اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103046098918417

تارا بخرم یا شاهین؟ ( مقایسه کامل دو خودرو)

مقایسه دو خودرو تارا و شاهین

کد: 140103046098918417

https://bit.ly/38Okd9u

، (اخبار رسمی): مقایسه تارا و شاهین& مقایسه ظاهری این دو خودرو است. تارا در اصل همان پژو 301 است، اما ظاهر خارجی آن تغییر کرده است

مقایسه دو خودرو تارا و شاهین
مقایسه دو خودرو تارا و شاهین

 قسمت اول مقایسه تارا و شاهین مقایسه ظاهری این دو خودرو است. تارا در اصل همان پژو 301 است، اما ظاهر خارجی آن تغییر کرده است. برای مثال اگر به عقب و جلوی خودرو نگاه کنید کاملا متوجه تفاوت آن با پژو 301 خواهید شد.خودروی شاهین خودرویی مدرن است که به گفته سایپایی ها اولین پلت فرم داخلی ایرانی است. اگر به ظاهر خودرو دقت کنید متوجه شباهت های آن با نسل دوم تویوتا پاریس یا Great Wall C30 خواهید شد.

در نهایت هر دو خودرو در کلاس سدان قرار دارند. شاهین 100 کیلوگرم وزن دارد و از تارا سنگین تر است. پس تارا از نظر شتاب خودرو بهتری است. در مقایسه با تارا و شاهین از نظر ظاهر، ماشین شاهین برنده است. این خودرو طراحی مدرن تری دارد. در حالی که سازندگان تارا فقط اندکی ظاهر پژو 301 را تغییر دادند. این خودرو صندوق عقب تری دارد. اگر می خواهید از ماشین خود برای سفر استفاده کنید، تارا گزینه بهتری است.  

تارا امکانات و تجهیزات مختلفی تجهیزات  تارا و شاهین را مقایسه کنید

دارد. فرمان برقی، صفحه نمایش لمسی هفت اینچی، کیسه هوای دوگانه، سیستم بلوتوث، آینه های جانبی برقی، کروز کنترل، چراغ های روشنایی در روز، شیشه های برقی، سیستم مانیتورینگ لاستیک ها و تهویه خودکار از جمله امکانات رفاهی تارا هستند. سایپایی همچنین آینه های جانبی، سنسور نور و باران، سانروف، ایربگ های جانبی جلو، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای را برای تارا طراحی کرده است.

همچنین چرخ های این خودرو 16 اینچی آلومینیومی بوده و صندلی راننده نیز به صورت برقی قابل تنظیم است. شاهین دو نوع مختلف به نام های S و G دارد که هر کدام توانایی های خاص خود را دارند. S2 دارای کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید، چراغ‌های جلوی خودکار، استارت دکمه فشاری و کاهش نور است.

شاهین نوع G مدرن تر و مجهزتر است.برای مثال دکمه های کنترلی روی فرمان خودرو طراحی شده اند. این خودرو دارای سانروف و صفحه نمایش 7 اینچی بوده و مجهز به تهویه مطبوع اتوماتیک است. یک دوربین دید عقب نیز در جی هاک وجود دارد. در کل تجهیزات و امکانات رفاهی تارا بهتر از شاهین است.  

خرید لوازم یدکی اصل

برای خرید لوازم یدکی بهترین گزینه خرید از نمایندگی های معتبر فروش لوازم و قطعات نظیر یدک بار ، ماشین نو و دولوکس کار است. شما می توانید قطعات ال نود ، پیکان و سایر خودروهای موجود در بازار ایران را به صورت آنلاین از این فروشگاه ها تهیه نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

  مقایسه طراحی داخلی تارا و شاهین

با مقایسه تارا و شاهین از نظر طراحی داخلی باید خودروی تارا را انتخاب کنیم. زیرا تارا طراحی داخلی پیشرفته تری دارد. جلوی کابین ماشین یک شاهین قدیمی ساده است.

  مقایسه مشخصات فنی تارا و شاهین

برای مقایسه فنی تارا و شاهین باید قسمت های مختلف خودرو از جمله موتور، گیربکس و مصرف سوخت را در نظر بگیریم. تارا دارای موتور ارتقا یافته ای است که می تواند 110 تا 115 اسب بخار قدرت تولید کند. به علاوه قدرت تولید گشتاور در موتور تارا 145 تا 150 نیوتن متر است. سازندگان تارا یک سیستم برنامه ریزی برای کاهش مصرف سوخت طراحی کردند. این سیستم زمان بندی برای شیرآلات طراحی شده است.

ماشین تارا دارای گیربکس 5 سرعته است که به صورت دستی کار می کند. انتقال نیرو در موتور تارا با این گیربکس انجام می شود. یک گیربکس 6 سرعته نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به گفته شرکت ایران خودرو، خودروی تارا با این گیربکس می تواند در مدت زمان 9 و 5 دهم ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. خودروی تارا در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر سوخت مصرف می کند. در ابتدا قرار بود سازندگان شاهین با برلیناس برای تولید موتور خودرو همکاری کنند. اما این همکاری به دلیل تحریم ها میسر نشد و سایپایی ها از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده کردند.

این موتور هشت سوپاپ دارد و 110 اسب بخار قدرت تولید می کند. گشتاور خروجی موتور فالکون 160 نیوتن متر است. گیربکس شاهین نیز 5 سرعته است.در نهایت اگر بخواهیم تارا و شاهین را از نظر تجهیزات فنی و نیروی محرکه مقایسه کنیم، باید خودروی تارا را انتخاب کنیم. چون تارا موتور TU5 داره. موتور شاهین هر چند 1 و 5 دهم لیتری و توربوشارژر دارد اما بازده آن کم است و از تکنولوژی قدیمی استفاده می کند. به طور خلاصه جدول زیر به مقایسه مشخصات و تجهیزات فنی این دو خودرو پرداخته است.  

مقایسه تارا و شاهین از نظر ایمنی

این دو خودرو از نظر ایمنی تقریبا در یک سطح هستند. طبق اعلام شرکت سایپا، شاهین ماشین در تست تصادف شرکت کرد و می تواند 3 ستاره از موسسه ایمنی یورو انکاپ کسب کند. برعکس خودرو تارا بر پایه پژو 301 ساخته شده است.این خودرو توانسته رتبه 3 ستاره را نیز کسب کند. اگرچه سایپا معتقد است شاهین ایمن ترین خودروی داخلی است، اما این خودرو از سیستم های ایمنی و کمکی فعال بهره نمی برد و تنها در نسخه های پایه خود دارای 2 ایربگ است.

  تارا و شاهین را از نظر قیمت مقایسه کنید

قیمت این دو خودرو تقریبا یکسان است. به همین دلیل، خریداران اغلب این دو خودرو را با هم مقایسه می کنند و نمی دانند کدام یک را بخرند. طبق آخرین اطلاعات موجود قیمت خودرو تارا حدود 290 میلیون و قیمت خودرو شاهین نزدیک به 291 میلیون است.

  در نهایت در مقایسه تارا و شاهین برنده کیست؟

اگر بخواهیم مشخصات ظاهری را در نظر بگیریم، خودرو شاهین از نظر طراحی زیباتر است و مشخصات فنی آن پاسخگوی نیاز یک خانواده ایرانی است. اگرچه تارا ویژگی های مشابهی دارد، اما ظاهراً نتوانسته است مورد تحسین مردم قرار گیرد. اما ظاهر امری سلیقه ای است و بهتر است در خرید خودرو به مشخصات فنی نیز توجه شود. خودروی تارا صندوق عقب بزرگتر و قابلیت های فنی بهتری دارد.

همچنین پیشرانه تارا از نوع تنفس طبیعی بوده و استهلاک کمتری دارد. به طور کلی ظاهر و مشخصات فنی دو خودرو تا حدودی شبیه به هم است. شما می توانید با توجه به ترجیحات خود یکی را برای خرید خودرو انتخاب کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار