اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011095666918101

برای خرید سنگ قبر به چیزهایی باید توجه کرد؟

کد: 140011095666918101

https://bit.ly/3AGnu4j

، (اخبار رسمی): سنگ قبر معمولاً سنگی است که روی قبر گذاشته می شود و در قدیم برای علامت گذاری محل قبر از آن استفاده می کردند. استفاده از سنگ قبر در ادیان مختلف مانند اسلام، یهودیت و مسیحیت و همچنین طبق سنت رایج است

برای خرید سنگ قبر به این نکات توجه کنید.
برای خرید سنگ قبر به چیزهایی باید توجه کرد؟

سنگ قبر چیست؟  سنگ قبر برای سالیان متمادی مورد استفاده قرار می گرفته است و در اغلب موارد نام متوفی، تاریخ تولد و تاریخ وفات همراه با پیام شخصی یا دعا در آن ذکر شده است، امروزه افراد بیشتر برای خرید سنگ قبر مرمر اشتیاق زیادی دارند چرا که این سنگ قبر از لحاظ ظاهر ی و جنس از دیگر سنگ ها بهتر می باشد .

اما می تواند حاوی قطعاتی از اشعار باشد. به ویژه جزئیات در نقش برجسته بازماندگان. در بسیاری از نقاط ایران و جهان قرار دادن عکس متوفی در قاب روی سنگ یا کنار سنگ بسیار رایج است.
در ایران بیشتر سنگ قبرها را به صورت خوابیده و بالای قبر می گذارند اما در ایران باستان و در غرب سنگ قبر را ایستاده و بالای قبر می گذارند.
در زمان های قدیم نام متوفی را بر روی سنگ یا سنگ قبر می نوشتند، اما به مرور زمان جزئیات دیگری مانند سال تولد، سال فوت و همچنین گرافیتی مانند کلمات یا اشعار ستایشی برای بزرگداشت متوفی و بر روی سنگ قبر نوشته شده است.
در گورستان های بزرگ، آدرس دفن مانند قطعات و ردیف های تدفین را روی سنگ می نویسند تا راحت تر بتوان قبر مورد نظر را یافت. این آدرس معمولاً در پایین ترین قسمت قبر حک می شود.

انتخاب سنگ قبر به چه چیزی بستگی دارد؟
سنگ قبرها مانند بسیاری دیگر از شاخه های زندگی رنگ و نوع جدیدی به خود گرفته است و بازماندگان متوفی با انتخاب سنگ های مختلف با نقش ها و نقوش مختلف سعی در زنده نگه داشتن یاد آن مرحوم داشته اند. .
اما موارد دیگری نیز در انتخاب سنگ قبر مناسب بسیار حائز اهمیت است که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.
سنگ سر باید بادوام و محکم باشد.
از آنجایی که قیمت سرستون معمولا بالاست، مهم ترین دلیل انتخاب سرستون مقاوم بودن آن در برابر فرسایش است. زیرا سنگ قبر به طور معمول باید سال ها در هوای آزاد باشد. این فرسایش می تواند به طرق مختلف ایجاد شود. شرایط آب و هوایی منطقه، نور خورشید، باران و برخورد به صخره از مهمترین دلایل سایش سنگ قبر است. به همین دلیل، سنگ سر اغلب از گرانیت، دیوریت، گابرو، مرمر، کوارتزیت، تراورتن ساخته می شود.

برای خرید سنگ قبر به چه چیزهایی باید توجه کرد؟ سنگ قبر باید زیبا و درخشان باشد.
انتخاب سنگ قبر زیبا و معمولاً درخشان و بلند باعث آرامش بستگان متوفی می شود و همچنین نشانه احترام به وی است. یکی دیگر از عواملی که در انتخاب سنگ قبر پس از استحکام آن حائز اهمیت است، زیبایی سنگ است که البته با کنده کاری و همچنین قرار دادن چهره متوفی در سنگ سعی در تکرار این زیبایی دارد. رایج ترین رنگ هایی که در انتخاب سنگ استفاده می شود سفید و مشکی است که هر کدام نشانه عزت و پاکی متوفی است.


نوشته های روی سنگ قبر باید نمایان باشد
این نوشته ها با توجه به رنگ و جنس سنگ معمولا به رنگ های سفید، سیاه و طلایی روی سنگ نوشته می شود.
روی بسیاری از سنگ‌ها این کتیبه‌ها توخالی هستند، اما روی برخی دیگر کتیبه‌ها به صورت برجسته حکاکی شده‌اند که البته برای بازماندگان قیمت بالایی دارد.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون