اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010065608017875

لمینت دندان بهترین روش زیباسازی

کد: 140010065608017875

https://bit.ly/32H8c21

، تهران , (اخبار رسمی): لمینت دندان (Dental laminate) روکش نازکی است که همرنگ دندان بوده و جهت بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد طراحی شده است. وقتی قطعات کوچک لمینت روی دندان ها قرار می‌گیرند، باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها به وضعیت دلخواه فرد می شوند.

لمینت دندان چیست؟
لمینت دندان بهترین روش زیباسازی

لمینت دندان (Dental laminate) روکش نازکی است که همرنگ دندان بوده و جهت بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد طراحی شده است. وقتی قطعات کوچک لمینت روی دندان ها قرار می‌گیرند، باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها به وضعیت دلخواه فرد می شوند. لمینت‌ دندان بجز مزایای زیبایی شناختی، مزایای دیگری نیز دارند از جمله اینکه در مقایسه با مینای دندان، مقاومت و قدرت دندان ها را افزایش می دهند و با پوشاندن ناهمترازی و سایر عیوب دندان، ردیف دندانها را مرتب و یکنواخت نشان می دهند.

لمینت‌ها را می‌توان از جنس پرسلن (چینی)، یا مواد کامپوزیت رزین تهیه کرد. لمینت های دندان چینی بهتر از کامپوزیت رزین در برابر لکه ها مقاومت می کنند. بعضی‌ها روکش های پرسلن را از این نظر که در برابر لکه‌ها مقاوم‌ترند و ویژگی‌های بازتابش نور در آنها به دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر است، ترجیح می دهند. شما باید درباره انتخاب مناسب‌ترین مواد روکش برای دندانهایتان با بهترین دندانپزشک زیبایی مشورت کنید.

انواع لمینت دندان لمینیت ها دو نوع اند :

لمینت سرامیکی: لامینت سرامیکی دندان که از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بوده، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاوم ترند. این ونیرها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته می شوند. هزینه لمینت دندان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.

لمینت کامپوزیتی: در مقابل لمینت سرامیکی، کامپوزیت دندان قرار دارد که نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده می شود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام میشود) ، میزان پایش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس میتواند کاملا همرنگ دندانهای دیگر باشند). همچنین هزینه کامپوزیت با این روش ارزان تر از روش دیگر است.

چه کسانی کاندید لمینیت دندان هستند؟

  • برای فرم بخشیدن و یکدست کردن دندان کسانی که به هم ریختگی های دندانی دارند یعنی فاصله ی بین دندان های آن ها زیاد است یا موقعیت دندان آنها بد است و فرو رفتگی یا برامدگی در آنها وجود دارد. اگر لبه ی دندان فرد شکسته شده یا اثرات ترک خوردگی در آن مشاهده میشود لامینت دندان میتواند درمان مناسبی باشد. همچنین برای انجام اصلاحات جزئی ترتیب دندان های جلو و منظم کردن دندان های کج این روش کارا است. کسانی که دندانهای بد رنگ دارند. این تغییر رنگ ممکن است ناشی از کشیدن سیگار، مصرف مواد غذایی رنگدانه دار، نوشیدن قهوه زیاد و ضرب دیدگی دندان (تروما) یا عصب کشی دندان باشد.

مزایا و معایب لمینت دندان لمینت دندان نیز دارای مزیت‌ها و عیب‌هایی است که دانستن آن‌ها کمک می‌کند تا فرد درست‌ترین تصمیم را برای درمان دندان‌های خود بگیرد. مزایا و معایب لمینت دندان را در ادامه خواهید خواند.

مزایا:

  • عدم نیاز به بی حسی دندان ظاهر بسیار طبیعی و زیبا و درخشان مقاومت به جذب رنگ مواد غذایی و سیگار و قهوه و قلیان و ثبات رنگی در طول زمان مقاومت و استحکام مناسب طول عمر و دوام مناسب

معایب:

  • در بعضی انواع نیاز به تراش محدود دندان دارد. هزینه آن بالاست و جزو درمان‌های گران قیمت دندانپزشکی به شمار می‌رود. نیاز به بافت دندانی سالم و مینای مناسب دندان دارد و در مواردی که نسج زیادی از دندان از دست رفته است تجویز نمی‌شود. در اثر فشارهای شدید مثل جویدن اجسام سخت یا دندان قروچه درمان نشده می‌شکند و نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟ لمینت دندان یک سرمایه گذاری در اصلاح زیبایی لبخند است و قیمت لمینت دندان نسبت به هزینه کامپوزیت دندان بیشتر است. بنابراین بیشتر افراد در مقابل هزینه ای که برای انجام لمینت دندان صرف می کنند نگران طول عمر لمینت دندان و ماندگاری آن هستند. به طورکلی نمی توان برای ماندگاری لمینت دندان، مدت زمان دقیقی را گفت، زیرا طول عمر لمینت دندان بسته به شرایط مختلف متغیر است، اما اگر لمینت دندان به درستی نصب شود و نکات زیر را رعایت کنید، تقریبا بین 15 تا 20 سال هیچ آسیبی نمی بیند. لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مقاوم و با دوام می باشد. طول عمر لمینت دندان حتی اگر توسط بهترین متخصص لمینت دندان انجام شود نمی تواند دائمی باشد. اساسا لمینت دندان یک روش با ماندگاری بالا و در عین حال غیر دائمی است. با انجام مراقبت های صحیح از لمینت دندان می توان ماندگاری لمینت دندان را افزایش داد.

برخی از مواردی که باید برای ماندگاری لمینت دندان انجام داد عبارت اند از:

  • دقت در انتخاب متخصص خوب لمینت انجام درست مراقبت های بعد از لمینت دندان رعایت موارد بهداشتی دهان و دندان

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر هومن عشقی به آدرس   www.dreshghi.com  مطرح کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر هومن عشقی

فلوشیپ لیزر دندانپزشکی - عضو انجمن داندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD - درجه مسترایمپلنت های دندانی از دانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مستردندانپزشکی زیبایی ازدانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مسترلیزر دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان