اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010204593517267

غذایی که نباید از دست بدهید!

گردشگری و خوراک در کشورهای اروپایی

کد: 14010204593517267

https://bit.ly/39eQHJW

، تهران , (اخبار رسمی): هر کشوری با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ خاص آن منطقه، دارای آداب غذایی خاصی نیز هست. امتحان کردن غذاهای معروف کشورهای مختلف لذتی است که باید آن را تجربه کنید. ما در این مقاله، غذاهای معروف بهترین کشورهای اروپایی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گردشگری و خوراک در کشورهای اروپایی
گردشگری و خوراک در کشورهای اروپایی
گردشگری و خوراک در کشورهای اروپایی
گردشگری و خوراک در کشورهای اروپایی
گردشگری و خوراک در کشورهای اروپایی
گردشگری و خوراک در کشورهای اروپایی

اگر اهل گشت و گذار و طرف دار غذاهای متفاوت هستید، این تجربه‌ها را از دست ندهید.

 مجارستان

گولاش: یک خورش روستایی با گوشت گاو و سبزیجات خاص است.

لانگوش: کلوچه مجارستانی پر از پنیر و سس که در روغن داغ سرخ می‌کنند.

پورکولت: چیزی شبیه گولاش و پاپریکا کدر مجارستان بسیار معروف هستند.

توروش چوزا: یک نوع پاستای سنتی مجارستانی با پنیر کلبه و خامه ترش که یک غذای پر کالری و خوش شکل و مزه است.

چوروش کالا و اشترودل سیب: شیرینی‌ها و دسرهای مجارستانی هم دارای محبوبیت زیادی هستند که به شما توصیه می‌کنیم این مورد را از دست ندهید.

دلمه‌های مجارستانی: مجارها علاقه زیادی به انواع دلمه دارند. اگر شما از خوردن دلمه لذت می‌برید حتما دلمه کلم و دلمه مجارستان را امتحان کنید.

در سفر به مجارستان می‌توانید از راهنمای تورتان بخواهید که بهترین رستوران‌های محلی شهر را به شما معرفی کند تا امتحان کردن این غذاها را از دست ندهید.

اگر با تورهای نیکا گشت سفر می‌کنید مطمئن باشید راهنمای حرفه ای تور، علاوه بر گشت و گذار در شهر و آثار تاریخی، شما را با فرهنگ بوداپست و مجارستان به خوبی آشنا می‌کند و طعم لذیذ غذاهای مجارستانی را در کنار گروه همسفرانتان تست می‌کنید.

جمهوری چک

پالاچینکن: چیزی شبیه کرپ‌های معروف فرانسوی که با مربا و میوه و خامه پر می‌شوند و دسر بی نظیری است که می‌توانید چشیدن آن را فقط در پراگ تجربه کنید.

اسویچکوانا اسمتیه: این غذا به نوعی غذای ملی این کشور محسوب می‌شود. امکان ندارد به چک سفر کنید و دلتان نخواهد این غذای بی نظیر را تجربه نکنید. غذایی که از گوشت راسته گوسفند با سبزیجات پخته می‌شود و با خمیر مخصوص که دامپلینگ نام دارد سرو می‌شود.

در تور پراگ با نیکا گشت، از تجربه بی نظیر چشیدن بهترین غذاها و دسرهای چک در طبیعت بی نظیر شهر پراگ بهره مند خواهید شد.

گولاش چک: درست است که این غذا متعلق به مجارستان است، اما چکی‌ها آن را به روش خود و با گوشت بیشتر و سبزیجات کمتر درست می‌کنند و خوردن آن در این کشور نیز خالی از لطف نیست.

چلبیچکی: یک ساندویچ معروف که برای صبحانه و نهار صرف می‌شود. این غذا را قطعا در منوی صبحانه هتل خود خواهید دید. آن را امتحان کنید !

فنلاند

همان طور که می‌دانید فنلاند در منطقه اسکاندیناوی و در شمال اروپا قرار دارد و سبک آشپزی خاص خودش را دارد.

اگر قصد سفر به این کشور را دارید با ما همراه باشید تا بهترین غذاهای این کشور را به شما معرفی کنیم:

مهم ترین غذاهای این کشور به علت سردسیر بودن و وجود مزارع پرورش گوزن، از گوشت گوزن تهیه می‌شود!

طعم بی نظیری که نمی‌تانید آن را در هیچ جای دیگری از دنیا امتحان کنید. چیزی شبیه گوشت گاو با بافت سفت تر و البته طعم بهتر!

شاه ماهی بالتیک: در این کشور انواع شاه ماهی‌ها به وفور یافت می‌شود و در رستوران‌ها بیشتر نوع سرخ شده آن را پیدا می‌کنید.

نان پنیری لیپا جوتسو که به نان پنیر جیرجیری هم معروف است! این پنیر را کباب می‌کنند و هم به صورت گرم و هم به صورت خشک شده می‌خورند. این عصرانه بی نظیر را در تمام کافه‌ها و رستوران‌های هلسینکی می‌توانید پیدا کنید.

آژانس نیکا گشت سالهاست که در زمینه گرفتن ویزای فنلاند و اجرای تورهای گروهی فنلاند درخشان عمل می‌کند و خیلی راحت می‌توانید برای گرفتن ویزای شنگن و سفر به این کشور بی نظیر روی تجربه و تخصص این آژانس حساب کنید.

کالاکوکو: این غذا شاید طعمی متفاوت برای ذائقه ما ایرانی‌ها داشته باشد. نان چاودار که پر از ماهی‌های کوچک محلی است و در فر پخته شده و به صورت اسلایسی سرو می‌شود.

اسپانیا

نوبت به این کشور گرمسیر در جنوب اروپا می‌رسد که غذاهای متفاوتی را در این کشور تجربه می‌کنید. اسپانیایی‌ها معمولا از غذای تند دوری می‌کنند. ولی یکی از بهترین غذاهای این کشور به نام پاتاتاس براواس سیب زمینی با نوعی تند خاص است که کمی تند می‌شود.

پائلا: غذای سنتی و معروف اسپانیا که با برنج سنتی اسپانیا پخته و سرو می‌شود. اگر میخواهید یک طعم تکرار نشدنی از گوشت‌های مختلف دریایی مثل میگو و شاه میگو و ماهی و همچنین گوشت مرغ را با سبزیجات مختلف تست کنید، اصلا و ابدا نباید این غذا را از دست بدهید.

گازپاچو: این غذای بی نظیر و سرد را در گرمای تابستان بخورید و لذت ببرید ! سوپ بی نظیری که در تور اسپانیا در تابستان امسال در کنار گروه می‌توانید میل کنید و از سفرتان لذت ببرید.

امپانادا: این غذا خیلی شبیه پیراشکی خودمان است و معنی آن هم پیچیدن در نان است و داخل آن ترکیباتی مثل ماهی و سوسیس و سس پیاز استفاده می‌شود.

ایتالیا

ایتالیا همیشه جزو بهترین کشورها در زمینه آشپزی بوده است و معروف ترین رسپی و آشپزهای دنیا متعلق به این کشور هستند. اگر بگوییم که یکی از علت‌های اصلی مسافرت به این کشور تجربه طعم اصلی پیتزا و پاستای اصیل است، اغراق نکرده ایم.

اولین غذایی که حتما به ذهن شما هم رسیده پیتزای مارگاریتاست که برای اولین بار توسط اسپوزینو و برای ملکه مارگاریتا درست شد.

پارمیگینا ملانزین غذایی مناسب گیاهخواران.

اگر به ایتالیا سفر می‌کنید و گیاه خوارید اصلا نگران نباشید، چرا که تنوع غذایی برای شما بسیار زیاد است و طعم‌های بی نظیری را می‌توانید امتحان کنید.

با سفر به ایتالیا با نیکا گشت و گشت‌هایی در شهر رم و فلورانس می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های ایتالیا برای خودتان خاطره‌هایی تکرار نشدنی بسازید.

حتما اسم دسر تیرامیسو را شنیده و یا آن را امتحان کرده اید. ولی خوردن تیرامیسو اصل آن هم در مبدا آن تجربه ای است که شاید نصیب هر کسی نشود ! پس آن را دست کم نگیرید. این دسر متعلق به منطقه ونتو است.

اگر دوست دار گوشت هستید، در ایتالیا برای یک وعده ناهار خودتان، استیک فیورنتینا که با گوشت یک گاو خاص توسکانی درست می‌شود را امتحان کنید.

پاستا کاربونارا: مطمئن هستیم با سفر به ایتالیا ممکن نیست پاستا را امتحان نکنید ولی پیشنهاد ما به شما کاربونارا است که غذای اصیل رمی‌است و طعم و ظاهر بی نظیر و تکرار نشدنی پاستای اصل ایتالیا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

فرانسه

اینجا به غذاهایی از کشور فرانسه اشاره می‌کنیم که ارزش امتحان کردن را دارند!

وقتی از فرانسه صحبت می‌کنیم، بی درنگ یاد شهر عشاق، پاریس و برج ایفل می‌افتیم. تجربه خوردن کرپ و کروسان فرانسوی اصل در زیر برج ایفل، چیزی است که هیچ کس نیست که دوست نداشته باشد تجربه کند.

در تور تابستانی؛ چه تک و چه ترکیبی فرانسه با نیکا گشت می‌توانید تمام این خاطرات را برای خودتان بسازید و چه در قبل از سفر و چه در طول سفر به هیچ چیزی جز خوش گذراندن در فرانسه فکر نکنید!

نیکا گشت دغدغه‌های سفر اروپایی و گرفتن ویزای شنگن رو برای شما کاهش می‌دهد.

پیسالادیر: این غذا مخصوص نیس فرانسه است و مثل خمیر پیتزاست که روی آن با زیتون و پیاز و ماهی کولی پوشانده شده است.

سول میونیر: اینجا هم مثل بیشتر کشورهای اروپایی غذای دریایی طرفداران خاص خود را دارد. فیله ماهی، حلوای آردی که سرخ شده و با سبزیجات خاص سرو می‌شود.

کک او ون: این غذای فرانسوی از گوشت پرندگانی مثل خروس درست می‌شود و در هر منطقه از فرانسه با نوشیدنی و ادویه خاصی سرو می‌شود. نوع دیگر این غذا که با گوشت گاو درست می‌شود، بف بورگینتون نام دارد.

یک غذای سنتی فرانسه که در شهر مارسی برای اولین بار سرو شد، بویلابیانس است.

مرغ باسکایی، غذایی است که فقط و فقط در فرانسه می‌توانید پیدا کنید و آن را امتحان کنید. نژادهای نادر مرغ و اردک در باسک فرانسه پرورش داده می‌شوند و خوراک‌های بسیار خوش طعمی با ترکیب سبزیجات از آنها تهیه می‌کنند.

سوئیس

نه به خاطر غذا، بلکه حداقل به خاطر شکلات از سوئیس دیدن کنید!

می‌دانید که سوئیس مرکز شکلات جهان است و هیچ جایی نمی‌توانید پیدا کنید که شکلات‌هایی به این خوش مزگی داشته باشد. شکلات و دسر‌های شکلاتی ای که می‌توانید در شهر‌های مختلف سوئیس و در انواع کافه‌ها نوش جان کنید.

فرهنگ غذایی و ذائقه مردم سوئیس بسیار جذاب و رنگین است. پس امتحان کردن آن‌ها را در طبیعت بکر سوئیس از دست ندهید. اکثر غذاهای سوئیس بر پایه پنیر و سیب زمینی تهیه می‌شوند.

فوندوی پنیری غذایی خاص سوئیسی‌هاست که روش سرو جالبی هم دارد.

این غذا از پنیر آب شده و سیر و آرد ذرت است و در ظرف سرامیکی ای که روی شمع وارمر قرار دارد، سرو می‌شود.

بیرچر موسلی: این غذا در ابتدا، برای تقویت بیماران توصیه شد و الان به عنوان یک صبحانه بسیار مقوی مصرف می‌شود. میوه‌ها، سبزیجات، شیر، جو، غلات و حبوبات در این غذا نقش دارند.

ریزوتوی زعفران: شاید از دیدن نام زعفران در سوئیس تعجب کنید! در کانتو سوئیس زعفران به وفور کاشت و برداشت می‌شود و عنصر اصلی این غذاست که هم ایتالیایی و هم سوئیسی محسوب می‌شود.

در کنار تمام این غذاها از نان‌های سوئیسی نباید بگذریم، مخصوصا نان زاپف که محبوب ترین نوع سوئیسی آن است. قرص نان سفید و نرم گیس باف شده که معمولا به رسم قدیم در روزهای تعطیل و هنگام صبحانه صرف می‌کنند.

از هر چه بگذریم سخن پنیر خوش تر است!

راکلت: پنیر مشهور سوئیسی که از سیر تازه گاو تهیه می‌شود و سوئیسی‌ها آن را در کنار سیب زمینی، نان و گوشت میل می‌کنند.

در تور سوئیس با نیگا گشت همراه باشید تا از خوراکی‌های این کشور بی نظیر در کنار طبیعت زیبا لذت ببرید.

اتریش

5 غذای خوشمزه اتریشی که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید:

کوفته سنتی اتریش که دو نوع شیرین و مرزه دار، دارد و همراه گوشت کبابی سرو می‌شود.

تافه اشپیتز: این غذا از یک تکه بزرگ گوشت گوساله آب پز شده در سوپ سبزیجات تشکیل شده و به همراه آن کوفته‌های خمیری به عنوان نان که دورش چیده می‌شود، میل می‌شود.

برتیائوزه: این غذا را فقط باید در کوه‌های آلپ بخورید و لذت ببرید. تخته چوبی که روی آن اسنک سرو می‌شود (نام غذا همین است!)

سوسیس وینی: این غذای اصیل اتریشی نوع خاصی سوسیس نیمه پخته شده است که در دمای پایین دودی می‌شود.

امتحان کردن این غذای اصیل اتریشی را در سفر به وین با نیکا گشت، فراموش نکنید.

شیرینی کایزشمان: اتریشی‌ها معتقدند این دسر خوشمزه از بهشت آمده است. این دسر از برش‌های پنکیک با سس سیب و زرده تخم مرغ تشکیل شده است و آخرین خوراکی است که ما توصیه می‌کنیم در اتریش آن را امتحان کنید. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی