اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107156757217875
در دسترس نیست

لمینت دندان در بارداری

آیا لمینت دندان در بارداری امکان پذیر است؟

کد: 140107156757217875

، تهران , (اخبار رسمی): آیا لمینت دندان برای زنان باردار قابل انجام است؟ لمینت دندان در بارداری ضرر دارد؟ مادران باردار چه زمانی میتوانند لمینت انجام دهند؟

آیا لمینت دندان در بارداری امکان پذیر است؟
آیا لمینت دندان در بارداری امکان پذیر است؟

لمینت دندان نوعی روکش زیبایی در دندانپزشکی است. آن ها لایه ها و روکش های بسیار ظریف و نازکی هستند که برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی آن استفاده می شوند. ونیر ها کاملا همرنگ دندان هستند و می توانند عیوب ظاهری دندان ها را به خوبی بپوشانند و زیبایی لبخند را چند برابر کنند.

شناخته شده ترین ونیر دندانپزشکی، لمینت دندان است که از نظر زیبایی و شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به مینای دندان دارد. لمینت از جنس سرامیک دندانپزشکی است و برای آنکه روی دندان نصب شود، نیاز است تا ضخامت نازکی از مینای دندان تراشیده شده و بعد از آن، لمینت تا حدودی جایگزین مینا می شود.

لمینت عیوب و مشکلات زیر را میپوشاند:

  • لب پر شدگی دندان
  • شکستگی دندان
  • کوتاه بودن دندان ها
  • فاصله بین دندان ها
  • کج بودن دندان ها
  • تغییر رنگ دائم دندان ها

آیا میتوان در دوران بارداری لمینت انجام داد؟

یکی از دوران حساس و شیرین زندگی خانم ها دوران بارداری می باشد که با وجود تمام شیرینی ها زنان در این دوران با حساسیت ها و مشکلاتی مواجه می شوند که ممکن است با محدودیت هایی روبرو شوند. یکی از این محدودیت ها مشکلاتی است که ممکن است در این دوران برای دندان ها ایجاد شود و توصیه ها و تجویز هایی است که دندانپزشک با توجه به خاص بودن شرایط بیمار باید تجویز کند. یکی از سوالاتی که خانم های بارداری از دندانپزشکی زیبایی دارند این است که لمینت دندان در بارداری ضرر دارد یا خیر؟

به طور کلی لمینت یک روش زیبایی است و انجام آن در دوران بارداری ضرورت ندارد. زیرا در دوران بارداری خانم ها از نظر وضعیت جسمی دچار تغییراتی خواهند شد.

پیشنهاد می شود این کار را به بعد از بارداری موکول کنید.

بارداری چه تاثیری بر روی دهان و دندان می‌گذارد؟

تورم و التهاب لثه

بارداری هرچند که جزء بهترین تجربه های زندگی مادران است، اما به جهت تغییرات هورمونی گسترده، مشکلات جزئی تا متوسطی نیز برای خانم ها ایجاد می کند. یکی از شناخته شده ترین این مشکلات، که در دهان و دندان نمود پیدا می کند، تورم لثه و یا تغییرات ایجاد شده در بافت لثه است.

برخی از مادران به جهت نوسانات هورمونی ممکن است در برهه ای از دوران حاملگی خود متوجه شوند لثه هایشان متورم شده است و به همین جهت احساس ناراحتی جزئی می کنند. البته با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی خوب این مشکلات و ناراحتی به خوبی مدیریت می شود.

تحلیل مینای دندان

به جز مشکلاتی که برای لثه پیش می آید، دندان ها در برخی از زنان باردار ممکن است دچار تحلیل مینا شوند. مینا سطی ترین و سفت و سخت ترین بخش دندان است. به دلیل داشتن حالت تهوع صبحگاهی و بازگشت اسید معده دندان ها اغلب با چالش تحلیل و پوسیدگی در بارداری مواجه هستند که باید حتما حالت تهوع به خوبی مدیریت شود.

کاهش کلسیم بدن مادر

در دوران بارداری، سلامت لثه و دندان یک نگرانی دائمی است. جنین در حال رشد مدام به مواد مغذی نیازمند است و بنابراین باید رژیم غذایی مناسبی در دوره حاملگی در نظر گرفته شود. مثلا کلسیم یکی از منابع اصلی و مورد نیاز جنین در حال رشد است. جنین کلسیم را از هر منبع موجود در بدن مادر، از جمله دندان ها و استخوان بیرون می کشد و استفاده می کند. بنابراین امکان تحلیل دندان ها هم بیشتر می شود و باید کلیسم بیشتری در حاملگی مصرف شود.

زمان انجام درمان های دندانپزشکی

بهتر است پیش از بارداری فرد برای چکاب و معاینه دندان ها به دندانپزشکی مراجعه کند ولی در صورتی که نیاز به درمان دندان ها ضرورت داشت باید به دندانپزشک مراجعه کرد. زمان مراجعه و اقدام برای درمان شامل موارد ذیل است:
سه ماهه اول بارداری ( حداقل دو بار مراجعه )
از آنجایی که بافت جنین در این زمان تشکیل می شود و حساس به برخی مواد شیمیایی می باشد بهتر است درمان های طولانی مدت و دشوار در این زمان انجام نشود. همچنین مادر دارای حالات خاصی مانند حالت تهوع ، بی اشتهایی و استفراغ دارد که درمان را دچار سختی می کند .در این زمان دندانپزشک دندان ها را معاینه کرده و در صورت دقیق تر رادیوگرافی انجام می شود و دندان هایی که دارای مشکل هستند بررسی می شود.
در سه ماهه دوم بارداری ( یکبار مراجعه )
در این مدت دندان هایی که دارای مشکل هستند ترمیم می شوند. این ترمیم معمولا در دوجلسه انجام می شود که فشاری به مادر وارد نشود. آموزش هایی درباره بهداشت دندان های ترمیم شده توسط دندانپزشک به مادر صورت می گیرد. سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انجام درمان دندانپزشکی می باشد زیرا بیشتر اعضای جنین شکل گرفته و بافت ها در حال تکامل هستند. استفاده از داروی بی حسی در طی فرآیند دندانپزشکی بلامانع است و مادر می تواند بعد از اتمام درمان از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک با تجویز پزشک مصرف کند.
در سه ماهه آخر بارداری ( یکبار مراجعه )
در این دوره به دلیل اینکه وزن مادر افزایش پیدا کرده است و بیشترین رشد جنین در این مدت بوده است امکان درمان های سخت و طولانی مدت مانند ایمپلنت دندان وجود ندارد .زیرا مادر نمی تواند به مدت طولانی روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر هومن عشقی دندانپزشک بازیگران به آدرس  www.dreshghi.com   مطرح کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر هومن عشقی

فلوشیپ لیزر دندانپزشکی - عضو انجمن داندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD - درجه مسترایمپلنت های دندانی از دانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مستردندانپزشکی زیبایی ازدانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مسترلیزر دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی