اطلاعات تماس
  • 031377***** - 021262*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011235702617747

فروسیلیس یک ماده تعیین کننده در صنعت فولاد کشور

کد: 140011235702617747

https://bit.ly/3GH2eN6

، اصفهان , (اخبار رسمی): فروسیلیس FeSi آلیاژی از آهن و سیلیکون با محتوای سیلیکون بسیار متغیر بین 10 تا 90 درصد است. به عنوان یک آلیاژ اصلی در تولید فولاد استفاده می شود که به مقدار کم به منظور تنظیم خواص مذاب، فرآیند خنک سازی و محصول نهایی اضافه می شود.

فروسیلیس یک ماده تعیین کننده در صنعت فولاد کشور
فروسیلیس - فروسیلیسیم ورناتجارت اصفهان

فروسیلیس یکی از محصولات قابل عرضه در شرکت ورناتجارت اصفهان به کارخانجات صنایع فولادی است

در پوسته زمین عناصر زیادی وجود دارد که با روش های نوین می توان محصولات زیادی را تولید و استخراج نمود. یکی از این عناصر سیسلیسم Si و آلیاژ فروسیلیس در صنایع فولادی نقشی مهمی دارد.

این آلیاژ مخلوطی از آهن و سیلیسیم است که از طریق حرارت دادن ، احیا ء و ذوب سنگ آهن و سیلیس (کوارتز) توسط کربن ، عمدتا در کوره های قوس الکتریکی و یا کوره القایی تولید می شود. آنالیز آن عمدتا از ۱۰ تا ۹۰ درصد سیلیسیم و بقیه آهن است. همچنین عناصرناخالص دیگری مانند منگنز،کرم،کربن، فسفر، گوگرد و آلومینیم در مقادیر کمتر از ۵/۰ درصد در فروسیلیس می توانند حضور داشته باشند.

فرو سیلیکون برای چه مواردی استفاده می شود؟

فروسیلیس FeSi آلیاژی از آهن و سیلیکون با محتوای سیلیکون بسیار متغیر بین 10 تا 90 درصد است. به عنوان یک آلیاژ اصلی در تولید فولاد استفاده می شود که به مقدار کم به منظور تنظیم خواص مذاب، فرآیند خنک سازی و محصول نهایی اضافه می شود.

به عنوان مثال فرو آلیاژ چیست؟

فروآلیاژ به آلیاژهای مختلف آهن با نسبت بالایی از یک یا چند عنصر دیگر مانند منگنز (Mn)، آلومینیوم (Al) یا سیلیکون (Si) اطلاق می شود. از آنها در تولید فولاد و آلیاژ استفاده می شود. ... تولید جهانی فروآلیاژها 52.8 میلیون تن در سال 2015 برآورد شد.

فروسیلیس چگونه ساخته می شود؟

فروسیلیس از احیای سیلیس یا ماسه با کک در حضور آهن تولید می شود. منابع معمولی آهن قراضه آهن یا فلس آسیاب هستند. ... فروسیلیس در تماس با آب ممکن است به آرامی هیدروژن تولید کند. واکنشی که در حضور باز تسریع می شود، برای تولید هیدروژن استفاده می شود.

آیا فروسیلیس مغناطیسی است؟

فروسیلیس دارای مقاومت خوبی در برابر سایش، مقاومت خوب در برابر خوردگی، وزن مخصوص بالا و مغناطیس بالا است که امکان بازیابی آسان مغناطیسی را فراهم می کند. نقطه ذوب و چگالی فروسیلیس به محتوای سیلیکون آن بستگی دارد و با هزینه کم در دسترس است.

اهمیت Fe Si در ریخته گری چیست؟

سیلیکون به عنوان Fe-Si هنگامی که به چدن در محدوده 6 تا 8 درصد Si اضافه می شود در مقایسه با آهن های معمولی مقاومت بهتری در برابر پوسته شدن ایجاد می کند. چدن ها با 13 تا 18 درصد Si، مقاومت در برابر خوردگی اسیدی ایجاد می کنند. خاصیت مقاومت حرارتی با آلیاژ کردن آهن خاکستری با کروم به عنوان Fe-Cr بهبود می یابد. یا سیلیکون به عنوان Fe-Si.

خرید و فروش فروسیلیس 

فروسیلیس یکی از محصولات قابل عرضه در شرکت ورناتجارت اصفهان به کارخانجات صنایع فولادی می باشد که شما می توانید با ارسال درخواست رسمی و ارزش افزوده ، در عرض چند روز به هر مقدار فروسیلیس که نیازمند هستید دسترسی پیدا کنید. جهت استعلام قیمت و اخذ جزییات این محصول با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات کامل را دریافت نمایید .

جهت مشاوره خرید و فروش فروسیلیس با کارشناسان ما تماس بگیرید

۰۳۱-۳۷۷۹۱۵۹۳ و ۲۶۲۰۷۲۶۵-۰۲۱ و ۰۹۳۰۷۹۳۸۴۸۲

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورنا تجارت

شرکت ورناتجارت اصفهان بعد از کسب بیست سال تجربه در زمینه خرید و فروش و تهیه مواد فروآلیاژ و آلیاژها با مشارکت جمعی از اساتید و دیگر افراد فعال در صنعت فلزات در سال 1395 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
  • 031377***** - 021262*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید