اطلاعات تماس
  • 093721*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104236293718666

معرفی رشته مهندسی برق

آشنایی با رشته مهندسی برق و گرایشات آن

کد: 140104236293718666

https://bit.ly/3yMobIx

، (اخبار رسمی): مهندسین برق و الکترونیک سیستم ها و تجهیزات الکتریکی را طراحی و توسعه، ارتقا و نگهداری می کنند. علم الکتریسیته برای پروژه های کوچک و بزرگ، از لوازم خانگی یا انتقال خودرو گرفته تا سیستم های ارتباطی ماهواره ای یا شبکه های انرژی تجدیدپذیر، کاربرد دارد.

آشنایی با رشته مهندسی برق و گرایشات آن
رشته مهندسی برق

اصطلاح مهندسی برق اغلب شامل مهندسی الکترونیک میشود. در حالی که مهندسان برق عمدتاً بر تولیدو توزیع انرژی الکتریکی در مقیاس بزرگ تمرکز می‌‎کنند،مهندسان الکترونیک به مدارهای الکترونیکی کوچکتر توجه دارند.

مهندسین برق و الکترونیک سیستم ها و تجهیزات الکتریکی را طراحی و توسعه، ارتقا و نگهداری می کنند. علم الکتریسیته برای پروژه های کوچک و بزرگ، از لوازم خانگی یا انتقال خودرو گرفته تا سیستم های ارتباطی ماهواره ای یا شبکه های انرژی تجدیدپذیر، کاربرد دارد.

مهندسی برق چیست؟ مهندسی برق طراحی، ساخت و نگهداری سیستم های کنترل الکتریکی، ماشین آلات و تجهیزات است. برخی از دغدغه های مهندسی برق نیز در مهندسی مکانیک و عمران یافت می شود.

اصطلاح مهندسی برق اغلب شامل مهندسی الکترونیک می شود. در حالی که مهندسان برق عمدتاً بر تولید و توزیع انرژی الکتریکی در مقیاس بزرگ تمرکز می کنند، مهندسان الکترونیک به مدارهای الکترونیکی کوچکتر توجه دارند و اغلب با رایانه ها و سایر فناوری های مدرن نیز کار می کنند. با این حال، هر دوره کارشناسی شامل عناصر مهندسی برق و الکترونیک خواهد بود. اگر هدفتان از ورود به مهندسی برق درآمدزایی زیاد است به شما پیشنهاد می کنیم مقاله پردرآمدترین رشته مهندسی برق را مطالعه کنید.

زمینه‌های فعالیتی در مهندسی برق در این صنعت، وظایف روزانه شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • طراحی محصولات الکتریکی و سیستم های الکتریکی
  • ایجاد نقشه های فنی و نقشه های توپوگرافی برای اطمینان از نصب و بهره برداری مناسب
  • شناسایی و رفع مشکلات سیستم قدرت
  • با استفاده از نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر
  • برقراری ارتباط با مشتریان، مهندسان و سایر ذینفعان در پروژه های مهندسی
  • تهیه مشخصات برای ساخت، نگهداری، تست و خرید تجهیزات الکتریکی
  • حصول اطمینان از رعایت استانداردها و کدهای ایمنی
  • برای گرفتن مدرک مهندسی برق چه بخوانم؟ ریاضیات برای انجام مهندسی برق در دانشگاه ضروری است. بسیاری از دانشگاه ها همچنین از داوطلبان می خواهند که ریاضیات بیشتر یا پیشرفته را انجام دهند. علاوه بر این، دانشگاه ها از شما می خواهند که فیزیک یا شیمی یا یک موضوع فناوری را انجام داده باشید.
    همچنین در صورت ابراز علاقه به موضوع با شرکت و کسب نتایج خوب در چالش های ریاضی و فیزیک می توانید برجسته شوید. دوره ها یا فعالیت های مهندسی فوق برنامه نیز ممکن است در فرآیند درخواست به شما کمک کند.
    اما الزامات دانشگاه متفاوت است، بنابراین مؤسساتی را که برای آنها درخواست می دهید بررسی کنید
    فراتر از علوم، گذراندن یک رشته علوم انسانی یا علوم اجتماعی به شما مهارت های ارتباطی را می آموزد که در اکثر مشاغل بسیار مهم است.

تفاوت بین مهندسی برق و الکترونیک چیست؟

تفاوت بین مهندسی برق و الکترونیک اغلب مبهم است، اما به طور کلی درست است که بگوییم مهندسان برق عمدتاً به تولید و توزیع انرژی الکتریکی در مقیاس بزرگ توجه دارند، در حالی که مهندسان الکترونیک بر مدارهای الکترونیکی بسیار کوچکتر تمرکز می کنند. در مدرک مهندسی الکترونیک، احتمالاً درک تخصصی از مدارهای مورد استفاده در رایانه ها و سایر فناوری های مدرن ایجاد می کنید، و به همین دلیل، مهندسی الکترونیک اغلب در کنار علوم رایانه تدریس می شود. مدرک مهندسی برق یا الکترونیک نیز با مهندسی مکانیک و عمران همپوشانی دارد.

از مدرک مهندسی برق/الکترونیک چه انتظاری باید داشت؟

اگر علاقه‌مند به نحوه کار دستگاه‌های الکتریکی هستید، کنجکاو هستید و علاقه شدیدی به ریاضیات و علوم دارید، احتمالاً قبلاً برخی از مهارت های مهندسی ضروری را دارید و مدرک مهندسی برق یا الکترونیک ممکن است برای شما مناسب باشد. اگرچه دانش فنی ضروری است، مهندسان برق نیز در طراحی و ساخت طیف وسیعی از دستگاه‌ها، اغلب در تیم‌ها، مشارکت دارند.
در سطح لیسانس، مدرک مهندسی برق به دانشجویان اجازه می دهد تا در اصول اساسی مهندسی الکترونیک و برق، قبل از اجازه دادن به تخصص در زمینه مورد علاقه بعداً در دوره، پایه گذاری کنند. دانش آموزان همچنین در پروژه هایی که در داخل گروه ها کار می‌کنند مشارکت خواهند داشت.
مانند بسیاری از دروس مهندسی، بهتر است تصور کنید که هر روز هفته کاری به درس خود متعهد خواهید بود. اگرچه تقریباً به طور قطع هشت ساعت در روز در سخنرانی نخواهید نشست، جدول زمانی مطالعه شما شلوغ خواهد بود و دارای طیف وسیعی از روش های یادگیری، از جمله کار آزمایشگاهی، آموزش، سخنرانی، کار پروژه، کار گروهی و تحقیق فردی خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093721*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب