اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102115950318715

جاهای دیدنی قرقیزستان، منطقه توریستی در آسیای مرکزی

کد: 140102115950318715

https://bit.ly/3OSDsia

، (اخبار رسمی): جاهای دیدنی قرقیزستان به عنوان توریستی ترین مناطق آسیای مرکزی شناخته می شوند. طبیعت این منطقه شامل دریاچه کل سو، دره جتی اوغوز و دره اسکازکا از شگفت انگیزترین مناطق دیدنی این کشور و کل آسیای مرکزی به شمار می روند

جاهای دیدنی قرقیزستان، منطقه توریستی در آسیای مرکزی
جاهای دیدنی قرقیزستان

جاهای دیدنی قرقیزستان

جاهای دیدنی قرقیزستان به عنوان توریستی ترین مناطق آسیای مرکزی شناخته می شوند. طبیعت این منطقه شامل دریاچه کل سو، دره جتی اوغوز و دره اسکازکا از شگفت انگیزترین مناطق دیدنی کشور قرقیزستان و کل آسیای مرکزی به شمار می رود. برای بازدید از این مناطق بی نظیر می توانید در تور قرقیزستان معتبرترین توریسم ها از جمله نارون اکوتور شرکت کنید.

میدان آلا تو

آلا تو، بزرگترین میدان بیشکک، در مرکز این شهر قرار دارد و یک کانون فرهنگی و سیاسی برای شهروندان قرقیزستان است. این میدان معروف توسط سازمان های مهمی مانند پارلمان، شورای شهر، دانشگاه های اصلی، مراکز تجاری و موزه های مختلف احاطه شده است.

آلا تو که با بناهای تاریخی اتحاد جماهیر شوروی هم مرز است، به زیبایی گل‌کاری شده است. در تابستان برای تکمیل این مناظر شاعرانه که اغلب با موسیقی همراه است، فواره ها روشن می شوند.

جتی اوغوز

دره جتی اوغوز تقریباً در 25 کیلومتری جنوب غربی شهر کاراکول در دریاچه ایسیک کول واقع شده است. این یکی از زیباترین مکان‌های قرقیزستان است؛ دره‌ای غنی از آبشارها و دره‌های چشم‌گیر بسیار. همچنین جتی اوغوز یک ذخیره گاه جانورشناسی ملی است که گونه های بسیاری از حیوانات و پرندگان در آن زندگی می کنند.

این دره همچنین جایگاه افسانه ها و داستان های مردم قرقیزستان باستان است. در واقع نام Jety-Oguz که به معنای «دره 7 گاو نر» است، از یکی از این داستان های باستانی گرفته شده است. نویسنده روسی ایوان سوکولوف میکیتوف این افسانه را پس از سفرش به قلمرو قرقیزستان نوشت، جایی که مردم عشایر درباره رازهای ایجاد دره به او می گفتند.

دره اسکازکا

دره های اسکازکا که در ساحل دریاچه ایسیک کول قرار دارند، از جاذبه های دیدنی بی نظیر قرقیزستان به حساب می روند. این دره ها، دره‌های افسانه‌ای نیز نامیده می‌شوند و از مجموعه‌ای از صخره‌های رنگی به ویژه قرمز رنگ ساخته شده‌اند که بین کوه‌های مرتفع و دریاچه مرتفع قرقیزستان قرار گرفته‌اند. این نقطه طبیعی زیبا نیز مانند دره جتی اوغوز، باعث به وجود آمدن افسانه ها و داستان سرایی های زیادی شده است. یکی از این افسانه ها به این صورت است که خدا، باد و باران شدیدی را به منطقه فرستاد و به دنبال آن زمین شکل های اسرارآمیزی به خود گرفت.

مرکز فرهنگی روح-اردو

در ساحل شمالی دریاچه ایسیک کول، در چولپون آتا، از مرکز فرهنگی و موزه منحصر به فرد روح-اردو دیدن کنید. این عبارت در قرقیزستان به معنای مرکز معنوی است. روح اردو در سال 2002 ساخته شد تا به مهمانان اجازه کشف عناصر مختلف فرهنگی و مذهبی منطقه را بدهد و همچنین فرصتی برای رشد معنوی آنان باشد.

این مکان دارای 5 معبد یکسان است که هر کدام از آن ها به یکی از ادیان اصلی - مسیحیت (ارتدوکس و کاتولیک)، اسلام، بودیسم و ​​یهود - اختصاص دارد. این 5 معبد نشانگر وحدت ادیان است.

برج بورانا

برج بورانا در منطقه چوی در شمال قرقیزستان، حدود 80 کیلومتری شرق پایتخت قرقیزستان یعنی بیشکک و در نزدیکی شهر توکموک واقع شده است. این مناره باستانی دیدنی، امروزه به عنوان یکی از مکان های تاریخی مهم در قرقیزستان به شمار می رود. بورانا که به عنوان میراث جهانی یونسکو محافظت می شود، یکی از معروف ترین مناره های آسیای مرکزی است.

کلیسای جامع زنکوف

کلیسای جامع زنکوف، در داخل پارک پانفیلوف، از لا به لای درختان بلند قد علم کرده و با برج ناقوس خود در پس‌زمینه‌ای از کوه‌های برفی، خودنمایی می کند. این یک ساختمان جذاب با رنگ های روشن و کاشی های براق است که در نور خورشید می درخشد.

به داخل آن نگاهی بیندازید تا تمام زیبایی های آن را کشف کنید. اینجا دارای سه راه اصلی است که به معراج عیسی مسیح، بشارت به مریم باکره و ایمان، امید، عشق و مادرشان سوفیا، چهار قدیس حامی سمیرچیه اختصاص دارد. این کلیسا دارای نشان های طلایی زیبا با سنگ های قیمتی، نقاشی های دیواری و شیشه های رنگی است. گنبد مرکزی آن با سقف مسطح خود زیبایی کم نظیری دارد.

دریاچه کل سو

دریاچه کل سو در منطقه نارین، در ارتفاع 3514 متری در دره کوک-کیا، در نزدیکی مرز چین واقع شده است. این دریاچه زیبا و فوق العاده در منظره ای از دره ها، بین صخره های تیز و کوه های پوشیده از برف قرار گرفته است. برای رسیدن به این دریاچه دست نخورده که اغلب به عنوان زیباترین دریاچه مرتفع قرقیزستان درنظر گرفته می شود، باید یک ساعت پیاده روی کنید. کل سو یک مقصد رویایی برای پیاده روی یک روزه و همچنین برای کمپینگ در نزدیکی دریاچه برای مشاهده کهکشان راه شیری و هزاران ستاره در این منطقه منزوی است.

رسیدن به کل سو به خودی خود یک ماجراجویی است. شما باید از پل‌های چوبی قدیمی و رودخانه‌های بزرگ بگذرید که با مناظر خیره‌کننده دارای مراتع سبز وسیع، قله‌های برفی، قایق‌ها و اسب‌های در حال تاخت و تاز احاطه شده‌اند. جایی که می‌توانید برای یک فنجان چای گرم توقف کنید. حتی ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که گوسفند وحشی کمیاب مارکوپولو را ببینید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی