اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101285922218545

لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی

کد: 140101285922218545

https://bit.ly/3ryK8Ip

، (اخبار رسمی): لوازم ایمنی (PPE) و تجهیزات آتش نشانی شما را از آسیب‌های خطرناک در محیط های کاری و صنعتی محافظت می‌کند. این وسایل در محل کار، از بروز صدمات جدی جلوگیری می کند. اگر از این تجهیزات استفاده نمی کنید، ممکن است یک چشم یا اندام  خود را از دست بدهید، دچار سوختگی شدید یا آسیب ناتوان کننده به سر شوید.

لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی
لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی
لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی
لوازم ایمنی کار
لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی
تجهیزات آتش نشانی فردی

لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی شامل انواع لباس و لوازمی است که شما را از آسیب‌های خطرناک در محیط های کاری محافظت می‌کند. این وسایل  جان انسان های زیادی را نجات می دهد و از صدمات جدی جلوگیری می کند.

لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی

لوازم ایمنی (PPE) و تجهیزات آتش نشانی شامل انواع لباس‌ها و لوازم جانبی است که شما را از آسیب‌های خطرناک در محیط های کاری و صنعتی محافظت می‌کند. این وسایل در محل کار، جان انسان های زیادی را نجات می دهد و از صدمات جدی جلوگیری می کند. اگر از این تجهیزات استفاده نمی کنید، ممکن است یک چشم یا اندام  خود را از دست بدهید، دچار سوختگی شدید یا آسیب ناتوان کننده به سر شوید. جهت خرید انواع لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی می توانید از طریق سایت arcosafety.ir اقدام نمایید.

تجهیزات حفاظت شخصی مانعی بین شما و خطراتی که ممکن است در کار با آنها روبرو شوید ایجاد می کند. انواع تجهیزات حفاظت فردی که ممکن است از آن در محل کار خود استفاده نمایید، به نوع و محل کار شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک پرسنل پزشکی ممکن است نیاز به پوشیدن روپوش و دستکش تایید شده برای محافظت در برابر تماس با خون و سایر مایعات بدن داشته باشد، اما شما در صنعت ساخت و ساز به این نوع تجهیزات نیاز ندارید.

شما باید از تمام نکات مربوط به تجهیزات حفاظت فردی برای شغل خاص خود آگاه باشید. اگر در حال جوشکاری هستید، به تجهیزات حفاظت فردی متفاوتی نسبت به شخصی که با یک بیل مکانیکی کار می کند نیاز دارید. کارفرمای شما باید لوازم ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی مورد نیاز شما را برای کارتان تامین کند. انواع تجهیزات حفاظت فردی و عملکرد آنها شامل لوازم جانبی برای محافظت از سر، چشم، ریه، گوش، دست و پا می باشد. نوع خاص تجهیزات حفاظت فردی برای محافظت از هر قسمت از بدن بستگی به خطراتی دارد که با آن روبرو هستید. کارگران خود را در تمام جنبه های لیست تجهیزات حفاظت فردی محل کار خود آموزش دهید. نمونه های این تجهیزات عبارتند از کفش، کلاه سخت، دستکش، عینک، ماسک تنفسی و محافظ شنوایی.

انواع تجهیزات حفاظت فردی در آتش نشانی

آتش نشان ها کار سختی دارند، آنها خود را در شعله های خطر می اندازند تا از جان شهروندان بی گناه محافظت کنند. برای اطمینان از اینکه آنها به خوبی محافظت می شوند، باید از تجهیزات آتش نشانی استفاده کنند. تجهیزات حفاظت فردی آتش نشان ایمنی و امنیت آنها را در سخت ترین زمان ها تضمین می کند. این تجهیزات، آتش نشانان را در حین انجام وظایف خود ایمن و راحت نگه می دارد. این لوازم ایمنی تضمین می کند که آتش نشانان از آتش سوزی  و آسیب دیدن در امان هستند. آنها همچنین در برابر بیماری های ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض آتش سوزی محافظت می کنند. تجهیزات ایمنی آتش نشانی برای همه افرادی که در حرفه ی آتش نشانی کار می کنند ضروری است. تجهیزات حفاظتی آتش نشانی شامل موارد زیر می باشد:  

  • دستکش ایمنی
  • چکمه
  • عینک ایمنی
  • تجهیزات حفاظت شنوایی
  • کلاه ایمنی
  • ماسک های تنفسی
  • لباس مخصوص آتش نشانی

آشنایی با لوازم ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی

کفش ایمنی

کفش ها پاهای شما را از هر طرف می پوشانند تا در برابر خستگی، گرما و ضربه محافظت کنند. اگر در جایی کار می کنید که ممکن است وسایلی سقوط کنند یا پاهای شما مورد فشار واقع شوند، به کفش هایی با پنجه ایمنی نیاز دارید. کفش ها باید حداقل  استاندارد تعیین شده توسط ANSI Z41-1999 را داشته باشند.

این قانون حداقل استحکام لازم برای محافظت در برابر آسیب ناشی از ضربه و فشار را مشخص می کند. هنگامی که مواد منفجره به شما نزدیک هستند، ممکن است به کفش هایی نیاز داشته باشید که الکتریسیته را به زمین هدایت کنند تا از ایجاد الکتریسیته ساکن در بدن شما جلوگیری کنند. اگر با برق کار می کنید، ممکن است برای محافظت از خود در برابر شوک الکتریکی به کفش های نارسانا نیاز داشته باشید.

آج های کف کفش شما باید با شرایط مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، هنگام کار در مناطق مرطوب یا روی بتن، به کفی لاستیکی مقاوم در برابر لغزش نیاز دارید. کفش های ضد لغزش برای هر مکانی که شرایط نرم باشد ایده آل است. برای کار در هوای برفی یا یخبندان ، به آج های میخ دار نیاز دارید. موارد اضافه شده به کفش های کار استاندارد ممکن است شامل حفاظ های پنجه باشد.

این وسایل اضافی روی کفش های استاندارد قرار می گیرند تا محافظت از پا را  در برابر سقوط آوار یا آسیب های له شدن را افزایش دهند. محافظ های انگشت پا ممکن است دارای ساختار آلومینیومی، فولادی یا پلاستیکی باشند. محافظ های پنجه از ناحیه کف پا در برابر آسیب محافظت می کنند.

 کلاه ایمنی

 کلاه سخت از سر شما در برابر سقوط اجسام محافظت می کند و یکی از شناخته شده ترین نمونه های تجهیزات حفاظت شخصی است. با این حال، کلاه ایمنی می تواند بیشتر از یک وسیله برای جلوگیری از ضربه مغزی باشد. اگر کلاه سخت بپوشید که از مواد نارسانا ساخته شده است، می تواند از شما در برابر شوک الکتریکی محافظت کند. کلاه ایمنی نیز از موهای شما محافظت می کند. وقتی سر شما با کلاه سخت پوشانده می‌شود، احتمال اینکه موهای شما در تجهیزات پیچیده شود یا در معرض مواد شیمیایی سوزاننده قرار گیرد، کمتر است. داشتن کلاه سخت همچنین میزان گرد و غباری را که وارد موهای شما می شود کاهش می دهد.

محافظت از دست و پوست

شما می خواهید هنگام کار از دست ها و پوست خود محافظت کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، پوشیدن دستکش‌های مناسب است. انواع مختلفی از مواد برای دستکش پیدا خواهید کرد که در برابر سوختگی، شوک الکتریکی، مواد شیمیایی یا پارگی محافظت می کند.

  • دستکش لاستیکی عایق: دستکش های لاستیکی از شما در برابر شوک الکتریکی محافظت می کنند.
  • دستکش های پارچه ای: دستکش های پارچه ای دست های شما را از سوختگی های جزئی، خراش ها، کثیفی ها و بریدگی ها در امان نگه می دارند.
  • دستکش مش فلزی یا چرمی: دستکش های ضخیم و بادوام مش فلزی یا چرمی از سوراخ، بریدگی و سوختگی محافظت می کنند.
  • دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی: هنگام استفاده از مواد شیمیایی خطرناک، دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی را باید بپوشید.

محافظت از چشم و صورت:

چندین نوع محافظ چشم و صورت موجود است. ممکن است فقط به عینک ایمنی برای محافظت از چشمان خود در برابر ضربه نیاز داشته باشید. ممکن است به یک محافظ کامل صورت نیاز داشته باشید تا چشم و صورت خود را از نور در امان نگه دارد. اگر از عینک طبی استفاده می کنید، همچنان باید از عینک ایمنی استفاده کنید. برخی از انواع عینک های محافظ روی عینک شما قرار می گیرند یا ممکن است عینک ایمنی با لنزهای طبی تهیه کنید. در بسیاری از موارد،  می توانید با عینک ایمنی خود از لنزهای تماسی استفاده کنید . اگر مواد شیمیایی به صورت شما پاشیده شد، باید فوراً لنزهای تماسی را بردارید.

محافظت از ریه: اگر مجبورید برای هر بخشی از کار خود از ماسک تنفسی استفاده کنید، باید یک معاینه پزشکی انجام دهید تا مطمئن شوید دستگاهی که استفاده می‌کنید برای شما مناسب است و از نظر فیزیکی توانایی استفاده از آن را دارید. برای محافظت در برابر بخارات یا گازها، کارفرمایان باید ماسک‌های تنفسی را با منبع هوا تهیه کنند. محافظت در برابر ذرات معلق نیاز به محافظت با یک ماسک هوا یا یک ماسک تصفیه کننده هوا با فیلتری دارد که دارای گواهینامه NIOSH برای ذرات باشد. برخی از کارگران ممکن است بخواهند خود را از ذرات گرد و غبار یا آلرژن‌های موجود در محل کار که به آنها آلرژی دارند ، محافظت کنند. برای هر گونه استفاده داوطلبانه از ماسک تنفسی، کارکنان همچنان باید تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده برای دستگاه را دنبال کنند.

محافظت از شنوایی: محافظ شنوایی تأثیر منفی صداهای مهیب یا صداهای طولانی مدت را بر پرده گوش کاهش می دهد. سه نوع محافظ شنوایی موجود است:

  • گوش گیرهای قابل استفاده مجدد که در گوش فرد قالب گیری شده است.
  • گوش گیرهای یکبار مصرف برای دفع پس از استفاده طراحی شده اند.
  • گوش بندهایی که در اطراف گوش مهر و موم هوا ایجاد می کنند.

قرار گرفتن در معرض  صدایی با اندازه 90 دسی بل به مدت هشت ساعت  ، مانند هر صدای 115 دسی بل برای کمتر از 15 دقیقه، نیاز به محافظت دارد. استفاده از محافظ ضروری است حتی اگر سر و صدا خیلی بلند به نظر نمی رسد. سطح سر و صدای پایدار در طول زمان می تواند به شدت به شنوایی آسیب برساند.

لباس مخصوص آتش نشانی: نگاهی دقیق‌تر به لباس مخصوص آتش نشانی می‌اندازیم که به آتش نشانان کمک می‌کند موقعیت‌های خطرناک را با خیال راحت طی کنند. لباس آتش نشانی چیزی فراتر از پارچه سرمه ای یا خاکی و نوارهای بازتابنده ای است که در نگاه اول می بینیم. این لباس مخصوص دارای 3لایه ی اصلی می باشد که عملکرد منحصر به فرد هر لایه را توضیح می دهیم.

  • لایه بیرونی : به عنوان لایه خارجی، لایه بیرونی بادوام ترین جزء مجموعه لباس آتش است. از جمله وظایف اصلی آن عبارتند از: محافظت در برابر حرارت و شعله - محافظت در برابر مواد شیمیایی خارجی و آب - محافظت در برابر سایش، بریدگی و پارگی .

دوام و عملکرد پارچه لایه بیرونی هم با ترکیب آن (ترکیب الیاف) و هم ساختار و وزن آن تعیین می شود. بزرگترین روندی که در سال 2020 شاهد آن هستیم این است که پارچه ها تا حد امکان سبک شوند تا استرس گرمایی و ناراحتی را کاهش دهند، در حالی که از نظر حفاظت حرارتی و فیزیکی رضایت بخش هستند.

  • مانع رطوبت : مانع رطوبت لایه میانی مجموعه لباس آتش نشانی است. عملکرد اصلی آن محافظت در برابر نفوذ آب، مواد شیمیایی و پاتوژن های خونی است. مانع رطوبت همچنین نقش مهمی در تنفس و عایق بودن کل لباس و در نتیجه سطح کلی راحتی و محافظت برای پوشنده دارد. معمولاً از یک مجموعه کامپوزیت تشکیل شده است .غشاء رو به پوسته بیرونی: عایق و محافظت حرارتی بهتری را ارائه می دهد. غشای رو به بدن: تنفس و راحتی بهتر را فراهم می کند.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشت کیفیت درزبندی است که در کنار مانع رطوبت اعمال می شود، زیرا این امر برای عملکرد لباس آتش نشانی بسیار مهم است. ضعیف ترین نقطه در لباس آتش نشانی، ناحیه اطراف درزها است. توصیه می کنیم اغلب درزها را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که یکپارچگی ساختاری لباس دست نخورده باقی می ماند.

  • مانع حرارتی : به عنوان داخلی ترین لایه، مانع حرارتی نقش مهمی در عملکرد کلی مجموعه لباس آتش نشانی بازی می کند. خواص اصلی آن عبارتند از: ایجاد عایق با ایجاد بالشتک‌های هوا و اتاق‌های ریز اقلیمی در داخل لباس برای راحتی و به حداقل رساندن استرس گرمایی. حذف رطوبت از بدن برای افزایش راحتی پوشنده. سهولت در پوشیدن و درآوردن آسان لباس. محافظت از سد رطوبتی در برابر هرگونه آسیب وارده از قسمت داخلی لباس را انجام می دهد.

سایت uvex-safety.com یکی دیگر از فروشگاه های معتبر در زمینه ی تولید و فروش انواع لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی می باشد که از آخرین استاندارد های روز در تولید محصولات خود استفاده می کند.

هدف از پوشیدن لوازم ایمنی فردی و تجهیزات آتش نشانی چیست؟

عدم استفاده از PPE مناسب خطراتی دارد. این تجهیزات می توانند با جلوگیری از ضربه مغزی، پارگی شدید، سوختگی، صدمات چشمی، کاهش شنوایی و قطع عضو، جان افراد را در سوانح و تصادف نجات دهند. تماس با اجسام یا تجهیزات متحرک دومین عامل شایع آسیب در محل های کار می باشد. نمونه هایی از تماس با اجسام متحرک شامل برخورد با اجسام متحرک، فشرده شدن قسمتی از بدن و تجربه ارتعاش یا اصطکاک بیش از حد است.

کارگران با استفاده از تجهیزات مناسب می توانند از بسیاری از آسیب های این دسته جلوگیری کنند. کلاه ایمنی و محافظ چشم، سر و چشم را از پرواز یا افتادن زباله در امان نگه می دارد. کفش های بادوام از له شدن پاها در زیر تجهیزات جلوگیری می کند. پوشیدن دستکش از بریدگی دست کارگران محافظت می کند.

دستورالعمل های استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی برای محل کار شما

کارفرمایان باید کارگران را به استفاده از تجهیزات حفاظت فردی از طریق آموزش و تقویت سیاست های استفاده از تجهیزات، تشویق کنند. به روز نگه داشتن کارگران در مورد آخرین الزامات ایمنی، آنها را ایمن نگه می دارد و در عین حال از جریمه های سازمان های ذیربط جلوگیری می کند.

آموزش کارکنان در مورد استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی

کارگران  باید درباره زمان استفاده از تجهیزات ، نحوه پوشیدن و درآوردن آن، محدودیت‌های تجهیزات ایمنی و نحوه نگهداری آن را بیاموزند. جلسات بازآموزی باید برای کارگرانی که پس از آموزش اولیه خود از رویه های مناسب پیروی نمی کنند یا برای همه کارکنان پس از تغییرات قابل توجه در محل کار ، برگزار شود.

مدل استفاده صحیح از لوازم ایمنی و تجهیزات

بعد از انجام  جلسات آموزشی ، کارفرمایان باید هر زمان که وارد محل کار می شوند، استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی را با استفاده درست خود از این تجهیزات به سایرین نشان دهند.  یک ناظر یا کارفرما در محل کار هیچ گاه نباید جلوی چشمان یک کارگر در موقعیت خطرناک  بدون تجهیزات ایمنی فردی باشد. کارگران برای الگوبرداری از رفتار مناسب، به ویژه در مورد استفاده از PPE، به افرادی که در موقعیت های بالاتر هستند نگاه می کنند.

تجهیزات مناسب را فراهم کنید

کارفرمایان ملزم شده اند  که هزینه تمام تجهیزات ایمنی  که کارگرانشان استفاده می‌کنند به جز کفش را بپردازند. کارفرمایان همچنین باید تجهیزات را نگهداری و هر وسیله ای که فرسوده می شود را تعویض کنند.

بهبود ایمنی روزانه

کارفرمایان باید هر روز در محل کار ایمنی را در اولویت قرار دهند. یکی از راه‌های بهبود ایمنی، تشویق کارکنان به استفاده از PPE و راه‌اندازی سیستم‌هایی است که اطمینان حاصل می‌کند که همه تجهیزات لازم و مناسب را دارند. استفاده از PPE نباید پایان یک سیاست ایمنی در محل کار باشد.

به کارفرمایان توصیه شده است که از تمام تمرینات کاری و کنترل های مهندسی ممکن برای کاهش نیاز به PPE استفاده کنند. تجهیزات حفاظت شخصی فقط باید به عنوان پشتیبان برای محافظت از کارگران باشد. استفاده از مکانیسم های ایمنی مانند نرده های محافظ در اطراف ماشین آلات خطرناک یا اقداماتی مانند دور نگه داشتن کارگران غیرضروری از تجهیزات سنگین به طور قابل توجهی به محافظت از کارکنان در برابر صدمات حتی قبل از پوشیدن PPE کمک می کند.

برای شناسایی انواع تجهیزات ایمنی  مورد نیاز در محل کار، کارفرمایان باید از طریق ارزیابی خطر به دنبال خطرات احتمالی باشند. خطرات شامل خطرات بیولوژیکی، گرما یا سرمای بیش از حد، خطرات نور یا تشعشع، احتمال واژگونی، گرد و غبار یا مواد شیمیایی خطرناک، علل ضربه یا احتمال نفوذ است.

هنگامی که کارفرمایان ارزیابی خطر را انجام می دهند، اطمینان حاصل می کنند که کارگران همچنان از PPE صحیح برای کار استفاده می کنند. اگر چیزی در محل کار یا تجهیزات موجود تغییر کند، سرپرستان بایدمحل کار را و تجهیزات ایمنی مورد نیاز را مجدداً ارزیابی کنند و در صورت نیاز تغییرات مناسب را انجام دهند.

تمامی لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی مورد نیاز جهت حفاظت از افراد در مشاغل گوناگون را می توانید از طریق سایت grainger.com تهیه نمایید.

مزایای استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی

  • افزایش اعتماد به نفس و رضایت کارکنان
  • ایمنی شغلی در هر گونه خطرات محل کار
  • کاهش جابجایی و تعویض کارکنان
  • بدون پیگرد قانونی، جریمه و هزینه های قانونی دیگر
  • حرفه ای شدن
  • افزایش بهره وری

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرکو

فروشگاه فروش انواع تجهیزات ایمنی، آتش نشانی، کار در ارتفاع و ترافیکی

اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]