اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108256825118284
در دسترس نیست

علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

9 علت جرقه زدن ماکروویو سامسونگ

کد: 140108256825118284

، (اخبار رسمی): جرقه زدن ماکروویو سامسونگ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . اما به طور کلی جرقه زدن ماکروفر با نور و صدا همراه می باشد و در اثر ایجاد جرقه روی دیواره یا سقف نیز نقاط سوختگی به جا می ماند . توجه داشته باشید که امواج الکترومغناطیسی ماکروفر می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد . بنابراین ....

 9 علت جرقه زدن ماکروویو سامسونگ
9 علت جرقه زدن ماکروویو سامسونگ

جرقه زدن ماکروویو سامسونگ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . اما به طور کلی جرقه زدن ماکروفر با نور و صدا همراه می باشد و در اثر ایجاد جرقه روی دیواره یا سقف نیز نقاط سوختگی به جا می ماند ...

علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

امروزه ماکرویو به یکی از وسایل کار راه انداز و پر کاربرد در پخت و پز تبدیل شده است . ماکروویو ها نیز مانند سایر وسایل برقی دیگر ممکن است دچار مشکلاتی شوند . از رایج ترین مشکلات در ماکروویو سامسونگ و انواع مدل های دیگر ماکرویو می توان به مشکل جرقه زدن ماکروویو اشاره کرد . ما در ادامه قصد داریم تا به بررسی 9 علت جرقه زدن ماکروویو سامسونگ بپردازیم .

چرا ماکروویو سامسونگ جرقه میزند ؟

جرقه زدن ماکروویو سامسونگ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . اما به طور کلی جرقه زدن ماکروفر با نور و صدا همراه می باشد و در اثر ایجاد جرقه روی دیواره یا سقف نیز نقاط سوختگی به جا می ماند . توجه داشته باشید که امواج الکترومغناطیسی ماکروفر می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد . بنابراین از تعمیرات خودسرانه جدا خودداری کنید .

علل جرقه زدن ماکروفر سامسونگ :

  • تجمع قطرات روغن داخل دستگاه
  • وجود قطعات فلزی داخل دستگاه
  • آسیب دیدگی پایه فلزی ماکروفر
  • خرابی موتور گردان زیر سینی
  • خرابی ورق میکا یا همان دیواره داخلی
  • سوختگی قطعه دیود
  • خرابی مگنترون
  • مشکلات در اتصالات درونی ماکروفر
  • خرابی محرک ماکروفر

تجمع قطرات روغن داخل دستگاه

یکی از علل جرقه زدن ماکروفر سامسونگ ، جمع شدن چربی یا قطرات آب و روغن در فضای داخلی یا روی دیواره ی داخلی و سقف ماکروفر می باشد . برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی توصیه می شود که بعد از هر بار استفاده از دستگاه فضای داخلی ماکروفر را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید .

وجود قطعات فلزی داخل دستگاه

توجه داشته باشید که وجود قطعات فلزی در داخل ماکروفر می تواند باعث ایجاد جرقه شود . به عنوان مثال وجود قطعاتی از قبیل قاشق ، چنگال ، تکه های اسکاج و ... می توانند باعث ایجاد جرقه شوند . در صورت بروز چنین شرایطی باید سریعا دستگاه را خاموش کنید و آن قطعه ی فلزی را از دستگاه خارج کنید .

آسیب دیدگی پایه فلزی ماکروفر

داخل اکثر ماکروفر ها پایه های فلزی جهت قرار دادن غذا بر روی آن ها وجود دارد . پایه فلزی ممکن است در اثر فرسودگی آسیب ببیند و قسمت آسیب دیده باعث ایجاد جرقه شود در این صورت باید پایه فلزی را از دستگاه خارج کنید و یک پایه ی فلزی جدید و مرغوب را خریداری کنید .

خرابی موتور گردان زیر سینی

مورد دیگر که می تواند باعث بروز جرقه در ماکروفر سامسونگ شود ، خرابی همزن یا موتور گردان ماکروفر می باشد . اگر موتور گردان خراب باشد ، سینی نمی چرخد و غذا به طور یکنواخت گرم نمی شود ، علاوه بر این انرژی گرمایی تولید شده از مگنترون به صورت یکنواخت به یک مرکز تابانده می شود . همین تمرکز اشعه می تواند باعث سوختن و جرقه زدن شود .

خرابی ورق میکا یا همان دیواره داخلی

دیواره ی داخلی ماکروفر از یک پوششی تشکیل شده است که به عنوان کاور از انتشار اشعه و بازتاب اشعه جلوگیری می کند . حال اگر کاور روی دیواره داخلی ماکروفر بنا به هر دلیل آسیب ببیند و کنده شود ، باعث می شود که اشعه به صورت جرقه تبدیل شود . در این صورت باید پوشش داخلی یا همان ورقه ی میکا تعویض شود تا از بروز چنین مشکلی جلوگیری شود .

سوختگی قطعه دیود

دیود یکی از قطعات اصلی و مهم در ماکروفر ها می باشد . این قطعه با ایجاد ولتاژ بالا گرمای مگنترون را برای پخت و پز و گرم کردن غذا تامین می کند . اگر این قطعه دچار سوختگی شود ، می تواند باعث ایجاد جرقه های متوالی در ماکروویو شود و در این صورت باید این قطعه تعویض شود .

خرابی مگنترون

مگنترون نیز یکی دیگر از قطعات اصلی در ماکروفر های می باشد . این قطعه مسئول ایجاد گرما برای پخت غذا در ماکروفر می باشد . خرابی این قطعه می تواند باعث بروز جرقه شود . در این صورت باید دستگاه شما توسط تکنسین بررسی شود و در صورت لزوم باید مگنترون تعویض شود .

مشکلات در اتصالات درونی ماکروفر

تمامی قطعات الکترونیکی داخل ماکروفر ممکن است که در اثر اتصالات درونی جرقه بزنند و بسوزند . این مشکل معمولا به علت استهلاک عایق سیم پیچی داخلی ماکروفر اتفاق می افتد . توجه داشته باشید که اتصالات می توانند به طور کلی به کل دستگاه شما اسیب وارد کنند . در این صورت باید هرچه سریع تر دستگاه شما توسط تکنسین تعمیر شود .

خرابی محرک ماکروفر

خرابی محرک نیز به تنهایی می تواند باعث ایجاد جرقه شود . اگر این قطعه به درستی کار نکند علاوه بر گرم نشدن یکنواخت غذا خود به تنهایی می تواند باعث ایجاد جرقه شود . در این صورت باید این قطعه تعویض شود . تعویض این قطعه بهتر است تا توسط تکنسین انجام شود .

نکاتی جهت جلوگیری از جرقه زدن در ماکروفر سامسونگ

این مشکل یکی از مشکلات اجتناب نا پذیر می باشد . اما با رعایت چند نکته ی ساده می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید :

  • بعد از هر بار استفاده از دستگاه با استفاده از یک دستمال مرطوب یا اسفنج تمیز ، فضای داخل دستگاه را تمیز کنید .
  • توجه داشته باشید که هیچ گاه برای تمیز کردن ماکرفر از اسکاج استفاده نکنید.
  • برای طبخ هر نوع غذا، متناسب با نوع طبخ برنامه ی درست را انتخاب کنید تا به قطعات داخلی دستگاه آسیب وارد نشود .
  • از ظروف فلزی یا ظروفی که دارای لبه های طلایی و براق هستند در ماکروفر استفاده نکنید . زیرا این ظروف باعث ایجاد جرقه می شوند . همچنین از ظروف لب پریده نیز استفاده نکنید .
  • از درپوش مخصوص ماکروفر استفاده کنید تا از پخش شدن غذا در داخل دستگاه جلوگیری شود .
  • در نهایت توصیه می کنیم تا در صورت نداشتن دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیرات ماکروفر سامسونگ هرگز اقدام به تعمیر دستگاه نکنید و برای این منظور از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید .

در صورتی که برای تعمیر ماکروفر سامسونگ به تعمیرکار متخصص نیاز داشته باشید می توانید با نمایندگی تعمیرات دیبا پشتیبان ایرانیان که در تهران فعالیت می کند تماس بگیرید تا علاوه بر خدمات مشاوره رایگان از خدمات منحصر به فرد تعمیرات این مرکز نیز بهره مند شوید .

لازم به ذکر است که مقاله ای که مطالعه کردید از لینک زیر و از مجموعه مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است :

https://www.samsungposhtiban.com/microwave/cause-of-ignition/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل