اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012075731018308

آیا لمینت دندان می تواند جایگزین درمان های ارتودنسی شود؟

کد: 140012075731018308

https://bit.ly/3vlzdV1

، (اخبار رسمی): در این مقاله ضمن معرفی هر دو درمان به پرسش "آیا می توان به جای ارتودنسی دندان اقدام به نصب لمینت کرد؟" پاسخ داده شده است. اگر در انتخاب این دو درمان شک دارید خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

آیا لمینت دندان می تواند جایگزین درمان های ارتودنسی شود؟
آیا لمینت دندان می تواند جایگزین درمان های ارتودنسی شود؟

افرادی که به زیبایی لبخند خود فکر می کنند ممکن است با نام لمینت و ارتودنسی به عنوان 2 درمان رایج اصلاح طرح لبخند آشنایی داشته باشند. در این مقاله ضمن معرفی هر دو درمان به پرسش "آیا می توان به جای ارتودنسی دندان اقدام به نصب لمینت کرد؟" پاسخ داده شده است. اگر در انتخاب این دو درمان شک دارید خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی است که متخصصان آن به تشخیص، پیشگیری و درمان یا اطلاح نامنظمی های دندان یا ناهنجاری های فکی می پردازند. زمانی که دندان ها یا فک ها در موقعیت طبیعی و مناسب خود نباشند برای تراز،منظم و هماهنگ کردن آن ها باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم. این متخصص با کمک ابزار، تجهیزات و یا دستگاه های ارتودسی اقدام به اصلاح ناهماهنگی های دندانی و فکی ما می کند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک پوسته نازک و همرنگ دندان است  که به منظور زیبایی و برطرف کردن برخی عیوب ظاهری دندان ها به سطح جلوی آن ها متصل می شود. لمینت ها یکی از رایجترین روش های اصلاح طرح لبخند هستند که تنها در 2 جلسه به لبخند زیبایی می بخشند.

تفاوت لمینت و ارتودنسی چیست؟

لمینت ها قادرند مانند ارتودنسی مشکل کج و نامرتب بودن دندان ها را برطرف کنند اما نوع و کیفیت نتایج آن قابل قیاس با ارتودنسی دندان نیست. یک متخصص ارتودنسی کاری می کند که دندان ها از ریشه حرکت کرده و در موقعیت مد نظر (به حالت مرتب) قرار بگیرند. این درمان بسیار اصولی است و نتایج طولانی مدنی به همراه دارد.

از طرف دیگر لمینت ها تنها به صورت ظاهری کج بودن دندان را می پوشانند و قادر نیستند دندان را از ریشه حرکت دهند. در نتیجه مشکل به جای اینکه حل شود، تنها پنهان می شود.

آیا لمینت ها دندان هایی که بسیار کج هستند را صاف می کنند؟

خیر! لمینت ها تنها می توانند دندان هایی که به صورت جزئی دچار انحراف و کج شدگی هستند را اصلاح کنند. اگر دندان های شما بیش از حد کج و یا دچار شلوغی است دیگر با لمینت ها نمی توانید کج بودن طرح لبخند خود را پنهان کنید و تنها باید ارتودنسی انجام دهید.

لمینت دندان به جز مرتب کردن دندان های کج چه کاربردهایی دارد؟

در واقع پنهان کردن کجی دندان ها از کاربردهای اصلی لمینت نیست. لمینت ها بیشتر برای اهداف زیبایی و برطرف کردن مشکلات زیبایی دندان طراحی و ساخته شده اند. مثلا اگر در طرح لبخند شما هر یک از مشکلات زیبایی زیر وجود داشته باشد می توانید با مراجعه به یک متخصص ترمیمی و زیبایی با کمک لمینت طرح لبخند خود را اصلاح کنید:

  • فاصله بین دندان ها
  • تغییر رنگ دندان ها (به صورت دائمی)
  • لب پر شدگی
  • شکستگی
  • ترک خوردگی دندان ها
  • کوتاه بودن دندان ها
  • و ....

آیا لمینت ها جایگزین ارتودنسی می شوند؟

شاید بتوان نامرتبی های بسیار جزئی دندان را با لمینت پنهان کرد اما حقیقت این است که آن ها نمی توانند نامنظمی های دیگر (مخصوصا آن هایی که شدید هستند) را مرتب کنند. در واقع لمینت ها هیچوقت جایگزینی برای درمان های ارتودنسی نبوده و نیستند. اگر شما می خوایید طرح لبخند خود را زیباتر کنید می توانید لمینت نصب کنید اما اگر قصد مرتب کردن دندان ها را دارید تنها باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

بهترین روش ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها چیست؟

متخصصان ارتودنسی با کمک دستگاه های مختلفی دندان ها را مرتب می کنند. اگر این دستگاه ها از ابتدای درمان توسط متخصص به دندان ها متصل شود و تا انتهای درمان برداشته نشوند گفته می شود شما ارتودنسی ثابت انجام داده اید. رایجترین روش مرتب کردن دندان ها، همین روش ارتودنسی ثابت است.

اما اگر از قالب های شفاف، بی رنگ و متحرک که قابل مشاهده نیستند استفاده شود می گوییم ارتودنسی نامرئی انجام داده اید. ارتودنسی نامرئی برای برطرف کردن نامنظمی های خفیف تا متوسط بسیار کاربردی است و هیچ محدودیت خاصی ایجاد نمی کنند. امروزه بیشتر افراد با این روش دندان های خود را مرتب می کنند.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

بسته به اینکه با چه روشی درمان ارتودنسی انجام می دهید، هزینه ای که برای آن پرداخت می شود متفاوت خواهد بود. اما حداقل هزینه ارتودنسی از 5 میلیون تومان به ازای هر فک شروع می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی