اطلاعات تماس
  • 091242*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009215573017755

آشنایی با قوانین دعاوی مالی ، مطالبه وجه و چک جعلی

کد: 140009215573017755

https://bit.ly/3ERIHto

، (اخبار رسمی): دعاوی مالی ارتباط مستقیم با اموال دارد و به دو گروه قابل ارزیابی و غیر قابل ارزیابی تقسیم میشوند. با کمک وکیل پایه یک دادگستری ،حورا آهنی بدون دغدغه درخواست مطالبه وجه را تنظیم و پیگیری کنید. در هنگام مطالبه وجه دقت بفرمایید که چک جعلی دریافت نکنید.

دعاوی مالی ،  مطالبه وجه ، چک جعلی
آشنایی با قوانین دعاوی مالی ، مطالبه وجه و چک جعلی

دعاوی مالی و غیر مالی

در موضوعات حقوقی اصل بر رسیدگی به حق و ناحق بودن است و اصطلاح دعوا با مفهوم حق ارتباط زیادی می تواند داشته باشد حال اگر این تضییع حق موضوعی مادی داشته باشد رسیدگی به آن در دسته دعاوی حقوقی مالی قرار گرفته و موضوعات مطرح شده در آن مستقیم واجد آثار مالی می باشد ولی در موضوعاتی که حقی ضایع و موضوعی مطرح شده در آن مسائل غیر مادی باشد رسیدگی به آن در دسته دعاوی غیر مالی  قرار می گیرد در واقع می توان گفت دعاوی مالی به طور مستقیم واجد شرایط مالی است و دعاوی غیر مالی به طور غیر مستقیم  می تواند آثار مالی را در آن دید ولی ماهیت اصلی آنها مادی نیست..

پس به طور کلی در تعریف دعاوی حقوقی می توان گفت دعوای مالی به دعوایی گفته می شود که خواسته در آن مالی است مانند دعوای مطالبه مهریه، مطالبه وجه و در دعاوی غیر مالی خواسته در آن غیر مالی می باشد.مانند تصحیح نام در مدرک تحصیلی، دعاوی ثبت علائم تجاری و اختراع

تشخیص دعاوی غیر مالی از مالی

قانونگذار در قانون آیین دادرسی مدنی مصوب سال ۱۳۷۹ به تعریفی جهت این دعاوی ارائه نداده و ضابطه ای خاصی برای تفکیک آن معلوم نکرده و در برخی مواد قانونی به آن اشاره ای نموده است.

همانطور که از مفهوم ارائه شده در دعاوی مالی مشخص است در تمام مواردی که حق تضییع شده یا انکار شده مالی باشد، دعوا بدون شک مالی است و در تشخیص دعاوی مالی می توان در نظر داشت که هر گاه در دریافت حقی به طور غیر مستقیم برای دارنده آن منفعتی مالی بوجود آید و بتوان آن را با پول ارزیابی نمود دعاوی را مالی گویند.در اصل برای تشخیص این نوع از دعاوی میتوان گفت که دعاوی مالی همواره واجد آثار مالی می باشد.

در موضوعات دعوی غیر مالی دادخواست ها بیشتر در جهت رفع نیازمندی های روحی و عاطفی و یا اخلاقی است و در آن روابط صورت غیر مادی نداشته و در آن از داد و ستد خبری نیست و می توان گفت در این دعاوی به طور مستقیم قابل ارزیابی به پول و مبادله با آن نمی باشد.

مطالبه وجه به ارز خارجی

ارز های خارجی را می توان از دادگاه با تنظیم دادخواست مطالبه نمود.در معاملات و یا قرض دادن به کسی می توانید از پول های کشورهای دیگر استفاده نمایید، فقط رعایت حقوق در آن رعایت شود.

در مطالبه وجه به ارز خارجی از نظر تنظیم دادخواست تفاوتی با دادخواست های دیگر ندارد و مبلغ مشخص شده در دادگاه بسیار شفاف است.

هزینه دادرسی در ارزهای خارجی : اگر خواسته دعوا کمتر از ۲۰ میلیون  تومان باشد هزینه دادرسی ۵/۲ درصد ارزش خواسته است.

و اگر خواسته دعوا بیش از مبلغ ۲۰ میلیون تومان باشد ۵/۳ درصد ارزش خواسته باید به عنوان هزینه در نظر گرفته شده دادرسی پرداخت شود.

با توجه به قوانین بسیار زیادی که در این حوزه وجود دارد لازم و ضروری است که در دعاوی مالی، ملکی و کیفری از وکیل ملکی دلسوز و متعهد و با تجربه کمک بگیریم و می دانیم که یک وکیل توانمند با در دست گرفتن پرونده، به بررسی مدارک و اسناد جمع آوری شده پرداخته و در دادگاه حضوری تاثیر گذار خواهد داشت و از حق و حقوق شما دفاعی در خور را انجام می دهد.

چک با امضای جعلی:

جعل در لغت به معنای بر گردانیدن، دروغ و غیر واقعی ساختن است و چک با امضای جعلی از دسته جرایم علیه آسایش عمومی است و قانونگذار برای این جرم مجازات در نظر گرفته است..

باید در نظر داشت سند جعلی مانند چک با امضای جعلی باید از نظر حقوقی با نمونه واقعی چک شباهت زیاد داشته باشد و به ظاهر غیر قابل تشخیص باشد در غیر اینصورت سند جعلی محسوب نمی شود.

مجازات چک با امضای جعلی برای کارمند ادارات یک تا ۵ سال حبس و جزای نقدی و برای سایرین ۶ ماه تا ۳ سال حبس و جزای نقدی و جبران خسارت است.

دسته جعلی

استفاده از دسته چک جعلی اغلب زمانی رخ می دهد که فرد به علت سوء پیشینه و موارد مشابه، صلاحیت داشتن دسته چک واقعی را نداشته و با جعل عنوان اقدام به دسته چک جعلی می نماید.

اغلب اخذ دسته چک جعلی با مدارک سرقتی یا مفقود شده افراد حقیقی انجام می شود که لازم است در استفاده از اسناد و مدارک هویت شخصی دقت لازم را داشته باشیم.

از آنجا که استفاده از دسته چک جعلی که دارای تعداد زیادی اوراق و اسناد است تعداد شاکیان این پرونده ها زیاد بوده و کلاهبردار در فاصله زمانی کوتاه اقدام به استفاده از اسناد جعلی به تعداد بسیار می نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091242*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون