اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108156810117875
در دسترس نیست

روش های رفع فاصله میان دندان ها

آیا امکان رفع فاصله میان دندان ها وجود دارد؟

کد: 140108156810117875

، تهران , (اخبار رسمی): معرفی بهترین روش های اصلاح فاصله میان دندان ها از جمله لمینت، کامپوزیت، ارتودنسی و .....

آیا امکان رفع فاصله میان دندان ها وجود دارد؟
آیا امکان رفع فاصله میان دندان ها وجود دارد؟

به جرئت می توان این موضوع را بیان کرد که دندان تاثیر بسیار زیادی را بر روی زیبایی چهره هر فردی می گذارد. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد به دنبال داشتن دندان هایی صاف، سفید و یک دست باشند. بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی بین دندان هایشان فاصله افتاده باشد. این فاصله میان دندان ها تاثیر بسیار بدی را بر روی چهره فرد می گذارد. اگر در دسته افرادی هستید که بین دندان هایتان فاصله افتاده است و به دنبال پیدا کردن راه حلی برای رفع آن هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید چرا که قصد داریم تا در مورد انواع روش های اصلاح فاصله بین دندان ها اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

انواع روش های اصلاح فاصله بین دندان ها

برای پر کردن و اصلاح فاصله ای که میان دندان ها افتاده است، چهار روش وجود دارد. از ارتودنسی، کامپوزیت دندان ، لمینت و ایمپلنت می توان این فاصله را پر و اصلاح کرد. شاید این سوال برایتان به وجود آید که کدام روش برای اصلاح ساختار دندان های شما مناسب است. پاسخ دادن به این سوال ساده نیست و دندان پزشک باید با توجه به سواد پزشکی و البته تخصصی که دارد، در این زمینه اظهار نظر نماید.

برای تشخیص درست در ابتدا نیاز است تا دندانپزشک دندان های فرد را به دقت مورد بررسی قرار دهد. بعد از معاینه دندان های فرد می تواند به درستی بهترین روش را به فرد پیشنهاد دهد. یک نکته مهمی که نیاز است تا در مورد آن صحبت کنیم این است که هیچ گاه در خصوص این مورد خود سرانه تصمیم گیری نکنید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از روش های اصلاح طرح لبخند است. کم تر کسی است که نام ارتودنسی را نشنیده باشد. از این روش بیش تر برای اصلاح ساختار دندان ها استفاده می شود. افرادی که دندان هایی کج و یا بد فرم را دارند از این روش برای صاف کردن دندان های خود استفاده می کنند. اگر دندان های شما به دلایل مختلفی از یک دیگر فاصله گرفته است، می توانید از این روش برای حل مشکل خود استفاده نمایید. یک نکته مهمی که نیاز است تا به آن اشاره کنیم این است که اصلاح فاصله میان دندان ها به وسیله ارتودنسی کمی زمان بر است و نمی توانید نتیجه آن را خیلی سریع مشاهده نمایید. اگر محدودیت زمانی ندارید، می توانید از این روش استفاده کنید.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت را می توان یکی از روش های پر طرفدار در دنیا دانست که بسیاری از افراد برای سفید کردن دندان های خود از این روش استفاده می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که اگر دندان های شما از یک دیگر به اندازه بیش تر از 2 میلی تر فاصله داشته باشند، می توانید از این روش برای حل مشکل خود استفاده کنید. یکی از مزیت هایی که می توان برای کامپوزیت دندان ها در نظر گرفت این است که در زمانی سریع تر از حد تصور می توانید نتیجه کار را مشاهده نمایید.  

لمینت روش مطمئن دیگر برای اصلاح فاصله میان دندان ها

لمینت دندان یکی دیگر از روش های زیبایی دندان است که افراد می توانند از آن برای زیباسازی دندان های خود استفاده نمایند. این روش نیز یکی دیگر از روش های محبوب در دنیاست که روزانه بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. لمینت دندان نیز عملکردی مشابه کامپوزیت را دارد و می تواند به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن فاصله میان دندان ها را پر کند. اگر برای رفع فاصله میان دندان های خود عجله دارید و نمی توانید برای مدت زمانی طولانی صبر کنید، پیشنهاد می کنیم از این روش برای اصلاح ساختار دندان هایتان استفاده کنید.

ایمپلنت

ایمپلنت یکی دیگر از روش های اصلاح فاصله بین دندان ها است. از ایمپلنت دندان معمولا برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته استفاده می شود. با این وجود اگر میان دندان هایتان فاصله افتاده است می توانید از ایمپلنت نیز بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده کنید.

آیا روش ترمیمی برای پر کردن فاصله میان دندان ها وجود دارد؟

پاسخ این سوال بله است. در صورتی که فاصله میان دندان ها کم تر از 2 میلی متر باشد، دندان پزشک می تواند با استفاده از مواد کامپوزیت آن ها را پر نماید. در این صورت دیگر نیازی به انجام عمل جراحی و تغییر ساختار دندان ها نیست. از آن جایی که برای انجام کامپوزیت و لمینت نیاز است تا مینای دندان ها تراش بخورند، بسیاری از افراد تمایلی به انجام این دو روش را برای حل مشکل خود ندارند. در اینجاست که نقش روش های ترمیمی پر رنگ تر از همیشه می شود.

آیا نیاز است تا فاصله میان دندان ها پر شوند؟

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، دندان ها تاثیر بسیار زیادی را بر روی زیبایی چهره می گذارند. در صورتی که کوچک ترین فاصله ای میان دندان های جلویی وجود داشته باشد، چهره فرد بسیار زشت به نظر می رسد. به همین دلیل افرادی که با این مشکل دست به گریبان هستند سعی می کنند تا از روش های مختلف برای حل مشکل خود استفاده نمایند.

مراقبت های بعد از پر کردن فاصله میان دندان ها

بعد از این که فاصله میان دندان ها اصلاح شد، نیاز است تا از دندان ها مراقبت های ویژه ای شود تا طول عمر دندان ها بیش تر از همیشه شود. بسیاری از افراد این تصور را دارند که لمینت و کامپوزیت همیشگی هستند و هیچ گاه آسیب نمی بینند. این یک تصور کاملا اشتباه است. برای این که بتوانید طول عمر دندان های خود را افزایش دهید نیاز است تا به یک سری از موارد توجه خاصی را داشته باشید.

استفاده ابزاری کردن از دندان ها، استعمال دخانیات، نوشیدن الکل را بعد از پر کردن فاصله میان دندان های خود به کل فراموش کنید. به بهداشت دهان و دندان های خود اهمیت زیادی دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد انواع روش های اصلاح فاصله بین دندان ها صحبت شد. امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید در خصوص این روش ها اطلاعاتی درست و البته مفید را به دست آورید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر هومن عشقی

فلوشیپ لیزر دندانپزشکی - عضو انجمن داندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD - درجه مسترایمپلنت های دندانی از دانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مستردندانپزشکی زیبایی ازدانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مسترلیزر دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی