اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010305648717962

آیا از کاربرد بوتاکس چیزی می دانید؟

کد: 140010305648717962

https://bit.ly/3AjOk1W

، (اخبار رسمی): بوتاکس یک داروی تزریقی جهت جوانسازی پوست می باشد که اگر این تزریق در کلینیک های زیبایی تخصصی توسط پزشک متخصص انجام شود هیچگونه عوارضی نخواهد داشت.

آیا از کاربرذ بوتاکس چیزی می دانید؟
آیا از کاربرد بوتاکس چیزی می دانید؟

بوتاکس چیست؟ بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات خطوط پوست را از بین می برد. این ماده از سم بوتولینوم نوع A ساخته شده است که به طور موقت عضلات را فلج می کند. علت اصلی چروک های متحرک صورت، حرکت عضلات است. بنابراین اگر آنها را فلج کنیم خطوط صورت نیز از بین می رود.

تزریق بوتاکس یکی از روش های کم تهاجمی جوانسازی پوست است و پرکاربردترین روش ایمن و موثر برای از بین بردن خطوط ریز و همچنین چین و چروک دور چشم است. البته برای از بین بردن خطوط دیگر قسمت های صورت مانند خط اخم یا خطوط افقی پیشانی نیز می توان از تزریق بوتاکس به پیشانی استفاده کرد.

بوتولینوم نوع A چیست؟ بوتولینوم نوع A که تقریباً تمام تزریق بوتاکس از آن انجام می شود، ماده ای سمی برای اعصاب یا نوروتوکسین است که می تواند به طور موقت عملکرد اعصاب را مختل کند. اگر پیام انقباض از مغز و از طریق اعصاب حرکتی به آنها برسد، ماهیچه های ارادی بدن (مانند عضلات صورت) منقبض می شوند. اگر سم بوتولینوم در عضله وجود داشته باشد، عملکرد عصب حرکتی مختل شده و عضله فلج می شود.

بوتولینوم به طور طبیعی توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. هنگامی که بوتولینوم توسط باکتری ها تولید می شود، یکی از کشنده ترین سموم تولید شده در طبیعت است. برای یک انسان 70 کیلوگرمی تنها 70 میلی گرم از این سم می تواند کشنده باشد. سم بوتولینوم همان سمی است که می تواند باعث بوتولیسم شود، یک بیماری کشنده اگر غذاهای کنسرو شده آب پز نشود.

آیا تزریق بوتاکس بی خطر است؟
نترس! بوتولینوم مورد استفاده در بوتاکس خطرات سم اصلی تولید شده توسط باکتری را ندارد. علاوه بر این، این سم زمانی که وارد جریان خون ما شود کشنده است. در مصارف درمانی بوتاکس از این سم فقط به صورت موضعی استفاده می شود.

طبق گفته FDA، وزارت بهداشت ایران و تقریباً تمام سازمان های نظارتی برای درمان و سلامت، تزریق بوتاکس برای مصارف درمانی یا جوانسازی پوست ایمن و مطمئن شناخته شده است. به موارد زیر توجه کنید:
در ایالات متحده، از سال 1989 تا 2003، تنها 36 نفر پس از تزریق بوتاکس عوارض جانبی شدیدی را تجربه کردند. 13 نفر از این افراد به دلیل مشکلات زمینه ای دچار عوارضی شدند و مشکلات مربوط به تزریق بوتاکس نبود.
طبق مطالعات، تنها 3 درصد از بزرگسالانی که تزریق بوتاکس دریافت می کنند، عوارض جانبی شدیدی را تجربه می کنند. در بسیاری از این موارد، علت عوارض، تزریق دارو توسط افراد غیر پزشک یا استفاده از مواد نامناسب است.
طبق تحقیقات انجام شده، خطرات تزریق بوتاکس برای زیبایی و جوانسازی پوست بسیار کمتر از عوارض جانبی بوتاکس در کاربردهای درمانی است. طبق آمار تقریباً تمام کسانی که عوارض حاد داشتند تزریق بوتاکس دریافت کردند. در زیر به طور مفصل در مورد کاربردهای بوتاکس صحبت کرده ایم.
دوز بوتاکس مورد استفاده برای خطوط پوست بسیار کم و بی خطر است. دوزهای بالاتر در کاربردهای درمانی بوتاکس استفاده می شود. بنابراین احتمال بروز عوارض جانبی بیشتر است.


هشدار: از بوتاکس در آرایشگاه استفاده نکنید!
برای تزریق بوتاکس حتما به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید.طبق اعلام وزارت بهداشت، مصرف این دارو تنها توسط پزشکان متخصص و آموزش دیده مجاز است و باید در مراکز درمانی مانند کلینیک، بیمارستان انجام شود. تزریق بوتاکس در مراکز غیرپزشکی مانند آرایشگاه ها و توسط افراد غیر پزشک می تواند عواقب بدی برای شما داشته باشد. دو دلیل برای این وجود دارد:

این مراکز معمولا از بوتاکس های غیر استاندارد و بدون مجوز استفاده می کنند. از آنجایی که بوتاکس فقط توسط پزشک یا با تجویز پزشک قابل دریافت است، افراد غیر پزشک مجبور به استفاده از بوتاکس قاچاق می شوند. داروهای قاچاق می توانند عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک حاد ایجاد کنند.
عوارض جانبی مانند افتادگی پلک، عدم تقارن یا ایجاد دو بینی بیشتر با بوتاکس در مراکز غیرپزشکی ایجاد می شود. علاوه بر این، در صورت تجربه عوارض حاد، غیر پزشکان قادر به درمان و رفع مشکلات احتمالی نخواهند بود.
در انتخاب مرکز درمانی تزریق بوتاکس نیز باید دقت کنید. تزریق بوتاکس توسط پزشکان بی تجربه و پزشکانی که برای انجام این کار آموزش ندیده اند می تواند خطرناک باشد یا نتایج مطلوبی را به همراه نداشته باشد.
کلینیک های فوق تخصصی یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های ایران می باشد. این کلینیک زیبایی با بهره گیری از کادر پزشکی بزرگ، پزشکان مجرب و متخصص و همچنین بهترین ابزار، تجهیزات و داروها همواره سعی کرده ایم بهترین نتیجه را به مشتریان خود ارائه دهیم.

در کلینیک های معتبر، تمام پزشکانی که تزریق بوتاکس را انجام می دهند دوره های لازم را گذرانده اند و واجد شرایط انجام این کار هستند. علاوه بر این کلینیک های زیبایی تمامی مجوزهای لازم برای ارائه انواع خدمات پزشکی را از وزارت بهداشت دریافت کرده است.


تاریخچه استفاده از بوتاکس، تاییدیه ها و برندها
بوتولینوم نوع A اولین بار توسط چشم‌پزشکی به نام آلن اسکات برای درمان بلفارواسپاسم (اختلال انقباض پلک) و سایر اختلالات ماهیچه‌ای چشم مورد استفاده قرار گرفت. این استفاده از بوتاکس در سال 1989 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شد.
آلن اسکات دریافت که در طول درمان انقباض پلک، شیارهای عمیق بین ابروها (خط اخم) به طور کامل ناپدید می شوند. سرانجام در سال 2002 FDA استفاده از بوتولینوم نوع A را برای از بین بردن خطوط بین ابروها تایید کرد. در سال 2013، استفاده از بوتاکس برای درمان چین و چروک در کناره های چشم (خطوط پای کلاغی) توسط FDA نیز تایید شد.

در سال 2016 بیش از 4.5 میلیون نفر از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده کردند. در سال های اخیر، تزریق بوتاکس در صدر فهرست روش های جوانسازی پوست قرار گرفته است.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی