اطلاعات تماس
  • 093721*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102055937318666

اهمیت کتاب و کتابخوانی

چگونه به کتابخوانی اشتیاق پیدا کنیم؟

کد: 140102055937318666

https://bit.ly/3vbERIU

، (اخبار رسمی): مطالعه کتاب و کتابخوانی یکی از مسائل اصلی در سبک زندگی افراد است. دین مبین اسلام نیز تاکید فراوانی به این موضوع داشته و مسلمانان را به یادگیری بیشتر دعوت می کند.

چگونه به کتابخوانی اشتیاق پیدا کنیم؟
چگونه به کتابخوانی اشتیاق پیدا کنیم؟

در اسلام به خواندن کتاب بسیار اشاره شده است، ولی متاسفانه کشور های اسلامی سرانه مطالعه کتاب بسیار پایینی دارند. کتاب آنچنان از اهمیت زیادی برخوردار است که امام علی(ع) در این مورد میفرمایند:

در عجبم از مردمی که به غذای جسم خویش چه بسیار اهمیت می دهند، اما نسبت به کتاب و مطالعه برای تغذیه روح آنان است این چنین بی اعتنا و بی توجه هستند! یکی از علائم عدم ارتباط گیری صحیح درست و اصولی عدم دانش است که با خواندن کتاب  می‌توان این چنین مسائلی را به سادگی حل کرد.

اهمیت کتاب خواندن و مطالعه چیست؟

  • پیدا کردن مسیر درست زندگی
  •  تقویت حافظه
  • تجربه خواب بهتر
  • افزایش علم و آگاهی
  • جذاب تر و قابل اعتماد دیده می شوید
  • تقویت فن بیان

علت پایین بودن سطح مطالعه در ایران چیست؟

یکی از دلایلی که در ایران سطح مطالعه پایین است، عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است، اگر از همان ابتدا در کودکان خود، شور و اشتیاق  خواندن کتاب را ایجاد کنیم، و همچنین مطالعه کردن را جزء زندگی خود بدانند، از بسیار مشکلات متعددی در زندگی پیش گیری خواهد کرد. پس می‌توان گفت یکی از دلایل پایین بودن سطح مطالعه در ایران، نداشتن اشتیاق به خواندن و همینطور عدم تمایل به خواندن کتاب هست.

راه های تشویق دیگران برای خرید و خواندن کتاب چیست؟

در  این بخش راه هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند باعث کمک کننده افزایش مطالعه کتاب و همچنین افزایش سطح مطالعه در کشور باشد.

  • ارزان شدن قیمت کتاب با حمایت دولت
  • برگزاری نمایشگاه هی تخصصی کتاب
  • آماده سازی فضاهای مجزا و جذاب برای خواندن کتاب
  • حمایت از کتابخانه های کشور
  • آماده سازی بستر های مناسب برای خواندن و خرید کتاب
  • برنامه ریزی برای ایجاد انگیزه در دوران کودکی
  • کتاب خواندن برای کودکان در ساعات خاص
  • تنظیم برنامه برای مطالعه آموزش روش صحیح مطالعه کردن
  • اصلاح نظام پرورشی در کنار آموزش

ده مورد مهم  ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب را معرفی کردیم. به نظر من بهترین راه برای خواندن کتاب، تشویق کودکان از همان دوران کودکی است.

کتاب کاغذی یا کتاب الکترونیکی 

با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت هر روزه بشر، شاید سوالی برای تان ایجاد شده باشد که کتاب الکترونیکی بهتر است یا کتاب کاغذی؟ در ادامه هر کدام از اینها را توضیح و مزایای هر کدام را بیان می‌کنیم.

چرا کتاب کاغذی بخریم؟

حس خوب

یکی از دلایلی که به شخصه کتاب را خریداری میکنم، گرفتن انرژی و حس خوب از طریق کتاب هست، حس خوب، و یا حتی بوی کتاب میتواند یک حس فوق العاده برای افرادی که اهل مطالعه هستند منتقل کنند.

یادگیری بهتر

بر اساس تحقیقات نشان داده شده، یادگیری با کتاب کاغذی نسبت به کتاب مجازی بیشتر است، خواندن کتاب الکترونیک یادگیری را تا حدودی کاهش می دهد.

آسیب جسمی کمتر

نگاه مردن به صفحه گوشی، تبلت و یا هر صفحه ای دیگر باعث ایجاد عوارضی همچون خستگی ذهنی، خستگی چشم، اختلالات خواب و دیگر موارد میشود.

این درحالی است که نگاه کردن به کتاب هیچکدام از عوارض گفته شده را ندارد، عوارض گفته شده برای کودکان اهمیت و شدت بهتری دارد.

چرا کتاب الکترونیکی؟

نجات درختان

همانطور که می‌دانید کاغذ از درخت به دست می آید، کتاب های الکترونیکی می‌تواند به این کمک کند تا تعداد درختان کمتری قطع شود و به محیط زیست ضرر کمتری وارد شود. در نگاه نخست و ابتدایی شاید چیزی نباشد، اما وقتی در ابعاد بزرگتر و حجم زیاد چاپ ها دقت کنیم، تعداد درختان قطع شده بسیار زیاد است.

قیمت کمتر

 اگر قیمت های کتاب ها رو در کتاب خوان هایی مثل رایان بوک بررسی کنید، متوجه این خواهید شد، که قیمت این کتاب ها چقدر مناسب است.

استفاده آسان

اولین چیزی که در کتاب های الکترونیکی متوجه آن شد، نداشتن وزن و یا حجم فیزیکی  است، حتی میتوانید چندین هزار صفحه از کتاب را همیشه همراه خود داشته باشید و یا آن را با خود حمل کنید.

آپدیت آسان

نویسنده هایی هستند که کتاب های خود را آپدیت میکنند، در کتاب های الکترونیکی لزومی ندارد که شما دوباره برای خرید کتاب مراجعه کنید.

با توجه به چیز هایی که گفته شد، هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، هر کدام از این ها در شرایط مکانی و زمانی خاص خود بر اساس سلیقه افراد می تواند متفاوت باشد.

بهترین سایت ها برای خرید کتاب فیزیکی و یا الکترونیکی

در ادامه بهترین کتاب های فروشی را به شما معرفی خواهیم کرد، اکثرا بازارهای اینترنتی را در دست دارند و خرید از آنها بطور گستردتری صورت می‌گیرد.

 رایان بوک

اولین سایت در حوزه فروش اینترنتی کتاب، رایان بوک می باشد، این فروشگاه اینترنتی دسترسی سریع و آسان به بزرگترین مرجع کتب تخصصی و دانشگاهی را برای شما فراهم کرده است.

در این سایت که کی از برترین فروشگاه های اینترنتی در این زمینه می باشد، هر کتابی که مربوط دانشگاه باشد را میتوانید در این وبسایت با یک جستجو ساده پیدا کنید.

رایان بوک علاوه بر فروش کتاب بصورت فیزیکی، ارائه دهنده کتاب بصورت الکترونیکی هم می باشد. میتوانید از هر دو ویژگی این کتاب استفاده کنید.

 کتاب فردا

فروشگاه اینترنتی کتاب فردا از سال 1389 فعالیت خود را با هدف ایجاد یک سیستم تخصصی فروش کتاب راه اندازی کرد. در این سایت بیش از 87 هزار عنوان کتاب ثبت شده است و امکان خرید اینترنتی در این سایت میسر است.

 مژده بوک

سایت اینترنتی مژده بوک 30000 هزار عنوان کتاب را در خود جای داده است، در این سایت شما میتوانید مجموعه کاملی از کتاب ها را پیدا کرده و ثبت سفارش کیند و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

 جیحون

جیحون فعالیت خود را از سال 1386 آغاز نموده است، هدف از تاسیس سایت جیحون تسهیل خرید کتاب برای خریداران است.

 قاصدک

قاصدک از سال 95 آغاز بکار نموده است و در این مدت تواسنته است جز سایت های برتر در حوزه فروش کتاب بدون واسطه شود.

هدف از راه اندازی قاصدک، ایجاد شبکه فروش و توزیع مستقیم و بدون واسطه بین ناشران و خوانندگان کتاب است.

جمع بندی

در این مقاله شما با اهمیت کتاب خواندن آشنا شدید و فواید آن را مطالعه کردید. حال متوجه شدید که چگونه می توان با مطالعه کتاب به زندگی بهتری دست یافت و به اهمیت ان نیز پی بردید. همچنین بهترین فروشگاه های اینترنتی در این حوزه را نیز به شما معرفی کردیم. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093721*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش