اطلاعات تماس
  • 021913***** - 091208*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012085735118130

مقایسه دستگاه شیرینگ تونلی و کابینی

کد: 140012085735118130

https://bit.ly/3MiA7Ij

، (اخبار رسمی): مقایسه دستگاه شیرینگ تونلی و کابینی؛ مطالعه این مقاله به خربداران دستگاه شیرینگ پک کمک خواهد کرد تا با توجه نیاز خود دستگاه بسته بندی مناسب را انتخاب کنند.

مقایسه دستگاه شیرینگ تونلی و کابینی
مقایسه دستگاه شیرینگ تونلی و کابینی

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک یکی از پرکابرد ترین و مهم ترین تجهیزاتی است که در خطوط تولید مختلف استفاده می شود. کار اصلی این دستگاه، بسته بندی نهایی محصول است و بنا به موقعیت می تواند در زیبایی محصول هم تاثیرگذار بوده و فروش محصول را افزایش دهد.

با نگاهی اجمالی به انواع خطوط تولید، دستگاه های شیرینگ پک تونلی و کابینی در انتهای خطوط تولید و بسته بندی دیده می شوند. این دستگاه ها در مدل های مختلف طراحی و ساخته می شوند پس می توان برای کارایی های مختلف از مدل های کابینی و تونلی و یا از انواع دستی و نیمه اتوماتیک و اتوماتیک آن استفاده کرد که در ادامه به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

در ابتدای این مقاله دو دسته بندی کلی کابینی و تونلی را بررسی خواهیم کرد و در نهایت میزان اتوماسیون آنها را توضیح خواهیم داد همچنین به معرفی شرکت آراد ماشین که یکی از سازندگان موفق در حوزه ساخت دستگاه های بسته بندی است و مدل های مختلف دستگاه بسته بندی شیرینگ پک را طراحی و تولید می کند خواهیم پرداخت.

تفاوت دستگاه شیرینگ پک کابینی و تونلی

یرینگ کردن محصولات با هدف زیبایی محصول، محافظت آن در برابر نفوذ گرد و خاک و رطوبت، جدا سازی آن در بسته هایی با تعداد مشخص و افزایش کارایی و بهره وری در چیدمان محصول در قفسه های فروشگاه ها انجام می شود.

دستگاه هایی که برای این منظور به کار می روند در دو نوع تونلی و کابینی ساخته می شوند و تفاوت هایی از نظر ساختار، کارکرد و نوع استفاده باهم دارند.

دستگاه بسته بندی شیرینگ  کابینی

دستگاه شیرینگ پک کابینی معمولا در رستوران ها، فروشگاه ها و تولیدی های کوچک کاربرد دارند و با استفاده از آن محصولات نسبتا سبک تا حداکثر 2 کیلوگرم بسته بندی می شوند.

اندازه کوچک، کاربری ساده و قیمت مناسب دستگاه شرینک کابینی باعث شده است نیازی به فضای زیاد و اپراتور متخصص نداشته باشید و بتوانید براحتی برای افزایش ارزش افزوده محصول خود،از آن بهره بگیرید.

دستگاه شیرینگ تونلی

در مقایسه با شیرینگ کابینی، شیرینگ پک تونلی دستگاه بزرگتری است و معمولا در انتهای خطوط تولید کانتینیوز (پیوسته) نصب می شود. در دستگاه شیرینگ تونلی همچنان که محصولات از دستگاه ها و تجهیزات دیگر خارج می شوند، آنها را بسته بندی نهایی کرده و آماده ارسال به انبار محصولات، انبار اولیه برای بارگیری و یا بسته بندی های بعدی مانند سلفون کشی روی پالت توسط دستگاه استرچ پالت کند.

مکانیزم این نوع دستگاه شرینک متشکل از یک نوار نقاله متناسب با وزن و ابعاد و نوع محصول، تونل عایق بندی شده نسبت به حرارت برای حفظ گرمای تولید شده، سیستم حرارتی که شامل المنت های برقی و یا کوره گازی و یا هر دو اینهاست و جک های پنوماتیک مختلف برای کنترل محصول و دوخت و برش فیلم شیرینگ می باشد.

برای مشاهده فیلم کارکرد، انواع دستگاه بسته بندی شیرینگ و اطلاع از قیمت دستگاه شیرینگ تونلی (aradmachinery)به وبسایت شرکت آراد ماشین  مراجعه کنید.

مقایسه نایلون شیرینگ مورد استفاده در دستگاه شیرینگ پک کابینی و تونلی

نکته مهم در مقایسه شیرینگ پک های کابینی و تونلی نوع فیلم شیرینگ مورد استفاده در آنها است.

در نوع کابینی معمولا از فیلم هایی با ضخامت کمتر از 40 میکرون و جنس POF و یا PVC استفاده می شود، در حالی که فیلم شیرینگ مورد استفاده در شیرینگ های تونلی معمولا از جنس پلی اتیلن(PE) می باشد و ضخامتی بیشتر از 40 میکرون دارد.

با مطالعه نکته بالا حتما حدس زده اید که چرا این جنس ها انتخاب می شوند!! همانطور که در بالا توضیح داده شد هدف از شیرینگ کردن با دستگاه های شیرینگ پک کابینی زیبایی است و به این دلیل که فیلم شیرینگ PVC و POFشفاف و زیبا هستند بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات با این دستگاه است.

فیلم شیرینگ  PE کدر و قدرتمند است و برای بسته بندی بسته های سنگین و بزرگ انتخاب درستی است.

بررسی میزان اتوماسیون در دستگاه های شیرینگ پک

دستگاه های شیرینگ کابینی معمولا بصورت نیمه اتوماتیک طراحی و ساخته می شوند و نیاز به یک اپراتور برای اجرای عملیات شیرینگ دارند. به این صورت که دستگاه دو لایه فیلم شیرینگ را روی سینی مخصوص از هم باز کرده و آماده نگه می دارد، اپراتور محصول مورد نظر را در محل مناسب قرار داده و به داخل کابین می کشد و درب کابین را می بندد.

مابقی مراحل به عهده دستگاه بوده که شامل:

  • دوخت و برش فیلم شیرینگ به اندازه مناسب نسبت به ابعاد محصول
  • دمیدن هوای داغ به داخل کابین توسط فن مناسب و شیرینگ کردن محصول
  • در نهایت باز شدن اتوماتیک درب کابین

پارامتر های قابل تنظیم در شیرینگ های کابینی ساده معمولا مدت زمان دوخت و برش، مدت زمان عملیات شیرینگ و دمای کابین می باشد.

در نظر داشته باشید که سازندگان دیگر shrink machine در کشور های مختلف همانند شرکت آراد ماشین انواع و اقسام این دستگاه ها را با ویژگی های جزئی مختلف طراحی و ساخته اند که می توان یکی از نمونه های موفق آن را به شرکت Pac Machinery اشاره نمود.

تفاوت دستگاه های شیرینگ تونلی

(نیمه اتومات، اتومات و تونل شیرینگ) در مقایسه دستگاه شیرینگ تونلی و کابینی ، اتوماسیون و میزان خودکار بودن در دستگاه های شیرینگ پک تونلی تنوع بیشتری دارد.

ساده ترین نوع شیرینگ

ک تونلی ساده ترین دستگاه فقط شامل یه تونل و نوار نقاله مناسب است. محصول داخل یک پاکت سه طرف دوخت قرارداده می شود و توسط یک دستگاه دوخت ساده طرف چهارم آن دوخته می شود.

سپس روی نوار نقاله شیرینگ به داخل تونل کشیده می شود و عملیات شیرینگ به سادگی انجام می پذیرد.

دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک در نوع پیشرفته تر این دستگاه یک جک پنوماتیک برای دوخت و برش فیلم شیرینگ نصب می شود. این جک ها دو لایه فیلم شیرینگ که بصورت رول در دستگاه نصب شده اند را دور محصول کشیده و دوخت می زنند.

شیرینگ پک اتوماتیک تونلی

در شرینگ پک اتوماتیک تونلی، یک جک پنوماتیک دیگر به دستگاه اضافه می شود که وظیفه هدایت محصول در مراحل دوخت و برش و هدایت آن به داخل تونل را به عهده دارد.

با استفاده از دستگاه های شیرینگ اتوماتیک تونلی می توانید بدون نیاز به اپراتور این دستگاه را در انتهای خط تولید خود قرار داده و محصولات خود را تمام شده و بسته بندی شده در خروجی آن تحویل بگیرید.

در بعضی از محصولات مانند بطری ها و جعبه های کوچک معمولا بسته بندی نهایی به صورت چند تایی انجام می شود که سیستم چیدمان به کمک خطوط تولید آمده و روی دستگاه شیرینگ رپ اتوماتیک نصب می شود. در این صورت این دستگاه بدون نیاز به اپراتور کار چیدمان و شیرینگ کردن محصولات را انجام داده و با سرعت مناسب و قابل قبول پایان خط تولید را مدیریت می کند.

همچنان که مطلع هستید این نوع فعالیت در زمینه بسته بندی برای افزایش ارزش محصول در سراسر جهان مورد استفاده است و در این راستا می توانیداز وبسایت همکار آراد ماشین مانند شرکت آرپک(ARPACK) بازدید کرده و نسبت به تنوع این نوع دستگاه ها(shrink machine) و کاربرد آن اطلاعات بیشتر کسب کنید.

شرکت سازنده دستگاه شیرینگ پک تونلی و کابینی

بسته بندی نهایی محصول امری بسیار مهم در صنایع مختلف است که بدون داشتن دستگاه های مناسب شیرینگ پک امری ناقص و معیوب است. داشتن دستگاه شیرینگ مناسب و با کیفیت می تواند ضامن آرامش مدیر تولید کارخانه و فروش مناسب در بازار فروش باشد.

شرکت آراد ماشین طراح و سازنده انواع شیرینگ های کابینی و تونلی با کارایی و مدل های مختلف می باشد که طی سالها فعالیت خود توانسته اطمینان بزرگترین برند ها و کارخانه جات کشور را به خود جلب کرده و ماشین آلات با کیفیت خود را در خطوط تولید آنها به کار بگیرد.

خدمات پس از فروش بی نظیر این شرکت در کنار کیفیت بالای تجهیزات تولیدی، خط تولیدی روان و بدون استرس را برای مشتریان به ارمغان می آورد و سالها تجربه امنیت تولید را برای آنها رقم می زند.

اطلاع از قیمت و مشاهده فیلم کارکرددستگاه های بسته بندی شیرینگ تونلی و کابینی به سایت aradmachinery.com مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آراد ماشین

شرکت آراد ماشین، طراح و سازنده دستگاه ها و ماشین آلات خطوط تولید و بسته بندی مواد غذایی است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده و طی سالها فعالیت خود توانسته اطمینان بزرگترین برند ها و کارخانه جات کشور را به خود جلب کرده و ماشین آلات با کیفیت خود را در خطوط تولید آنها به کار بگیرد. خدمات پس از فروش بی نظیر این شرکت در کنار کیفیت بالای تجهیزات تولیدی، خط تولیدی روان و بدون استرس را برای مشتریان به ارمغان می آورد و سالها تجربه امنیت تولید را برای آنها رقم می زند. از جمله دستگاه ها و ماشین آلات ساخت این شرکت می توان به: _انواع دستگاه های خشک کن کابینی، تونلی، دوار، سینوسی و سرندی اشاره کرد که برای خشک کردن میوه، سبزیجات، مواد شیمیایی، دارویی و ... بکار گرفته می شوند. _انواع دستگاه های بسته بندی سیل وکیوم، شیرینگ پک، توزین، ساشه، سلفون کش و ... که در مدل ها مختلف طراحی و ساخته می شوند. _دستگاه های تفت، شورکن و طعم زن تخمه، آجیل و خشکبار _دستگاه های آبگیری صنعتی و نیمه صنعتی برای انواع میوه ها و سبزیجات و طراحی و ساخت خطوط تولید و بسته بندی مانند: _خط تولید میوه و سبزیجات خشک _خط فرآوری و بسته بندی حبوبات و خشکبار _خط بسته بندی سبزیجات _خط بسته بندی گوشت _خط تولید و بسته بندی تنباکو _و...

اطلاعات تماس
  • 021913***** - 091208*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید