اطلاعات تماس
  • 091242*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009215572917755

آشنایی با دعاوی ملکی ، وکیل ملکی و شرایط فسخ مبایعه نامه

کد: 140009215572917755

https://bit.ly/3ENy0aV

، (اخبار رسمی): در دعاوی ملکی حقوقی جرمی صورت نگرفته و فقط و فقط به علت عدم آگاهی قوانین اجرا نشده. در این زمان وکیل ملکی شما با اختیاراتی که شما به او میدهید در دادگاه از حق شما دفاع میکند. از مهمترین شرایط فسخ مبایعه نامه ، رضایت طرفین است.

دعاوی ملکی ، وکیل ملکی ، شرایط فسخ مبایعه نامه
آشنایی با دعاوی ملکی ، وکیل ملکی و شرایط فسخ مبایعه نامه

بهترین وکیل دعاوی 

بهترین وکیل دعاوی ملکی باید دارای خصوصیات شخصیتی همچون صداقت در کار، آگاه و دانا به موضوعات و قوانین ملکی، دارای حسن خلق و حسن نیت باشد. در پرونده های حقوقی و کیفری در دعاوی ملکی بهترین وکیل وکیلی است که در چالش ها و مشکلات صبوری نشان دهد و در تجزیه و تحلیل مسائل خوب عمل کند و مصمم در جمع آوری ادله برای اثبات حرف در دادگاه را داشته باشد. بهترین وکیل دعاوی ملکی به احقاق حق موکل خود کمک می کند و مدافعی است در برابر تضییع حق موکل خود. تسلط در مسائل حقوقی و کیفری و مسائل ثبتی مربوط به املا ک یکی دیگر از مشخصه های وکیل دعاوی ملکی است. نوشتن ماهرانه لایحه و تنظیم دادخواست و مواد مرتبط در پرونده را به خوبی انجام دهد تا بهترین دفاع را حقوق موکل خود در دادگاه داشته باشد.

انواع دعاوی

دعاوی ملکی بر اساس شاخص های مختلفی که در این نوع دعاوی مطرح می شود تقسیم بندی می شود. دعاوی ملکی حقوقی و دعاوی ملکی کیفری

دعاوی ملکی حقوقی  در این گونه از دعاوی جرمی اتفاق نیفتاده است و افراد سهوا و یا به علت عدم آگاهی از قوانین و یا گرفتن حق و یا فسخ قراردادها طرح دعوا می کنند و قانونگذار پیش بینی های لازم را در این خصوص نموده  و قضات در دادگاه ها با توجه به قوانین و مندرجات در کتاب قانون حکم صادر می کنند و داوری و قضاوت را انجام می دهند.

 در دعاوی کیفری ماهیت در رابطه با ارتکاب جرم توسط اشخاص می باشد و پرونده های کیفری با شکایت مدعی العموم و یا طرح دعوا از طرف شاکیان خصوصی شکل می گیرد و در کل می توان گفت دعاوی کیفری ملکی به دنبال سودجویی و کلاهبرداری مجرمان مطرح می شود.

دعاوی ملکی حقوقی:

بیشترین پرونده های حقوقی در دادگاه در مورد دعاوی ملکی است که قانون با دقت نظر، پیش بینی  های لازم را تمامی موارد داشته و در همه شرایط مربوط به دعاوی حقوقی، قضات در دادگاه با در نظر داشتن قانون و علم خود پروند های موجود را داوری و قضاوت می کنند.

با توجه به قوانین بسیار زیادی که در این حوزه وجود دارد لازم و ضروری است که در دعاوی ملکی کیفری از وکیل ملکی دلسوز و متعهد و با تجربه کمک بگیریم و می دانیم که یک وکیل توانمند با دردست گرفتن پرونده به بررسی مدارک و اسناد جمع آوری اطلاعات لازم و تنظیم لایحه دفاعیه ای بی نقص در دادگاه حضوری تاثیر گذار خواهد داشت و از حق و حقوق شما دفاعی در خور را انجام می دهد.

شرایط فسخ مبایعه از طرف خریدار

فسخ قرارداد در معنای لغوی به زایل کردن، نقص و تباه کردن گویند. بر هم زن و معاملات و فسخ آن از نظر قانون دارای ضوابط و شرایطی می باشد. فسخ یک معامله ی قانونی با حضور خریدار و فروشنده و با رضایت هر دو اعتبار پیدا می کند در مواردی نیز می تواند به صورت کاملا یک طرفه بدون اطلاع طرف دوم در مراجع قانونی انجام گیرد. شرایط فسخ مبایعه نامه را در موارد زیر به طور دقیق تر به آن اشاره خواهیم نمود:

  • هر گاه در هنگام انجام معامله در بنگاه معاملات املاک خریدار یا فروشنده جلسه را ترک نکرده و از عقد قرارداد منصرف شوند می توانند قولنامه را فسخ نمایند. از نظر حقوقی این فسخ معامله را «خیار مجلس» گویند.
  • در معامله زمانی، جهت فسخ قرارداد ذکر شود یعنی تا تاریخ ذکر شده در قرارداد امکان ابطال مبایعه نامه را بدون ضرر مالی از طرف فروشنده و خریدار در نظر گرفته شده باشد. از نظر حقوقی به این شرایط « خیار شرط » گویند.
  • یکی از دو طرف معامله فریب خورده باشد. « خیار غبن »
  • هر گاه فروشنده ملک و یا هر مالی که می فروشد را به طور غیر واقعی بهتر نشان دهد.« خیار تدلیس »
  • فروشنده و یا خریدار تعهدی را قبول و در پایان معامله آن به تعهدات خود عمل نکند. طرف مقابل می تواند تقاضای ابطال مبایعه نامه را بخواهد. «خیار تخلف شرط »
  • در پایان معامله خریدار متوجه ایراد یا عیبی شود « خیار عیب »
  • هر گاه در معامله ای معلوم شود مقداری از جنس فروخته شده متعلق به دیگری است و او رضایتی از فروش مال خود نداشته باشد قرارداد فسخ شده اعلام می شود« خیار شرکت »
  • در معامله ای که به صورت غیر حضوری بوده و فروشنده خصوصیات جنس را آن طور که در واقعیت بوده شرح نداده باشد. خریدار میتواند معامله را فسخ نماید. « خیار رویت »
  • در معامله ای که به صورت غیر حضوری بوده و فروشنده خصوصیات جنس را آن طور که در واقعیت بوده شرح نداده باشد. خریدار میتواند معامله را فسخ نماید. « خیار رویت »
  • هر گاه مشتری پول جنسی را که خریده است را تا سه روز پرداخت نکند و فروشنده هم جنس خریداری شده را تحویل مشتری ندهد . تعیین تاخیر در پرداخت پول در معامله ذکر نشده باشد. « خیار تاخیر »

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091242*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون