اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201107217018284
در دسترس نیست

علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ

علل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ

کد: 140201107217018284

، (اخبار رسمی): یکی از کاربرد های ضروری یخچال ، نگهداری طولانی مدت مواد غذایی می باشد . یخچال و فریزر های جدید با منجمد کردن مواد غذایی باعث می شوند تا مواد غذایی سالم و تازه بماند و از فساد مواد غذایی نیز جلوگیری می کند . اما بعضی اوقات ممکن است که مشاهده شود که مواد غذایی در یخچال یخ بزنند و روی آن ها برفک ...

علل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ
علل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ

علل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ : -خرابی ترموستات -خرابی کندانسور -خرابی ترمودیسک -خرابی ترموفیوز -خرابی برد الکترونیکی یخچال -خرابی قسمت کنترل دما -خرابی اپراتور

علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ

یکی از کاربرد های ضروری یخچال ، نگهداری طولانی مدت مواد غذایی است . یخچال و فریزر های جدید با منجمد کردن مواد غذایی باعث می شوند تا مواد غذایی سالم و تازه بماند و از فساد مواد غذایی نیز جلوگیری می کند . اما بعضی اوقات ممکن است که مشاهده شود که مواد غذایی در یخچال یخ بزنند و روی آن ها برفک یا تکه های یخ باشد ، که این مورد عادی نیست و در واقع نقص فنی یخچال است . که در ادامه قصد داریم تا به علل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ بپردازیم .

فرآیند انجماد در یخچال به زبان ساده به چه صورت است ؟

برای این که مواد غذایی برای مدت طولانی تری سالم بمانند ، باید دمای یخچال منفی 5 درجه سانتی گراد باشد تا باکتری ها قادر به ادامه فعالیت نباشند . پروسه ی خنک کردن در یخچال ساده است . یخچال با تبخیر آب ، گرما را از بین میبرد . و این سیستم تبخیر بخارآب به صورت پیوسته انجام و تکرار می شود . به عبارتی دیگر یخچال با ایجاد گردش مبرد در داخل سیستم سرمایش، مایع را به گاز تبدیل می کند که به این فرآِیند فرآیند بخیر می گویند که باعث خنک شدن محیط یخچال می شود و در نتیجه مواد غذایی مدت زمان بیشتری سالم می مانند .

علل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ

  • خرابی ترموستات
  • خرابی کندانسور
  • خرابی ترمودیسک
  • خرابی ترموفیوز
  • خرابی برد الکترونیکی یخچال
  • خرابی قسمت کنترل دما
  • خرابی اپراتور

خرابی ترموستات

گاها ممکن است که تکه های یخ ناشی از اختلال در عملکرد سیستم سرمایش روی مواد غذایی دیده شود ، این مشکل معمولا به علت خرابی برخی قطعات اتفاق می افتد . ترموستات یکی از قطعات برقی و مکانیکی یخچال است که توسط لوله بلو ، سرمای قسمت های یخچال را توسط لوله به قسمت ترموستات منتقل می کند . با سرد شدن لوله بلو و کپسول گاز ، ترموستات منقبض و منبسط می شود و جریان برق به موتور را قطع و وصل می کند . اگر این قسمت دچار اختلال شود ، سرما بیش از حد به داخل تروموستات منتقل میشود و مواد غذایی یخ می زنند .

خرابی کندانسور

کندانسور قطعه ای است که در پشت یخچال نصب شده است واین قطعه وظیفه دارد گازی که در فرآیند رفت و برگشت داغ می شود را خنک کند . اختلال در عملکرد این قسمت می تواند منجربه این شود که گاز بیش از حد خنک شود و در نتنیجه باعث انجماد و یخ زدگی بیش از حد مواد غذایی شود .

خرابی ترمودیسک

ترودیسک قطعه ای در یخچال است که در صورت سرمای بیش از حد ، باعث قطع و وصل شدن جریان به المنت می شود . در صورت خرابی و اختلال در این قطعه جریان برق به موقع قطع و وصل نمی شود و سرمای بیش از حد وارد قسمت المنت می شود و در نتیجه باعث یخ زدگی بیش از حد مواد غذایی میشود .

خرابی ترموفیوز

ترموفیوز قطعه ای برقی در یخچال است. این قطعه وظیفه دارد تا در صورت خرابی ترمودیسک ، وظایف ترمودیسک را نجام دهد . در واقع یه جورایی به انجام وظیفه ی ترمودیسک کمک می کند . اگر این قطعه خراب باشد ، باعث می شود که مواد غذایی بیش از حد یخ بزنند و منجمد شوند .

خرابی برد الکترونیکی یخچال

برد الکترونیکی مغز یخچال است و کلیه فرآیند ها در سیستم یخچال را مدیریت می کند . این قطعه کنترل کلیه قطعات را به عهده دارد . در واقع برد توسط سنسور ها کنترل قطعات را انجام می دهد . اگر برد خراب شود ، در عملکرد سیستم یخچال خلل ایجاد می شود . یکی از این اختلالات یخ زدن مواد غذایی است . برای رفع این مشکل باید برد یخچال توسط تعمیرکار متخصص بررسی و تعمیر شود .

خرابی قسمت کنترل دما

یکی دیگر از مواردی که می تواند روی این مشکل تاثیر داشته باشد ، قسمت کنترل دما است . اگر این قسمت دچار مشکل شود ، کل تنظیمات یخچال دچار مشکل می شود و در نتیجه ی بهم ریختن تنظیمات دمای یخچال ، مواد غذایی به خوبی خنک نمی شوند و مواد غذایی یخ می زنند .

خرابی اپراتور

اپراتور یکی دیگر از قطعات اصلی و مهم یخچال است . اپراتور در داخل یخچال قرار دارد و وظیفه ی تکمیل فرآیند سرمایش و تنظیم دما را به عهده دارد . در واقع اپراتور یک مبدل حرارتی است و روی فرآیند سرمایش تاثیر زیادی دارد . اختلال در این قسمت نیز می تواند باعث یخ زدگی مواد غذایی در یخچال شود .  

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی علل یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ پرداختیم . توجه داشته باشید که تعمیرات این مشکل معمولا باید توسط تکنسین متخصص انجام شود . همچنین لازم به ذکر است که این مقاله از لینک زیر و از سایت رسمی دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است . بنابراین در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را از سایت اصلی آن مطالعه بفرمایید :

https://www.samsungposhtiban.com/refrigerator/cause-of-food-freezing-inside/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090123*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید