اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102155955518417

معرفی انواع تجهیزات سنگین ساختمانی و عمرانی

کد: 140102155955518417

https://bit.ly/3vS0YEQ

، (اخبار رسمی): تجهیزات سنگین ساختمانی برای اهداف مختلف در پروژه های بزرگ استفاده می شود؛ انتخاب انواع تجهیزات سنگین به اندازه کار و صرفه جویی در پروژه بستگی دارد

معرفی انواع تجهیزات سنگین ساختمانی و عمرانی
ماشین آلات ساختمانی

تجهیزات سنگین ساختمانی برای اهداف مختلف در پروژه های بزرگ استفاده می شود. انتخاب انواع تجهیزات سنگین به اندازه کار و صرفه جویی در پروژه بستگی دارد. این ماشین آلات روند ساخت و ساز را آسانتر و سریعتر می کنند.

1. بیل مکانیکی
بیل مکانیکی تجهیزات مهم و پرکاربرد در صنعت ساختمان می باشد. هدف کلی آنها حفاری است، اما به غیر از آن، برای اهداف زیادی مانند باربری، تخریب، لایروبی رودخانه، قطع درختان و غیره نیز استفاده می شود. بیل مکانیکی دارای یک بازوی بلند و یک کابینت است. در انتهای بازوی بلند سطل حفاری در نظر گرفته شده است و کابینت مکانی است که برای اپراتور ماشین در نظر گرفته شده است. کل این آرایش کابین تا 360 درجه قابل چرخش است که کار را آسان می کند. بیل مکانیکی در هر دو شکل چرخدار و ردیابی وسایل نقلیه موجود است.

همچنین بخوانید: بررسی نکات طلائی در بتن ریزی در هوای سرد

2. بکهو
بکهو یکی دیگر از تجهیزات پرکاربرد است که برای چندین منظور مناسب است. خود نام نشان می دهد که چیدمان بیل زدن در سمت عقب وسیله نقلیه ارائه می شود در حالی که سطل بارگیری در جلو ارائه می شود. این به خوبی برای حفاری ترانشه های زیر سطح ماشین مفید است و با استفاده از سطل جلو می توان بارگیری، تخلیه و بلند کردن مواد را انجام داد.

3. بیل مکانیکی
بیل مکانیکی یکی دیگر از تجهیزات سنگین مورد استفاده در ساخت و ساز است که عموماً برای گودبرداری با عمق بیشتر استفاده می شود. این شامل یک بوم طولانی است و سطل حفاری با استفاده از کابل از بالای بوم آویزان می شود. برای ساخت بنادر، برای حفاری در زیر آب، رسوب زدایی در بدنه های آبی و غیره توسط بیل مکانیکی دراگلاین قابل انجام است.

4. بولدوزرها
بولدوزرها نوع دیگری از تجهیزات خاکبرداری هستند که برای حذف لایه سطحی خاک تا عمق خاصی استفاده می شوند. حذف خاک توسط صفحه فلزی پهن با لبه های تیز که در جلوی آن قرار دارد انجام می شود. این صفحه را می توان با استفاده از پیستون های هیدرولیک پایین و بلند کرد. این به طور گسترده ای برای حذف خاک ضعیف یا لایه های سنگی، بلند کردن خاک و غیره استفاده می شود.

5. درجه داران
گریدرها که به آنها موتور گریدر نیز گفته می شود، نوع دیگری از تجهیزات مورد استفاده در ساخت و ساز به ویژه برای ساخت جاده ها هستند. عمدتاً برای تسطیح سطح خاک استفاده می شود. این شامل یک تیغه افقی در بین چرخ های جلو و عقب است و این تیغه هنگام کار به داخل زمین پایین می آید. کابین عملیاتی در بالای آرایش محور عقب ارائه شده است. موتور گریدر همچنین برای حذف برف یا خاک از جاده ها، برای صاف کردن سطح خاک قبل از اجرای لایه آسفالت، حذف لایه های غیر ضروری خاک از سطح زمین و غیره استفاده می شود.

6. اسکراپرهای تراکتور چرخدار
اسکراپرهای تراکتور چرخدار تجهیزات حرکت دهنده زمینی هستند که برای صاف کردن سطح خاک از طریق خراشیدن استفاده می شوند. قسمت جلو شامل وسیله نقلیه تراکتور چرخدار و قسمت عقب شامل یک آرایش ضایعاتی مانند تیغه جلوی افقی، تسمه نقاله و قیف جمع آوری خاک است. هنگامی که تیغه جلو روی زمین پایین می‌آید و وسیله نقلیه حرکت می‌کند، تیغه شروع به کندن خاک بالای سطح تیغه می‌کند و خاک حفاری شده در قیف از طریق تسمه نقاله جمع‌آوری می‌شود. هنگامی که قیف پر است، قسمت عقب از زمین بلند می شود و قیف در محوطه تخلیه خاک تخلیه می شود.

7. سنگرگیر
ترنچر یا دستگاه ترانشه برای حفاری ترانشه در خاک استفاده می شود. این ترانشه ها عموماً برای خط لوله گذاری، کابل کشی، زهکشی و غیره استفاده می شوند. ترانچرهای زنجیره ای حاوی یک بازوی بلند ثابت است که در اطراف آن زنجیر حفاری ارائه می شود. ترنچرهای چرخ دار حاوی یک چرخ فلزی با دندانه حفر در اطراف آن است. برای حفاری لایه‌های سخت خاک، ترانچرهای چرخدار مناسب‌تر هستند. هر دو نوع ترانچر به صورت ردیابی و همچنین خودروهای چرخدار موجود هستند.

8. لودرها
از لودرها در محل ساخت و ساز برای بارگیری مواد روی کمپرسی ها، کامیون ها و غیره استفاده می شود. این مواد ممکن است خاک حفاری، زباله های تخریب، مواد خام و غیره باشد. لودر ممکن است ردیابی یا چرخدار باشد. لودرهای چرخدار به طور گسترده در سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که لودرهای ردیابی یا خزنده در مکان هایی استفاده می شود که وسایل نقلیه چرخدار نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

9. تاور کرین
تاور کرین ها جرثقیل های ثابتی هستند که برای اهداف بالابر در ساخت سازه های بلند استفاده می شوند. مواد سنگین مانند بلوک های بتنی پیش تنیده، خرپاهای فولادی، قاب ها و غیره را می توان به راحتی با استفاده از این نوع تجهیزات تا ارتفاع مورد نیاز بالا برد. آنها شامل دکل است که برج پشتیبانی عمودی است، بازویی که بازوی عملیاتی جرثقیل است، بازوی متقابل که بازوی دیگر است وزن متضاد را در سمت عقب جرثقیل حمل می کند و یک کابین اپراتور که می توان جرثقیل را از آن راه اندازی کرد.

10. سنگفرش
سنگفرش یا سنگفرش آسفالت تجهیزاتی برای روسازی است که در راهسازی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگفرش حاوی یک سطل تغذیه است که در آن آسفالت به طور مداوم توسط کمپرسی بارگیری می شود و سنگفرش آسفالت را به طور مساوی روی سطح جاده با تراکم جزئی توزیع می کند. با این حال، برای تراکم کامل، پس از تخمگذار لایه آسفالت، غلتکی لازم است.

11. کمپکتورها
متراکم کننده ها یا غلتک ها برای فشرده سازی مواد یا سطح زمین استفاده می شوند. انواع مختلفی از کمپکتورها برای مقاصد مختلف فشرده سازی در دسترس هستند. غلتک های چرخ صاف برای فشرده سازی لایه های کم عمق خاک یا آسفالت و غیره استفاده می شود. غلتک های پای گوسفند برای اهداف تراکم عمیق استفاده می شوند. غلتک های تایر پنوماتیک برای فشرده سازی خاک های ریزدانه، لایه های آسفالت و غیره استفاده می شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با 11 نوع ماشین آلات مخصوص ساختمانی آشنا سازیم. امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان