اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012025721918101

نکاتی که برای خرید سنگ قبر باید بدانید

کد: 140012025721918101

https://bit.ly/3sY4dYz

، (اخبار رسمی): برای خرید سنگ قبر خیلی از افراد هستند که نمی دانند از چه نوع جنس سنگ خریداری کنند و یا آیا سنگ قبر با کتیبه باشد یا بدون کتیبه ؟ ما در این مقاله بطور کامل شما را راهنمایی کرده ایم.

نکات مهم سنگ قبر
نکاتی که برای خرید سنگ قبر باید بدانید

هنگام خرید سنگ چه نکات و انتخاب هایی می توانیم داشته باشیم؟ در این مقاله به طراحی سنگ قبر می پردازیم. ما سعی کرده ایم در هنگام خرید سنگ قبر ، انواع سوالات شما را در این زمینه در نظر بگیریم.

1- سیاه یا سفید امروزه انواع سنگ قبر در رنگ های مختلف در بازار وجود دارد، اما دو مدل سنگ قبر بسیار مورد تقاضا هستند: سنگ های گرانیتی و مرمری که سیاه و سفید در حکاکی و چهره زیباتر دیده می شوند.

2- طبیعی یا مصنوعی امروزه در بازار سنگ تنوع بسیار زیادی از سنگ ها وجود دارد.علاوه بر سنگ های طبیعی، سنگ های مصنوعی نیز در بازار ظاهر شدند، اما در انتخاب نوع سنگ، سلیقه ماست که کدام سنگ را انتخاب کنیم.و بهتر، اما طبیعی سنگ به دلیل طبیعی بودن کیفیت خاص خود را دارد.

3- با جای قرآنی یا بدون جای قرآنی به طور معمول، برخی خانواده ها سنگ قبری را با سنگی قرار می دهند که روی آن آیاتی از قرآن یا تصویر متوفی حک می کنند که جلوه خاصی به قبر می دهد.

4- رنگ کتیبه های سنگ قبر طلایی، سفید یا ... حکاکی شده است پس از حکاکی روی سنگ، برای اینکه کتیبه ها جلوه بهتری داشته باشد، روی آن نقاشی می کنند، معمولا در سنگ های سیاه و سفید از طلا استفاده می شود، اما در برخی سنگ ها از زنگ سفید یا حتی نقره ای استفاده می شود که جلوه زیبایی دارد.

5- ضخامت سنگ قبر مفید تمام سنگ هایی که استفاده می شود ضخامتشان 3 سانتی متر است اما بعضی ها دوست دارند از سنگ ضخیم تر مثلا 4، 8 یا بیشتر استفاده کنند که فرقی نمی کند و فقط ضخامت آن البته ضخامت سنگ ندارد. هر گونه تاثیری در استحکام سنگ داشته باشد و سنگ های 3 سانتی نیز بسیار قوی هستند.6- با قابلمه یا بدون قابلمه

کاشتن درخت بالای سر امری پسندیده است که حتی ائمه نیز بر آن تأکید فراوان دارند، اما بهتر است این کار بالای سر قبر در گلدان انجام شود که جلوه خاصی دارد.

7- با شمعدان یا بدون شمعدان در برخی موارد شمعی را با سر قرار می دهند که به صورت جفتی در دو طرف بالای سر قرار می گیرد که البته به سلیقه افراد بستگی دارد.

8- کدام سنگ در عکس بهتر است؟ عکس را می توان روی همه سنگ ها قرار داد اما سنگ های براق جلوه عکاسی بهتری دارند و زیباتر به نظر می رسند که با تجربه افراد با تجربه در این مورد عکس روی سنگ گرانیت بهتر عمل می کند.

9- سند لارس پلاست یا حکاکی دستی برای حکاکی از دو روش استفاده می شود: یکی روش سنتی که همان حکاکی با دست است که شخص خطوط نوشته شده را با دست حکاکی می کند و روش دیگر به روش سندبلاست و دستگاه لیزری که خطوط آن قابل حکاکی نمی باشد با دست خیلی بیشتر انجام می شود. به درستی

10 - با پایه یا بدون پایه برای قاب سنگ همیشه از تخته دامن همراه با سنگ قبر استفاده می شود، اما در برخی موارد که به منظور ارتفاع دادن به سنگ است، از چند تخته دامن استفاده می شود که از خود سنگ ساخته شده است.

11- اندازه های استاندارد سنگ قبرها استاندارد سنگ معمولاً 60*180 است، اما در برخی مقبره‌ها اندازه آن 60*90 و برای قسمت بالایی به همین اندازه (90*60) است.

12- سنگ قبرهای سفارشی در بازار انواع سنگ در بازار سنگ قبر موجود است، اما معمولا از سنگ گرانیت سیاه و مرمر در رنگ های مختلف از جمله سفید و سبز استفاده می شود.13- سنگ نوشته های مربوطه

در مورد کتب آسمانی قبر باید از جملات و کلمات با معنا و مفهوم استفاده کرد. اینم لینک اشعار مربوطه برای سنگ قبر.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه