اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103186125118284

علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

کد: 140103186125118284

https://bit.ly/3zzZK3l

، (اخبار رسمی): در این نوشته ما در مورد مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ با شما عزیزان صحبتم می‌کنیم و به مهمترین علل بروز این مشکل نیز اشاره داریم

علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ
تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از مشکلات رایج در ماشین های لباسشویی سامسونگ ، مشکل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی می باشد . به طور کلی ایرادات ماشین لباسشویی خیلی آزار دهنده هستند ، که در نهایت ممکن است منجربه شستشوی لباس با دست شوند ، تخلیه نشدن آب از لباسشویی سامسونگ نیز از همین دست مشکلات آزار دهنده می باشد که باید سریعا این مشکل رفع شود ، زیرا این مشکل باعث آسیب رساندن به لباس ها نیز می شود . حال در ادامه قصد داریم تا در رابطه با مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ با شما عزیزان صحبت کنیم .

ارور مربوط به تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست ؟

طراحان ماشین لباسشویی سامسونگ ، برای اطلاع به استفاده کنندگان از محصولاتشان کد های خطایی را طراحی کرده اند که با دانستن معنای کد خطا ، شما به راحتی می توانید ایراد دستگاه را متوجه شوید . به عنوان مثال ارور تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ با عباراتی از قبیل کد خطای 5E – E2 – 5C نمایش داده می شود . بنابراین اگر یکی از این ارور ها را روی صفحه نمایشگر دستگاه خود مشاهده کردید ، بدانید که این ارور به معنای مشکلات زهکشی در ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد و باید مواردی از قبیل پمپ تخلیه ، شلنگ تخلیه ، فیلتر پمپ تخلیه ، یخ زدگی شلنگ تخلیه و ... بررسی شوند .

مهم ترین علل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ :

  • معیوب بودن موتور
  • معیوب بودن سیم کشی
  • معیوب بودن برد الکترونیکی
  • پر بودن چاه فاضلاب
  • مسدود بودن شلنگ تخلیه
  • معیوب بودن پمپ تخلیه
  • مسدود بودن فیلتر پمپ تخلیه

معیوب بودن موتور

از مهم ترین علل تخلیه نشدن آب در لباسشویی سامسونگ می توان به خرابی موتور اشاره کرد . در صورتی که موتور نچرخد ، آب لباس ها گرفته نمی شود و به عبارتی آب از دیگ خالی نمی شود و آب داخل دیگ جمع می شود . این مشکل ممکن است که در اثر پارگی تسمه و قطع شدن ارتباط بین موتور و آبکش نیز اتفاق افتاده باشد ، در نتیجه این مورد را نیز بررسی کنید 

معیوب بودن سیم کشی

اگر سیم کشی ماشین لباسشویی دچارمشکل شده باشد ، هر یک از قسمت های ماشین لباسشویی با مشکل مواجه می شوند . به عنوان مثال اگر سیم های متصل به پمپ قطع شده باشد ، پمپ تخلیه نمی تواند کار کند . در نتیجه اگر پمپ تخلیه کار نکند ، آب از دستگاه تخلیه نمی شود . در نتیجه باید سیم کشی دستگاه بررسی شود و در صورت شل بودن سیم ها ، آسیب دیدگی رفع گردد .

معیوب بودن برد الکترونیکی

خرابی برد الکترونیکی نیز می تواند منجربه تخلیه نشدن آب از دستگاه شود . اگر برد خراب باشد ، در مرحله ی تخلیه ، دستور تخلیه از برد صادر نمی شود و عملیات تخلیه انجام نمی شود . در این صورت باید برد الکترونیکی بررسی شود و در صورت خرابی توسط تعمیرکار تعمیر و یا تعویض شود .

پر بودن چاه فاضلاب

مورد دیگری که باعث می شود که آب از دستگاه تخلیه نشود ، پر بودن چاه فاضلاب می باشد . اگر چاه فاضلاب پر باشد ، آب کثیف از طریق شلنگ تخلیه مجدد به دستگاه باز می گردد و دیگ پر از آب می شود . دراین صورت باید این مشکل توسط لوله کش ساختمان رفع گردد .

مسدود بودن شلنگ تخلیه

یکی دیگر از مواردی که باید از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل کنید ، شلنگ تخلیه می باشد . برای بررسی شلنگ تخلیه ، باید دستگاه را کمی به جلو بکشید تا از دیوار فاصله پیدا کند . سپس شلنگ تخلیه را از فاضلاب جدا کنید ، هنگام خارج کردن شلنگ تخلیه بهتر است تا یک سطل نزدیک شما قرار داشته باشد . آب خارج شده از شلنگ را داخل سطل تخلیه کنید ، اگر آب از شلنگ خارج نشد ، احتمالا شلنگ تخلیه مسدود شده است . برای رفع انسداد می توانید از یک سیم استفاده کنید .  

معیوب بودن پمپ تخلیه

مورد بعدی که باید آن را بررسی کنید ، معیوب بودن پمپ تخلیه می باشد . اگر شلنگ تخلیه هیچ انسدادی نداشت ، باید به سراغ پمپ تخلیه بروید . پمپ تخلیه انتهای ماشین لباسشویی می باشد . برای دسترسی به آن باید آن را 90 درجه کج کنید تا بتوانید به قسمت زیر دستگاه دسترسی پیدا کنید و آن را باز کنید و به پمپ تخلیه دسترسی داشته باشید . برای پیدا کردن پمپ تخلیه می توانید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید . بعد از جدا کردن پمپ تخلیه باید بررسی کنید که پمپ تخلیه مسدود نشده باشد در صورت انسداد باید انسداد را بر طرف کنید . همچنین در صورت سوختگی پمپ تخلیه باید آن را تعویض کنید . توجه داشته باشید معمولا خرابی پمپ تخلیه با سر و صدا همراه می باشد .

مسدود بودن فیلتر پمپ تخلیه

مورد دیگری که می تواند باعث تخلیه شندن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ شود ، انسداد فیلتر پمپ تخلیه می باشد . در نتیجه لازم است تا فیلتر پمپ تخلیه نیز بررسی شود . فیلتر پمپ تخلیه ممکن است که توسط دکمه ، سکه ، الیاف لباس و ... مسدود شود . در این صورت شما باید انسداد را بر طرف کنید تا مشکل رفع گردد .

نکات تکمیلی

در این نوشته ما در مورد مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ با شما عزیزان صحبت کردیم و به مهمترین علل بروز این مشکل نیز اشاره کردیم . اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید ، این است که در صورت بررسی دستگاه ، باید حتما دستگاه را از برق جدا کنید ، زیرا در یر این صورت خطر برق گرفتگی شما را تهدید می کند . همچنین توصیه می کنیم در صورتی که تخصص و مهارت کافی در زمینه ی تعمیرات ماشین لباسشویی ندارید ، هرگز اقدام به بررسی دستگه نکنید و برای این منظور از یک تکنسین متخصصص کمک بگیرید .

لازم به ذکر است که منبع اصلی این مقاله لینک زیر از سایت دیبا پشتیبان می باشد ، در صورت تمایل می توانید لینک زیر را مطالعه بفرمایید :

https://www.samsungposhtiban.com/washing-machine/reason-why-water-does-not-drain/

همچنین اگر در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ به تعمیرکار ماشین لباسشویی سامسونگ نیاز داربد ، می توانید از طریق لینک زیر با مرکز تعمیرات لباسشویی سامسونگ دیبا پشتیبان ارتباط برقرار کنید و از طریق تماس تلفنی با کارشناسان این مرکز نیز مشاوره ی رایگان دریافت کنید :

https://www.samsungposhtiban.com/repairing-washing-machine/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار