اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012045728618284

علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

کد: 140012045728618284

https://bit.ly/3JYxSrC

، (اخبار رسمی): ماکروفر سامسونگ یک ابزار بسیار مناسب در پخت و پز می باشد . یکی از مشکلات رایج در زمان استفاده از ماکروفر جرقه زدن آن می باشد . در صورت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ باید دستگاه را سریعا خاموش کنید و دو شاخه را از پریز برق بکشید . معمولا جرقه زدن در ماکروفر سامسونگ همراه با نور و صدا می باشد

علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ
علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

ماکروفر سامسونگ یک ابزار بسیار مناسب در پخت و پز می باشد . یکی از مشکلات رایج در زمان استفاده از ماکروفر جرقه زدن آن می باشد . در صورت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ باید دستگاه را سریعا خاموش کنید و دو شاخه را از پریز برق بکشید . معمولا جرقه زدن در ماکروفر سامسونگ همراه با نور و صدا می باشد . اهمیت ندادن به جرقه ماکروویو می تواند منجربه آتش سوزی شود . در ادامه به مهم ترین علل جرقه زدن ماکروویو سامسونگ اشاره می کنیم .

مهم ترین علل جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

تجمع روغن در داخل ماکروفر

یکی از علل جرقه زدن ی تواند بخاطر تجمع روغن و یا مایعات بر روی دیواره ی داخلی دستگاه باشد . به همین منظور توصیه می شود که بعد از هر بار استفاده از ماکروویو ، داخل دستگاه را به خوبی با پارچه تمیز کنید و سینی داخل دستگاه را خارج کنید ، آن را بشویید و سپس در جای خود قرار دهید .

قرار دادن قطعات فلزی در داخل دستگاه

وجود قطعات فلزی از قبیل قاشق ، چنگال ، فویل آلومینیومی ، قسمتی از اسکاج و یا هر قطعه ی کوچک فلزی نیز می تواند باعث ایجاد جرقه شود . در چنین شرایطی باید سریعا دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید ، درب دستگاه را باز کنید و جسم فلزی مورد نظر را از دستگاه خارج کنید و از خالی بودن ماکروفر اطمینان حاصل کنید .

خرابی موتور گردان

موتور گردان ، نیروی لازم برای چرخیدن سینی را فراهم می کند و گرمای تولید شده توسط مگنترون را به صورت یکنواخت به غذا می تاباند . خراب بودن این قطعه باعث می شود که انرژی گرمایی در یک نقطعه مترکز شود و در نتیجهاین اشکال می تواند منجربه جرقه زدن و آتش سوزی شود .

مشکلات پایه ی فلزی

در ماکروویو ها یک پایه ی فلزی وجود دارد که شما می توانید مواد غذایی را روی آن قرار دهید و در واقع یک طبقه ایجاد کنید . گاهی اوقات به مرور زمان این پایه دچار مشکل می شود و ممکن است رنگ آن از بین رود ، که این مورد می تواند منجربه جرقه زدن مایکروویو سامسونگ شما شود .

آسیب دیدگی ورق میکا

بدنه ی داخلی دستگاه توسط ورقه ی آلومینیومی ای به نام ورق میکا ساخته شده است . این ورقه باعث می شود که حرارت بالایی را تحمل کند و آتش نگیرد و دود نکند و یر قابل اشتعال باشد . حال اگر پوشش این ورق آسیب ببیند گرما به شدت زیاد می شود و منجربه جرقه زدن ماکروویو سامسونگ می شود . در این صورت باید ورقه ی میکا ماکروفر سامسونگ شما توسط تکنسین تعویض شود .

خرابی مگنترون

لامپ مگنترون ماکروفر سامسونگ در واقع یک قطعه ی مهم می باشد که از طریق اشعه ای که تولید می کند ، انرژی گرمایی تولید می کند و غذا را گرم می کند . در صورتی که این قطعه خراب باشد ، می تواند باعث ایجاد جرقه شود . در این صورت باید لامپ مگنترون تعویض شود .

سوختگی دیود ولتاژ بالا

دیود لتاژ بالا نیز مانند لامپ مگنترون یکی از قطعات مهم در ماکروویو می باشد . این قطعه ولتاژ بالایی را ایجاد می کند و این ولتاژ بالا را به مگنترون برای انتقال گرما می دهد . اگر این قطعه خراب باشد ریال باعث به وجود آمدن جرقه های متوالی در ماکروویو می شود .

نکات تکمیلی

برای تست ماکروویو باید یک لیوان آب را داخل دستگاه قرار دهید و کمی زمان به دستگاه دهید و ماکروویو را روشن کنید . اگر ماکروویو بدون مشکل آب را گرم کرد ، مشکلی وجود ندارد ، اما اگر دستگاه جرقه زد ، یعنی ماکروویو شما دچار مشکل فنی شده و لازم است که دستگاه شما توسط تعمیرکار ماکروفر سامسونگ تعمیر شود .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی