اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103116115118715

تماشای شفق های قطبی در روسیه

کد: 140103116115118715

https://bit.ly/3zlwhKf

، (اخبار رسمی): در کشور روسیه مناطق کم جمعیت زیادی هستند که در آنها به ندرت نور مصنوعی وجود دارد

تماشای شفق های قطبی در روسیه
تماشای شفق های قطبی در روسیه

روسیه یکی از بهترین کشورها برای مشاهده شفق های قطبی است. زیرا هم به کشور ما نزدیک است و هم مناطقی که برای دیدن شفق های شمالی دارد، مناظر و زیبایی شگفت انگیزی دارند.

آیا همیشه دوست داشتید شفق قطبی را ببینید؟ روسیه نزدیکترین کشور به ما برای مشاهده شفق های شمالی است. 

شفق قطبی که به آن شفق شمالی نیز می‌گویند، زمانی رخ می‌دهد که ذرات خورشیدی برانگیخته با گازهای جوی برخورد می‌کنند که این، یک نمایش نور نئون تولید می کند. فاز با حداقل فعالیت تابش خورشیدی در سال 2019 آغاز شد و تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت. برای مشاهده شفق های قطبی، می توانید در تور شفق قطبی نارون اکوتور شرکت کنید.

چرا برای مشاهده شفق قطبی روسیه انتخاب مناسبی است؟

در کشور روسیه مناطق کم جمعیت زیادی وجود دارد که به ندرت نور مصنوعی وجود دارد. شما نه تنها برای تحسین شفق قطبی، بلکه برای گرفتن عکس های عالی از یک آسمان رنگی، شرایط خوبی خواهید داشت. سفر به روسیه می تواند شکار شفق شمالی و آشنایی با زندگی مردم بومی مناطق قطب شمال را ترکیب کند. این افراد هنوز هم به همان شکلی که صدها سال پیش زندگی می کردند، زندگی می کنند. بنابراین شما تجربه ای ناب را به دست خواهید آورد.

بهترین مکان ها در روسیه برای مشاهده شفق قطبی

شبه جزیره کولا

در دسترس ترین و راحت ترین مکان (از نظر دما) است. شهر مورمانسک پرجمعیت ترین شهر شبه جزیره کولا می باشد و فرصتی برای گردش و اقامت برای شما فراهم می کند تا میزبانی خوبی را برای شکارچیان شفق شمالی داشته باشد. در اینجا، شفق شمالی روسیه از اواخر ماه اوت تا آوریل قابل مشاهده است. در زمستان شانس بیشتری برای تماشای آن خواهید داشت. زیرا 42 روز شب قطبی در شبه جزیره وجود دارد. بنابراین، دوره تاریکی بسیار طولانی است و زمان بیشتری برای مشاهده شفق قطبی وجود خواهد داشت.
 
این مقصد دارای امتیاز دیگری است. زیرا تنها 2 ساعت با هواپیما از مسکو فاصله دارد. برای یک پرواز طولانی مدت نیازی به خرج کردن پول زیادی نخواهید داشت و همین امر باعث می شود سفر مقرون به صرفه تر شود.

بهترین گزینه در شبه جزیره کولا دورتر شدن از نور شهری است. در منطقه کوه های Khibiny، آسمان با هزاران نور رقص در طول شب های طولانی تاریک می درخشد. شما می توانید با ماشین های برفی منطقه را کاوش کنید. قله‌های کوهستانی، دریاچه‌های یخ‌زده و آبشارها سفر را مملو از زیبایی می‌کنند.
 
همچنین می توانید برنامه سفری بچینید و از شهر سن پترزبورگ دیدن کنید. شما نورهای شمالی را در قلب کوه های Khibiny و در ساحل اقیانوس منجمد شمالی تحسین خواهید کرد، سوار بر ماشین برفی و تیمی از گوزن شمالی در سراسر تاندرای بی پایان خواهید شد، از دهکده سامی دیدن خواهید کرد. علاوه بر این، جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ را خواهید دید: گنجینه‌های معروف جهان هرمیتاژ، کلیسای ناجی بر روی خون ریخته‌شده، کلیسای جامع سنت اسحاق و قلعه پیتر و پل.

یکی دیگر از گزینه های سفر، بازدید از روستای تریبرکا است. Teriberka در کنار دریای بارنتز - یکی از بهترین مکان های روسیه برای مشاهده شفق شمالی است.

منطقه خودمختار ننتس

شفق قطبی در قطب شمال می درخشد، نورها رنگارنگ و درخشان هستند. آسمان شبیه یک حجاب پوشیده از ستاره سبز اسطوخودوس است. این پدیده به طور قابل توجهی بر فرهنگ مردم محلی تأثیر گذاشته است. در سفری که در این منطقه دارید، با گله داران گوزن شمالی آشنا می شوید که آداب و رسوم خود را برای شما بازگو می کنند. همچنین آنها با غذاهای ملی از شما پذیرایی می کنند و از شما دعوت می کنند یک شب در چادر خام خود بمانید.

شبه جزیره یامال

در شبه جزیره یامال نه تنها می توانید چراغ های سبز رنگ، بلکه نورهای چند رنگ را نیز تحسین کنید. آنها را می توان در ژانویه و فوریه مشاهده کرد، زمانی که شب ها طولانی است و دما واقعا پایین است. در واقع، دیدن شفق قطبی در یامال یک امتیاز خوب برای تجربه مادام العمر دیگری است که می توانید در این منطقه داشته باشید. در طول سفر می توانید تجربه ای منحصر به فرد از شرکت در زندگی روزمره عشایری در بالای دایره قطب شمال داشته باشید و به بخشی از فرهنگی تبدیل شوید که برای چندین قرن بدون تغییر باقی مانده است.

سوالبارد

اگر همچنان می خواهید نورهای شمالی معروف نروژ را ببینید، می توانید این کار را انجام دهید. سوالبارد بخشی از نروژ است، اما بارنتزبورگ در جزیره اسپیتسبرگن غربی یک شهرک روسی می باشد. 
 بازدید از «محل سکونت ارواح» مانند قدم گذاشتن در یک ماشین زمان خواهد بود - این روستای معدنکاری سابق شوروی در سال 1998 متروک شد و هنوز هم مانند زمان اتحاد جماهیر شوروی به نظر می رسد. شفق‌های شمالی در سوالبارد، حتی در روز نیز قابل مشاهده هستند. بهترین گزینه این است که در ماه فوریه به آنجا بروید. با این حال، گاهی اوقات می توانید آن را در اوایل ماه مارس بگیرید.

منبع: نارون اکوتور

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی