اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101285923118545

لزوم استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی در محیط های کاری

کد: 140101285923118545

https://bit.ly/37rAAbp

، (اخبار رسمی): محافظت از جان انسان ها و ایمنی آنها حین انجام کارهای روزمره و یا فعالیت های شغلی در محل کار امری حتمی و الزامی است. در این میان لوازم ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی یا همان PPE به طور گسترده ای در میان مردم رواج پیدا کرده و این به خاطر حفظ ایمنی افراد، در انجام فعالیت های کاریشان در محل کار می باشد.

لزوم استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی در محیط های کاری
لوازم ایمنی و حفاظت فردی
لزوم استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی در محیط های کاری
تجهیزات و لوازم آتش نشانی
لزوم استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی در محیط های کاری
لوازم کار در ارتفاع

لوازم ایمنی (PPE)، تجهیزات آتش نشانی حفاظت فردی به هر چیزی گفته می‌شود که توسط کاربر پوشیده می‌شود که از آسیب یا بیماری ناشی از خطرات محل کار محافظت شود.

لزوم استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات آتش نشانی در محیط های کاری

محافظت از جان انسان ها و ایمنی آنها حین انجام کارهای روزمره و یا فعالیتهای کاری در محل کار امری حتمی و الزامی است. در این میان لوازم ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی یا همان PPE به طور گسترده ای در میان مردم رواج پیدا کرده و این به خاطر حفظ ایمنی افراد در انجام کارهای روزمره و یا فعالیتهای کاریشان در محل کار می باشد.

شما چه یک بانوی خانه دار باشید و یا یک باغبان ، یا یک تکنسین حرفه ای و یا یک کارگر معمولی باید به صورت ایمن خود محافظت کنید تا در حین انجام فعالیتهای خود دچار آسیب و صدمات مختلف نگردید.

تجهیزات حفاظت فردی

دارای طیف گسترده ای از لوازم و تجهیزاتی است که ایمنی یک شخص را در برابر انواع خطرات حفظ می نماید، به طور مثال کلاه های کار در ارتفاع و یا لنیاردهای مخصوص ارتفاع نیز جزئی از تجهیزات محافظت فردی به شمار می روند. علاوه بر اینها لباس های ضد حریق آتش نشانان، ماسک های تنفسی ، جلیقه های دید بالا ، هارنس های مختلف و امثال اینها همگی جزء تجهیزات حفاظت فردی به شمار می روند، و هر کدارم داری انواع و مدلهای مختلف برای استفاده در محیط های متنوع ساخته شده اند. شما می توانید جهت خرید لوازم ایمنی، تجهیزات آتش نشانی، کار در ارتفاع و لوازم ترافیکی از طریق فروشگاه آرکو اقدام نمایید.

تمامی این تجهیزات و لوازم ایمنی تنها یک هدف دارند محافظت از جان انسانها که بسیار ارزشمند است. به طور قطع یک آتش نشان برای یاری رساندن به انسانهای گرفتار در حریق باید در شروع از ایمنی خود کاملا اطمینان پیدا کند تا امکان نجات سایر افراد از آتش را پیدا کند .

تمامی تجهیزات آتش نشانی محافظت فردی باید طبق استانداردهای جهانی ساخته شوند و هیچ گونه اهمال کاری یا کوتاهی در ساخت این تجهیزات پذیرفته نیست . بنابراین این تجهیزات به علت ارتباط مستقیم داشتن با جان انسانها باید از بالاترین کیفیت و استحکام ساخته شوند. تمامی افرادی که از این تجهیزات استفاده می کنند باید برای نحوه ی صحیح استفاده از آن ها بطور کامل آموزش داده شوند.

بازرسی های مرتب و دوره ای از تجهیزت ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طور مثال بازرسی های مرتب از طناب های جلوگیری از سقوط در ارتفاع و قلاب های آن از اهمیت بالایی برخودار است، در زمانی که کاربر در ارتفاع چندین متری از سطح زمین است هیچ گونه تست و یا برسی تجهیزات نه امکام پذیر است و نه عاقلانه.

تجهیزات ترافیکی را هم می توان به نحوی جزء تجهیزات حفاظتی به شمار آورد ، به طور حتم قبل از انجام هرگونه پرژه ی راهسازی ، ایمنی کارگرانی که در محل و کاملا نزدیک به خطر در حال فعالیت هستند در درجه ی اول اهمیت می باشد.

تجهیزات ترافیکی را می توانید به عنوان مانعی بین خطر و جان کارگران در نظر بگیرید ، همچنین برخی از لوازم ترافیکی مانند سرعت گیرها ، و تابلوهای ترافیکی . یا بشکه ها ترافیکی نیز به جهت ایمن ماندن رانندگان در نظر گرفته شده است.

لوازم ایمنی و حفاظت فردی

تجهیزات حفاظت فردی (PPE) به هر چیزی گفته می‌شود که توسط کاربر پوشیده می‌شود که از آسیب یا بیماری ناشی از خطرات محل کار محافظت می‌کند. هنگامی که خطرات در محل کار را نمی توان با سایر کنترل های خطر از بین برد یا کاهش داد، کارفرمایان باید تجهیزات حفاظت شخصی و لباس PPE را تهیه کنند. کارگران باید قبل از استفاده از لوازم ایمنی در مورد نحوه پوشیدن این تجهیزات و لباس های ارائه شده توسط کارفرما آموزش ببینند. قبل از شروع کار خاصی که برای آن تجهیزات حفاظت فردی تهیه شده است، باید به کاربران گفته شود که چرا استفاده از PPE ضروری است.

در جایی که تجهیزات حفاظت فردی ارائه می شود، باید همانطور که به شما دستور داده شده است از آن استفاده کنید.

کارفرمایان باید مطمئن شوند که PPE خریداری شده با استانداردهای جهانی مربوطه مطابقت دارد. آنها باید مطمئن شوند که تجهیزات حفاظت فردی در شرایط تمیز و کاملاً عملیاتی نگهداری می شود، در صورت نیاز به راحتی می توان آن را پیدا کرد و از آسیب در امان هستند. PPE باید به طور منظم و قبل از استفاده مورد بازرسی قرار گیرد تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود. تجهیزات حفاظت فردی آسیب دیده یا معیوب باید بلافاصله گزارش شود و باید برچسب زده شود (برای جلوگیری از استفاده از آن تا زمانی که تعمیر شود)، یا دور انداخته و جایگزین شود.

انواع لوازم و تجهیزات حفاظت فردی شامل مواردی از این قبیل است: 

کلاه سخت 

  • محافظت از کارگران صنعتی از صدمات سر
  • ناشی محافظ پا و کفش ایمنی 
  • به محافظت از کارگران در برابر سطوح مرطوب، لغزنده و داغ؛ و خطرات الکتریکی
  • گوش گیر و گوش بند
  •  برای محافظت از کارگران در مقابل سر و صدای بیش از حد استفاده می شود
  • دستکش 
  • محافظت در برابر آسیب های پوستی مانند بریدگی، سوختگی شیمیایی و حرارتی و سوراخ ها
  • محافظت از چشم 
  • محافظت از چشم در برابر ذرات ،مایعات داغ، فلزات مذاب، گازهای شیمیایی وتشعشعات
  • ماسک های صورت جراحی
  • محافظت از میکروب‌ها همچنین بزاق و ترشحات تنفسی
  • ماسک تنفسی
  • محافظت از استنشاق هوای آلوده به گرد و غبار، دود، گازها
  • سپر صورت
  • محافظت کامل از صورت، معمولاً در بالای ماسک یا عینک برای کاربر متصل می گردد
  • حسگرهای مجاورتی
  • برای نشان دادن نزدیکی کاربر به یک شی خطرناک استفاده می شود
  • لباس محافظ بدن

محافظت از بدن به شکل کت، پیش بند، کت آزمایشگاهی، کت و شلوار بادی که از مواد از جمله پشم یا پنبه مقاوم در برابر آتش، لاستیک، چرم و پلاستیک ساخته می شوند.

تجهیزات آتش نشانی

آتش نشانی یک شغل بسیار خطرناک است. علاوه بر مبارزه با آتش‌سوزی‌های بزرگ، آتش‌نشانان باید با دود، آب، فلز های داغ، اشیاء در حال سقوط و طبقه‌های در حال فروریختن مقابله کنند. آتش نشانان عملیات نجات و اطفاء حریق را در محدودیت های زمانی پر از استرس انجام می دهند، با توجه به اینکه اغلب چند دقیقه گرانبها برای خارج کردن ساکنان از سازه های در حال سوختن دارند، بنابراین کار آتش نشانان با خطرات بالقوه فراوان و استرس کاری همراه است.

آتش نشانان به طور کامل مجموع ای از تجهیزات آتش نشانی حفاظت فردی را برای محافظت از خود در طول کار عملیاتی بالقوه خطرناک استفاده می کنند. تجهیزات آتش نشانی شامل دو دسته بندی می شود، گروه اول تجهیزات آتش نشانی حفاطت فردی می باشد و گروه دوم تجهیزات آتش نشانی انجام عملیات است. انواع مختلفی از تجهیزات ایمنی وجود دارد. هر دستگاه به طور خاص برای مقابله با کلاس های مختلف آتش در طیف وسیعی از محیط ها طراحی شده است. این تجهیزات شامل :

  1. کپسول های آتش نشانی
  2. پتوهای آتش نشانی
  3. قرقره
  4. شلنگ آتش نشانی
  5. علائم شیلنگ و نازل
  6. جعبه کمک های اولیه
  7. علائم اضطراری و خروج هشدار دهنده دود

علاوه بر تجهیزات آتش نشانی ذکر شده در بالا که در انجام عملیات های اطفاء حریق از آن استفاده می گردد، آتش نشانان نیز باید در درجه اول ایمنی خود را کاملا حفظ نمایند تا بتوانند به افراد گرفتار آمده در سوانح و آتش سوزی ها کمک کنند. بنابراین تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شامل انواع مختلفی از تجهیزات ایمنی فردی می گردد.

مهم است که بدانیم آتش نشانان زمانی که از وسایل حفاظتی فردی آتش نشانی استفاده می کنند چگونه به نظر می رسند. دانستن اینکه وقتی یک آتش نشان برای کمک می آید چه انتظاری داشته باشید، به شما کمک می کند کمتر بترسید . یک آتش نشان لباس حجیم به نام تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) می پوشد. که یک کاپشن و شلوار است که از چندین لایه پارچه مخصوص برای محافظت در برابر گرما و شعله ساخته شده است. حجیم است و می تواند یک آتش نشان را بسیار بزرگ جلوه دهد. دست های یک آتش نشان با دستکش های سنگین محافظت می شود و برای محافظت از پاهای خود چکمه های ضخیم می پوشد. یک آتش نشان از کلاه ایمنی برای محافظت از سر خود استفاده می کند، یک سپر از چشمانش محافظت می کند و پارچه مقاوم در برابر آتش مو، گوش و گردن او را می پوشاند. او ماسکی روی صورتش می‌گذارد که هوای تنفسی تمیزی را فراهم می‌کند که در کوله پشتی که روی پشتش می‌پوشد نگهداری می‌شود. هنگامی که آتش نشان ها باید در اطراف مواد بسیار خطرناک باشند، لباس های خاصی می پوشند که آنها را کمی شبیه آدم فضایی ها می کند. لباس ها از آنها در برابر مواد شیمیایی خطرناک محافظت می کنند.

تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانان شامل :

  1. کلاه آتش نشانی
  2. شلوار و ژاکت شرکت کننده
  3. دستگاه تنفس مستقل
  4. دستکش
  5. چکمه
  6. محافظ چشم
  7. محافظ گوش
  8. لباس با دید بالا

تجهیزات کار در ارتفاع

محفاظت شخصی در ارتفاع به تجهیزات خاصی اطلاق می شود که محافظت از سقوط یا توقف سقوط را برای فرد فراهم می کند. هر فرد موظف است که خودش تجهیزات حفاظتی کار در ارتفاع را بپوشد و در صورت نیاز آن را تنظیم کند تا کار را با خیال راحت انجام دهد. برخی از نمونه‌های حفاظت شخصی شامل کمربند هارنس ، لنیارد و تجهیزات حلقه اینرسی است. قابل توجه ترین تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع مورد استفاده بازدارنده سقوط است که هنگام کار در ارتفاع بالای 3 متر باید استفاده گردد.

استفاده از تجهیزات مهار سقوط برای ایمن نگه داشتن کارگران و کاربران هنگام کار در ارتفاع ضروری است. با این حال، کارفرمایان علاوه بر استفاده از تجهیزات جلوگیری از سقوط، باید اطمینان حاصل کنند که از تجهیزات مناسب جلوگیری از سقوط نیز استفاده می کنند. این بدان معنی است که کارفرمایان باید از تجهیزات جلوگیری از سقوطی استفاده کنند که با استانداردهای اروپایی (EN) مطابقت دارد. مزیت استفاده از چنین تجهیزات مهار سقوط این است که علیرغم هزینه ی بالاتر، ویژگی هایی را ارائه می دهد که تجهیزاتی که مطابق با استاندارد EN نیست، نمی تواند آن را داشته باشد.

به عنوان مثال تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع استاندارد دارای ویژگی هایی مانند حلقه های D اضافی است، در برابر قوس مقاوم است و از مواد نسوز ساخته شده است. در نظر بگیرید که جوشکاری که کار خود را در ارتفاع انجام می دهد، مطمئناً نیاز به استفاده از تجهیزات جلوگیری از سقوط دارد که از مواد مقاوم در برابر آتش ساخته شده اند و زمینه استفاده از چنین تجهیزاتی را قوی می کنند. علاوه بر این، هزینه بالاتر تجهیزات جلوگیری از سقوط که مطابق با EN هستند نیز به دلیل راحتی بیشتری که چنین تجهیزاتی در مقایسه با تجهیزاتی که مطابق با EN نیستند، توجیه می شود.

برای کارگران بسیار مهم است که هنگام کار راحت باشند زیرا به آنها اجازه می دهد در اوج توانایی خود کار کنند. یکی از مهم ترین راه های ایمن بودن هنگام کار در ارتفاع، استفاده از تجهیزات ایمنی فردی کار در ارتفاع و تجهیزات جلوگیری از سقوط است.

با این حال تقریباً به همان اندازه مهم است که تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع خود را به طور منظم بازرسی کنید تا مطمئن شوید در زمانی که بیشتر مورد نیاز است خراب نمی شود. تجهیزات حفاظت از سقوط مانند تسمه ها و لنیاردها باید به طور مرتب توسط یک متخصص واجد شرایط بازرسی شود. چنین حرفه ای باید دانش لازم را داشته باشد که نه تنها یک بند یا تسمه را بازرسی کند، بلکه باید بتواند در صورت نیاز آنها را تعمیر کند.

اگرچه کارفرمایان همیشه سعی می کنند نیاز به کار در ارتفاع را از بین ببرند، اما در واقعیت همیشه این امکان پذیر نیست. بنابراین کارگران باید کیت قابل اعتمادی داشته باشند تا از خود محافظت کنند، تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع شامل موارد مختلفی است مانند:

  • مهار کلاه کاسکت
  • طناب و جاذب انرژی
  • سقوط گیر سیار
  • اتصال دهنده ها نزول گیره های طناب لنگرها قرقره ها طناب ها کوله پشتی و سایر وسایل نگهداری مناسب برای سایر تجهیزات و لوازم جانبی

این تجهیزات ایمنی فردی کار در ارتفاع، همراه با سیستم های تخصصی در محل خطر و یا آسیب سقوط را به حداقل می رساند. کارمندان ملزم به پوشیدن تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع استاندارد هستند که متناسب با شرایط کاری آنها و همچنین توسط کارفرمای آنها ارائه می شود.

تجهیزات ترافیکی

تجهیزات کنترل ترافیک مرزها را مشخص می‌کنند، موانع ایجاد می‌کنند و جهت مدیریت ترافیک در جاده‌ها استفاده می شود و امکانات داخلی را فراهم می‌کنند. این محصولات ایمنی ترافیک به جلوگیری از برخورد اتومبیل ها و پشتیبانی از محل عبور عابر پیاده به جریان درست و اصولی ترافیک کمک می کند. کاربرد تجهیزات ترافیکی شامل شناسایی نوارهای بازدارنده ی خطر و نشانگرهای روسازی ساختمان ها ، مناطق ورود ممنوع، خطوط ترافیک، مکان‌های مورد بررسی و موارد دیگر می باشد.

بشکه های ترافیکی، سرعت گیرها، موانع، مخروط ها ، تابلوهای ترافیکی ، چراغ های چشمک زن و غیره را تشکیل می دهند و بخش هایی از جاده را در طول ساخت و ساز جاده مسدود می کنند. تجهیزات ترافیکی شامل جداکننده ترافیکی و سرعت گیرها به کنترل سرعت و جریان ترافیک کمک می کنند. همچنین تجهیزات ترافیکی دیگری شامل پرچم‌های هشدار ترافیک به مردم هشدار می‌دهند که خطرات ترافیکی کامیون‌ها مانند بارهای گسترده و وسایل نقلیه مجاور وجود دارد. بادگیرها به خلبانان و کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی جهت و سرعت باد را هشدار می‌دهند و در محیط‌های صنعتی برای نشان دادن جهت باد در صورت نشت گاز یا مواد شیمیایی استفاده می‌شوند.

لوازم ترافیکی شامل :

  • مخروط ها و موانع
  • بولاردها
  • بشکه ترافیکی
  • حسگرها
  • سیستم های چراغ چشمک زن
  • سیستم های کنترل ترافیک
  • تابلوها ترافیکی
  • چراغ ها
  • سرعت گیرها

از تجهیزات ایمنی ترافیک در محل‌های تصادف استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که ترافیک مقابل در اطراف خودروهای متوقف شده هدایت می‌شود و امکان دسترسی برای وسایل نقلیه امدادی و اورژانسی فراهم می‌شود. مواردی که معمولاً در محل حادثه استفاده می شود شامل مخروط های ترافیکی با رنگ روشن یا بازتابنده، شراره ها یا چراغ های چشمک زن، بشکه ها و نوارهای بازتابنده است. یک مانع کنترل ترافیک همچنین می‌تواند شامل پست‌های تعیین‌کننده یا مجموعه‌ای از موانع به هم پیوسته باشد که می‌توانند کل خط را ببندند یا نشان دهند که یک جاده برای ترافیک بسته است. همچنین می توان از یک مانع ترافیکی برای محافظت از تأسیسات حساس مانند فرودگاه ها و ساختمان های محدود استفاده کرد. بولاردها و نیمکت های ساخته شده از بتن اغلب برای ایمن سازی ساختمان ها از ضربه عمدی یا تصادفی وسیله نقلیه استفاده می شوند.

تجهیزات ایمنی ترافیکی برای مدیریت ترافیک روزمره در جاده ها و سیستم های بزرگراه استفاده می شود. چراغ راهنمایی در یک تقاطع جریان روان ترافیک را در مناطق خاصی تضمین می کند. همچنین ممکن است یک سیگنال ترافیک برای کنترل سرعت و حجم ترافیک در مناطق خاص زمان بندی شود. تجهیزات ترافیکی همچنین شامل حسگرهایی برای تشخیص وسایل نقلیه یا محورها برای کنترل ترافیک یا جریان ترافیک است. داده های حسگر به یک سیستم کنترل ترافیک یا عوارض وارد می شود. نشانگرها و نشانگرهایی که در برف عمیق برای یافتن شیر آتش نشانی و جعبه های تاسیسات استفاده می شوند نمونه دیگری از وسایل ایمنی ترافیک هستند. تیرک های برف، تیرهای بلند و رنگی روشن هستند که می توان از آنها برای نشان دادن خطر پنهان در شانه جاده استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرکو

فروشگاه فروش انواع تجهیزات ایمنی، آتش نشانی، کار در ارتفاع و ترافیکی

اطلاعات تماس
  • 021663*****
[نمایش اطلاعات]