اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011165683617875

کامپوزیت دندان چیست؟

هر آنچه لازم است در مورد کامپوزیت دندان بدانید.

کد: 140011165683617875

https://bit.ly/3sFhsxl

، تهران , (اخبار رسمی): کامپوزیت، یکی از روش‌های لمینت دندان می‌باشد که برای اصلاح طرح لبخند افراد بکار گرفته میشود و امروزه طرفداران زیادی دارد.کامپوزیت دندان از ماده ای به نام رزین کامپوزیت ساخته می شود که همان ماده ای است که برای پر کردن دندان استفاده می شود.

هر آنچه لازم است در مورد کامپوزیت دندان بدانید.
هر آنچه لازم است در مورد کامپوزیت دندان بدانید.

کامپوزیت، یکی از روش‌های لمینت دندان می‌باشد که برای اصلاح طرح لبخند افراد بکار گرفته میشود و امروزه طرفداران زیادی دارد.کامپوزیت دندان از ماده ای به نام رزین کامپوزیت ساخته می شود که همان ماده ای است که برای پر کردن دندان استفاده می شود.

 کامپوزیت دندان اغلب توسط  دندانپزشک زیبایی بطور مستقیم روی دندان قرار داده می شود بدون آنکه لازم باشد در آزمایشگاه ساخته شوند. متخصص دندانپزشک لایه های مختلفی از مواد کامپوزیت را روی دندان قرار می دهد و همانند کار مجسمه سازی به آن شکل و فرم می دهد.

هر لایه از کامپوزیت دندان با استفاده از نور روی دندان توسط دندانپزشک زیبایی محکم می شود. تطابق رنگ، خطوط و ضخامت کامپوزیت دندان از مهمترین چالش های این نوع روکش دندان می باشد. کامپوزیت یک ماده خمیری شکل است که وقتی برای انجام ونییر قرار است بکار رود توسط قلم مخصوص روی دندان قرار می گیرد و فرم داده می شود و سپس با نور دستگاه لایت کیور سخت می شود و در نهایت کاملا به دندان باند می شود . طوریکه هیچ درز و منفذی بین لایه کامپوزیت و دندان باقی نمی ماند .

تاثیر کامپوزیت روی زیبایی چهره

امروزه بحث زیبایی از جمله مواردی است که بیشتر مردم به آن توجه زیادی دارند. زیبایی دندان‌ها تاثیر به‌سزایی روی لبخند و در نتیجه چهره‌ی افراد می‌گذارد و همین امر باعث شده خدمات زیبایی دندان‌ها طرفداران زیادی داشته باشد.  همانطور که قبلا اشاره شد از جمله راه‌هایی که برای رفع مشکلاتی مثل تیره شدن رنگ دندان‌ها، فاصله‌ی بین دندان‌ها، شکستن یا لب پریدگی دندان‌ها و... از آن استفاده می‌کنند، کامپوزیت دندان می‌باشد. کامپوزیت با حذف چنین مشکلاتی تاثیر باورنکردنی روی چهره‌ی افراد خواهد گذاشت.

مزایای کامپوزیت ونیر

  • تراش کمتر بافت دندان در هنگام لمینت دندان و یا حتی در بسیاری ازموارد عدم تراش دندان از مزایای ونیر کامپوزیت دندان است.
  • در این روش انجام درمان در جلسات کمتر (معمولا یک جلسه ) انجام میپذیرد.
  • اصلاح پریدگی یا شکستگی ونیر با هزینه پایینتر : بعد از فرم دادن کامپوزیت دندان، میتوان اصلاحات مورد نظر فرد را با توجه به نظر شخص او انجام داد.

معایب کامپوزیت دندان

  • رنگ پذیری بالاتر: احتمال تغییر رنگ بیشتر در ونیرهای کامپوزیتی
  • شکست نور متفاوت تر از دندان و به همین علت کمی ظاهر مصنوعی تری می یابد.
  • بعلت تجمع راحت تر پلاک دندانی روی کامپوزیت دندان، احتمال التهاب لثه کمی بیشتر هست.

آیا کامپوزیت دندان دارای رنگهای متفاوتی است؟

کامپوزیت دندان از نوعی مواد پلاستیکی که هم رنگ دندان است تشکیل شده این ماده پلاستیکی دارای رنگ های گوناگونی است که مطابق با رنگ پوست شما دندانپزشکتان بهترین رنگ را انتخاب می‌کند. فقط به یاد داشته باشید رنگی که برای کامپوزیت انتخاب می‌کنید طبیعی و خیلی از دندان خودتان سفیدتر نباشد.

مراقبت‌های پس از درمان کامپوزیت چیست؟

  • شکستن پسته ، دانه ، بادام و انواع غذاهای سفت یا جویدن یخ ، ته دیگ و با دندان های طبیعی بسیار مضر است. این آسیب در مورد دندانهای کامپوزیت بسیار جدی تر است و در صورت عدم درمان ، احتمال شکستگی یا لب پریدگی بسیار بیشتر است.
  • عاداتی مانند نگه داشتن سوزن ، گیره مو یا هر چیز خارجی دیگر با دندان می تواند به کامپوزیت ها آسیب برساند. در واقع آنچه تضمین کننده دوام کامپوزیت دندان است ، نحوه نگهداری آن است.
  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و سایر مراقبت های بهداشتی که توسط پزشک توصیه شده است باید به طور کامل و منظم انجام شود تا از پوسیدگی بیشتر جلوگیری کند.
  • ویزیت منظم از کامپوزیت و بهداشت دندان را در برنامه سالانه خود قرار دهید. مصرف مواد رنگی مانند چای ، قهوه و تنباکو (سیگار و قلیان) باید در تمام درمان های زیبایی به حداقل برسد. تأثیر مواد رنگی روی کامپوزیت های دندانی (مواد همرنگ دندان) بیشتر از لمینت های سرامیکی و روکش است. این مراقبت در بلیچینگ دندان نیز بسیار اساسی است. کامپوزیت دندان باید در صورت شکستگی ترمیم شود.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد لمینت و کامپوزیت و سایر روش های زیبایی دندان به وب سایت رسمی دکتر هومن عشقی دندانپزشک بازیگران به آدرس  www.dreshghi.com  مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر هومن عشقی

فلوشیپ لیزر دندانپزشکی - عضو انجمن داندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD - درجه مسترایمپلنت های دندانی از دانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مستردندانپزشکی زیبایی ازدانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مسترلیزر دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان