اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102276080217875

چگونه دندان های سفید و درخشان داشته باشیم؟

بهترین روش سفید کردن دندان ها چیست؟

کد: 140102276080217875

https://bit.ly/3LmID72

، تهران , (اخبار رسمی): بلیچینگ یکی از روش های محبوب دندانپزشکی جهت سفید کردن دندان است. استفاده از مواد خوراکی رنگی مانند قهوه، چای و رنگ های غذایی سبب تغییر رنگ مینای دندان می شوند. با استفاده از این تکنیک رنگ مینای دندان به حالت اولیه باز می گردد.

بهترین روش سفید کردن دندان ها چیست؟
بهترین روش سفید کردن دندان ها چیست؟

بلیچینگ یکی از روش های محبوب دندانپزشکی جهت سفید کردن دندان است. استفاده از مواد خوراکی رنگی مانند قهوه، چای و رنگ های غذایی سبب تغییر رنگ مینای دندان می شوند. با استفاده از این تکنیک رنگ مینای دندان به حالت اولیه باز می گردد.

علاوه بر بلیچینگ روش های دیگری برای سفید کردن دندان وجود دارند. این روش ها ممکن است سبب ایجاد ناراحتی در افرادی شوند که دارای دندان های حساس می باشند. انجام این تکنیک علاوه بر سفید کردن دندان ها باعث اصلاح طرح لبخند افراد نیز می شود.

انواع روش های انجام بلیچینگ دندان بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک زیبایی به دو روش انجام می گیرند. روش اول در مطب پزشک و روش دوم در منزل قابل اجرا می باشند. لازم به ذکر است هر کدام از این دو روش خود از تکنیک و روش های دیگری تشکیل شده اند:

 در مطب دندانپزشکی

انجام این روش در مطب دندان پزشکی و توسط دندان پزشک انجام می شود.

تکنیک لیزری

در این تکنیک دندانپزشک از مواد شیمیایی بسیار غلیظ جهت سفید شدن دندان ها استفاده می کند. در این روش پزشک متخصص دندان های بیمار را به مواد اسیدی آغشته می کند. در مرحله بعد یک نوع ماده اکسید کننده را بر روی قسمت مینای دندان قرار می دهد.

در مرحله بعدی از فرایند بلیچینگ دندان ها در معرض لیزر یا نور شدید قرار می گیرند. به همین دلیل است که به این روش، روش لیزری می گویند. انجام این روش تقریبا ۴ جلسه طول خواهد کشید و در هر جلسه بیمار باید حدود ۵۰ تا ۶۰ دقیقه زیر دست پزشک بنشیند.

نکات مهم درباره تکنیک لیزری جهت بلیچینگ دندان

مهم ترین نکته ای که درباره استفاده از تکنیک لیزری جهت بلیچینگ کردن دندان ها وجود دارد، مهارت و تجربه بالای دندانپزشک است. به دلیل بکارگیری مواد شیمیایی در این روش دندان پزشک باید دارای مهارت کافی در خصوص بکارگیری مواد بر روی دندان ها باشد.

مهارت دندان پزشک باعث جلوگیری از بروز حساسیت در لثه و دندان های بیمار می شود.

نکته مهم بعدی درباره سفید کردن دندان ها با روش لیزری این است که باید از یک نوع ژل برای جلوگیری از تماس مواد اکسیده با لثه ها استفاده شود. این ژل به وسیله یک نور آبی بر روی لثه ها ثابت می شود.

تکنیک پاور یا نیرو

این تکنیک جدید ترین روش برای بلیچینگ دندان است که به روش فوری نیز معروف است. موارد به کار رفته در این روش هیدروژن پراکسید غلیظ می باشد. استفاده از این روش باعث روشن شدن دندان ها تنها در یک جلسه می شود. مطلب مهمی که درباره این تکنیک وجود دارد موقتی بودن سفیدی دندان ها است. به نحوی که بعد از گذشت سه تا چهار ماه رنگ آن ها به حالت اولیه باز خواهد گشت.

۲: بلیچینگ دندان در منزل

بلیچینگ دندان در منزل با سفید کردن دندان ها در مطب پزشک کاملا متفاوت است. زیرا مواد به کار رفته در این روش با مواد به کار برده شده در مطب متفاوت می باشند. لازم به ذکر است که این تکنیک باید زیر نظر پزشک انجام بگیرد.

برای اجرای بلیچینگ دندان در منزل دندانپزشک از دندان های بیمار قالبی تهیه می کند.  به کمک قالب تهیه شده در لابراتوار نایت گارد یا تری پلاستیک ساخته می شود. ژلی که جهت سفید کردن دندان ها به کار گرفته می شود درون این قالب ریخته می شود. سپس قالب را بر روی دندان ها قرار می دهند.

نکات مهم درباره بلیچینگ دندان ها در منزل

نکات مهم بسیاری درباره بلیچینگ دندان در منزل وجود دارند. مهم ترین آن ها عبارتند از:

 

  • مدت زمان استفاده از نایت گارد ۱ تا ۶ ساعت در شبانه روز است.
  •  
  •  پروسه انجام این کار برای هر فک ۲ تا ۳ هفته به طول می انجامد.
  •  
  • تری پلاستیک یا نایت گارد باید به صورت جداگانه برای هر فک استفاده شود.
  •  
  •  استفاده از این روش صبر و حوصله بسیاری می طلبد.
  •  
  •  در صورت تمایل می توان این روش را در مطب دندان پزشک اجرا نمود.
  •  
  •  هزینه این روش نسبت به تکنیک سفید کردن دندان ها در مطب ارزان تر است.

نکته: پیش از اقدام برای سفید کردن دندان ها با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف باید دندان های پوسیده را ترمیم و جرم گیری نمود. در غیر این صورت مواد مورد استفاده برای سفید کردن دندان ها به درستی بر روی دندان ها نمی نشیند. در نتیجه کارساز نخواهند بود.

مواد مورد استفاده جهت بلیچینگ دندان ها

برای بلیچینگ کردن دندان ها از دو ماده شیمیایی پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید استفاده می شود. مواد پراکسید هیدروژن در تکنیک ها و روش هایی که در  مطب اجرا می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که از پراکسید کاربامید در تکنیک های قابل اجرا در منزل استفاده می شود.

لازم به ذکر است که هر دو روش باید تحت نظر و با نظارت مستقیم پزشک متخصص انجام بگیرند.

فرایند سفید شدن دندان ها با استفاده از مواد شیمیایی

بلیچینگ شدن دندان ها به کمک مواد شیمیایی به این صورت است. مواد پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید با نفوذ به ساختار کریستالی دندان سبب تغییر رنگ رنگدانه های رسوب دندان می شوند. این فرایند سبب روشن شدن عاج دندان می شود. نکته حائز اهمیت درباره استفاده از این مواد این است. مواد شیمیایی یاد شده تحت هیچ شرایطی نباید با لثه ها و صورت بیمار تماس پیدا کنند.

بهترین روش برای سفید شدن دندان ها کدام روش است؟

اغلب دندان پزشکان متخصص بر این باورند که استفاده از تکنیک های بلیچینگ دندان در مطب بهترین روش می باشد. البته  در مرحله بعدی برای تثبیت و ماندگاری بیشتر می توان از تکنیک های منزل نیز استفاده کرد.

سخن آخر

برای انتخاب بهترین روش برای سفید کردن دندان های خود باید از یک دندان پزشک متخصص کمک گرفت. استفاده سرخود از روش های سفید کردن دندان باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری در لثه ها و مینای دندان می شوند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به وب سیات دکتر هومن عشقی دندانپزشک بازیگران مراجعه کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر هومن عشقی

فلوشیپ لیزر دندانپزشکی - عضو انجمن داندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD - درجه مسترایمپلنت های دندانی از دانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مستردندانپزشکی زیبایی ازدانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مسترلیزر دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان