اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009155563117721

نحوه نصب و اجرای کفپوش اپوکسی چگونه است؟

کد: 140009155563117721

https://bit.ly/3dn2ncb

، (اخبار رسمی): کفپوش اپوکسی برای نصب و اجرا در محیط نیاز به طی کردن مراحل مختلف دارد. اگر می خواهید این کفپوش ها به شکل مناسب و ایده آل در فضا به کار گرفته شوند، ابتدا باید بسترسازی و عملیات مربوط به اجرای کفپوش را در محیط انجام دهید.

نحوه نصب و اجرای کفپوش اپوکسی چگونه است؟
نحوه نصب و اجرای کفپوش اپوکسی چگونه است؟

یکی از مراحل مهم برای اجرای کفپوش اپوکسی در فضاهای کاری و صنعتی، عملیات پاکسازی برای از بین بردن ترک های سطحی کف و برطرف کردن انواع آلودگی ها و چربی ها می باشد.

در ادامه نیاز دارید کل سطح مورد نظر را به کمک تینر  اپوکسی تمیزکاری کنید. با این تینر می‌ توان فضای مورد نظر را از هر گونه مواد آلاینده از جمله گرد و غبار پاکسازی کرد. وجود آلودگی، چربی، رطوبت، گرد و غبار و ... می تواند مانع بزرگی برای استفاده از کفپوش اپوکسی در محیط باشد. در واقع این موانع شرایط چسبیدن کفپوش به بستر محیط را از بین می برند.

اجرای کفپوش اپوکسی به شکل گام به گام

 لایه پرایمر اپوکسی به عنوان اولین لایه در کفپوش اپوکسی جایگذاری می شود. ساختار این لایه اپوکسی، پلی آمید است و نحوه جای گذاری آن نیز به شکل ترانسپارنت انجام می شود.

 در ادامه برای تکمیل فرآیند لایه پرایمر اپوکسی از ماستیک کاری برای پوشش دهی پستی و بلندی های بستر استفاده می شود. این کار امکان تثبیت بهتری برای لایه میانی اپوکسی فراهم می ‌کند. بعد از ماستیک کاری در نواحی درز و شکاف، لایه میانی اپوکسی اجرا می گردد. در این مرحله لازم است سطح به وجود آمده از نظر ایرادات مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

 در مرحله بعدی نیز لایه نهایی اپوکسی به شکل یکپارچه اجرا می شود. برای نصب این لایه از غلطک های مخصوص اپوکسی کمک گرفته می شود. لایه نهایی اپوکسی نسبت به دیگر لایه ها از بافت ریزتری برخوردار است و  می‌ تواند اصطکاکی مناسبی را در محیط به وجود آورد.

 ممکن است شما با توجه به فضایی که کفپوش اپوکسی را در آن استفاده می کنید، نیاز به استفاده از علائم ترافیکی یا خط کشی داشته باشید. در چنین شرایطی می توانید از رنگ ترافیکی برای تفکیک یا علامت گذاری کفپوش اپوکسی استفاده کنید.

کفسازی مناسب با ساب زدن

اگرچه کفسازی برای جایگذاری کفپوش اپوکسی مورد توجه نیست اما بهتر است ابتدا محیط را از نظر وضعیت ناهمواری و وجود درز و شکاف مورد بررسی قرار دهید. همچنین پاکسازی بستر را از نظر آلودگی، رطوبت، چربی و سایر مواد انجام دهید. تمام این موارد برای جایگذاری بهتر کفپوش اپوکسی در محیط مدنظر قرار می ‌گیرد. محلول جوهر نمک می تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن چربی ها باشد.

 ترمیم بستر زیر کفپوش نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. برای یکسان سازی بستر زیرین کفپوش می توانید از بتونه اپوکسی استفاده کنید. این بتونه درز و شکاف های موجود بستر زیر اپوکسی را پر می کند. ساب زدن یکی دیگر از اقداماتی است که بسترسازی کفپوش اپوکسی را انجام می دهد. ساب زدن می تواند باعث به وجود آمدن سطح زبر شود. البته این مسئله نگران کننده نیست. چون این بستر زیر کفپوش اپوکسی قرار می گیرد و قابل رویت نیست.

رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی با توجه به خصوصیاتی که دارد، می‌ تواند برای فضاهای مرطوب یا فضاهایی که با مواد شیمیایی، اسیدی و قلیایی سروکار دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

 رنگ های اپوکسی به دو گروه بزرگ پلی آمین و پلی آمید تقسیم می ‌شوند. پلی آمیدها برای محیط های مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ اپوکسی پلی آمید علیرغم خاصیت ارتجاعی که به همراه دارد، از مقاومت چندانی برخوردار نیست.

رنگ اپوکسی پلی آمین با توجه به مقاومت قابل توجهی که دارد، برای فضاهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این گروه از رنگ های اپوکسی در برابر مواد شیمیایی و حلال ها مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. بنابراین می توانند گزینه مناسبی برای صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و صنایعی که با انواع حلال ها، مواد شیمیایی و... سر و کار دارند باشند.

معرفی رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی نیز گاهی برای تبدیل و تعیین حدود خط کشی یا استفاده از علائم ترافیکی بر روی کفپوش اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های ترافیکی می‌ توانند برای موارد مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. اگرچه این رنگ ها برای تفکیک کفپوش های اپوکسی نیز کارایی قابل توجهی دارند. این تفکیک می ‌تواند مربوط به پارکینگ، سالن ورزشی و ... باشد.

 در بسیاری از بزرگراه ها، جاده ها و خیابان ها برای خط کشی و استفاده از علائم ترافیک، از رنگ ترافیکی کمک گرفته می ‌شود. رنگ ترافیکی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت قابل توجهی دارد. بنابراین می تواند برای سایر فصول گزینه بسیار مناسبی باشد. این رنگ با سرعت بالا خشک می شود. از این رو بعد از استفاده بر روی کفپوش های مختلف نیاز به مراقبت و نگهداری ندارد. این رنگ برای سطوح آسفالت، بتنی و دیگر سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.

 رنگ های ترافیکی می توانند در معرض نوسانات شدید دمایی، یخبندان، نور شدید خورشید، باد، طوفان و... باشند. خوشبختانه این رنگ نسبت به سایر عناصر محیطی مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهد. فرسایش و سایش یکی دیگر از مواردی هستند که به شکل مداوم در محیط طبیعی وجود دارند. رنگ ترافیکی در برابر این عوامل مقاومت قابل توجهی دارد.

کاربرد کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی می‌ توانند برای فضاهای مختلف اعم از صنعتی، اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار بگیرند. بیشترین استفاده از کفپوش های اپوکسی در محیط های صنعتی انجام می شود. علت این موضوع کاملاً مشخص است. این کفپوش ها می توانند برای فضاهای صنعتی گزینه بسیار مناسبی باشند. چون از قیمت گذاری مقرون به صرفه برخوردار هستند. ضمن اینکه مقاومت قابل توجهی در برابر سایش، تحمیل فشار، درجه حرارت بالا، مواد شیمیایی، روغن ها، چربی ها، انواع آلودگی و انواع شوینده ها دارند.

 تمام این موارد کفپوش های اپوکسی را به گزینه مناسب و درخور برای محیط های صنعتی تبدیل کرده است. اگرچه این کفپوش ها برای محیط های آموزشی، فضای بیمارستان ها، کارخانه ها، صنایع مختلف، کارگاه های تولید مواد غذایی، مراکز تولیدی و حتی ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

https://www.resinwerks.com/pages/metallic-flooring

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل