا یک طرفه

این نوع از ژنیکوماستی میتواند در یک یا هر دو سینه اتفاق بیوفتد اما درجه آن با هم متفاوت است و ممکن است یک سینه بزرگ تر از دیگری باشد. این نوع از ژنیکوماستی نیز جراحی قابل درمان است.

ژنیکوماستی شدید

این نوع ژنیکوماستی عموماً در افرادی اتفاق می افتد که الاستیسیته ی پوست خود را در سنین بالاتر از دست داده اند، همچنین کسانی که در یک مقطع از زندگی خود چاق بوده و یا اضافه وزن داشته اند و با کاهش وزن دچار افتادگی پوست شده اند و سینه هایی دارند که به شدت بزرگ شده اند.

ژنیکوماستی خفیف

این نوع ژنیکوماستی هم در پسران جوان اتفاق می افتد و تغییر زیادی در فرم سینه ها ایجاد نمی شود و فقط ممکن است نوک سینه برجسته شود.

شبه ژنیکوماستی

افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند و رژیم غذایی مناسبی ندارند ممکن است که دچار سینه های بزرگ شوند و با کاهش سایز این افتادگی سینه نمایان تر شود. این افراد در ظاهر گمان میکنند دچار ژنیکوماستی شدند اما برای بررسی دقیق تر باید به بهترین جراح ژنیکوماستی مراجعه کنند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به مطب  دکتر کامبیز ایزدپناه مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۲۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی