اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103086107718601

اکستنشن مو و انواع آن

کد: 140103086107718601

https://bit.ly/3a6pNUN

، (اخبار رسمی): اکستنشن مو یکی از روش‌های پرطرفدار برای افزایش حجم مو، شکل دادن به مو یا بلندتر کردن مو است. اکستنشن ها از الیاف مصنوعی یا موی طبیعی انسان ساخته می شوند که شما می توانید با توجه به رنگ زمینه موهای خود رنگ اکستنشن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اکستنشن مو و انواع آن
اکستنشن مو و انواع آن

اکستنشن مو یکی از روش‌های پرطرفدار برای افزایش حجم مو، شکل دادن به مو یا بلندتر کردن مو است. اکستنشن مو رو‌ش‌ ها و انواع متعددی دارد. در این مطلب از سایت مرکز تخصصی کراتین و اکستنشن مو شیکام، نکاتی را که باید درباره اکستنشن مو و انواع آن بدانید، عنوان می‌ کنیم.

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو به موهای مصنوعی یا طبیعی گفته می شود که با روش های مختلفی لابه لای موهای طبیعی چسبانده می شوند. اکستنشن ها از الیاف مصنوعی یا موی طبیعی انسان ساخته می شوند و می توانند موهای ما را بسیار پرپشت تر و بلندتر نشان دهند. رنگ اکستنشن ها نیز مختلف هستند و شما می توانید با توجه به رنگ زمینه موهای خود رنگ اکستنشن مورد نظرتان را انتخاب کنید. اکستنشن های طبیعی نیز قابلیت رنگ پذیری دارند و می توانید آن ها را همراه با موهای طبیعی خود رنگ کنید.

انواع اکستنشن مو

اولین چیزی که در مورد اکستنشن مو باید بدانید انواع اکستنشن مو است.

روش ‌های زیادی برای اضافه کردن حجم و ارتفاع موها وجود دارد که رایج ‌ترین آنها در سه دسته اصلی قرار می‌ گیرند. این سه دسته ‌بندی اصلی عبارت هستند از:

 اکستنشن موقت مو

این نوع از اکستنشن را هر روز یا هر هفته می ‌توانید جدا و دوباره متصل کنید. روش‌ های نصب اکستنشن های موقتی ممکن است با کلیپس ‌های مخصوص، بافت و حتی چسب باشد.

اکستنشن نیمه دائمی

اکستنشن‌ های نیمه دائمی حدود ۶ تا ۸ هفته باقی می ‌مانند. نوعی اکستنشن ‌های نواری هستند که با چسب‌ های نامرئی متصل می ‌شوند و در دسته‌ های کوچک ‌تری نسبت به اکستنشن‌ های کلیپسی عرضه می ‌شوند. وقتی موها در حالت افتاده باشند، تقریباً تشخیص این اکستنشن ‌ها غیر ممکن است.

 اکستنشن‌های دائمی

این اکستنشن‌ها چندین ماه دوام می ‌آورند. در این روش، دسته‌ های باریک مو به تعداد زیاد به دسته‌ های موهای طبیعی فرد اضافه می‌ شود.

 اکستنشن مو مصنوعی

اکستنشن مو مصنوعی جنس و رنگ های مختلفی دارد. از آنجایی که این نوع اکستنشن ها نسبت به موهای طبیعی سفت تر هستند، معمولاً به خوبی با موهای طبیعی ترکیب نمی‌ شوند. گاهی نیز رنگ متفاوتی با موهای طبیعی داشته و به صورت لکه لکه دیده می ‌شوند. همچنین به دلیل درشتی رشته‌ های موی مصنوعی طبیعی به نظر نمی ‌رسند.

 اکستنشن مو طبیعی

اکستنشن مو طبیعی درست مانند موی طبیعی شما هستند و می توانید مانند موهای خودتان با آن ها رفتار کنید. می ‌توانید آنها را صاف، فر و حتی رنگ کنید و حالت دهید. بر خلاف این اکستنشن ها، انواع مصنوعی را نمی توانید رنگ کنید یا با سشوار خشک کنید. زیرا آمونیاک رنگ یا گرمای سشوار به آنها آسیب زده و ماندگاری اکستنشن شما را کم می کند.

کدام نوع اکستنشن برای شما مناسب ‌تر است؟

روش ‌های موقتی برای زمانی مناسب است که دوست دارید برای یک موقعیت یا رویداد خاص، موهای خود را تغییر دهید. این روش برای کسانی است که با اندازه و حجم موهای خود مشکلی ندارد، ولی برای یک مهمانی یا رویداد خاص دوست دارند کمی تغییر کنند. اکستنشن ‌های کلیپسی گزینه ‌ی بسیار مناسبی هستند، چون به راحتی در عرض چند دقیقه نصب می‌ شوند و به همین راحتی می ‌توانید آنها را جدا کنید.

اکستنشن ‌های دائمی برای افرادی مناسب است که از شرایط فعلی موهای خود رضایت ندارند و می‌ خواهند حجم مو یا ارتفاع آنها را افزایش دهند. هدف آنها این است که به طور دائم از اکستنشن استفاده کنند و فقط رویداد خاصی را مد نظر ندارند. اکستنشن میکرو رینگ یکی از روش‌ های رایج اکسنشن است. البته موهایی که به این ترتیب اضافه می ‌شوند، چندین بار قابل استفاده هستند. اکستنشن‌ هایی که نوار چسب دارند، برای افرادی مناسب است که دوست دارند حجم موهای خود را افزایش دهند و تا مدتی آن را نگه دارند. این افراد می ‌توانند از روش‌های نیمه دائمی استفاده کنند.

اکستنشن موی طبیعی بهتر است یا موی مصنوعی؟

بهتر است که همیشه موهای صد در صد طبیعی برای اکستنشن تهیه کنید، ولی این نوع از اکستنشن‌ها هزینه بالاتری دارند. موهای طبیعی هزینه‌های بالاتری دارند، ولی بدون شک ارزش هزینه کردن دارند. موی طبیعی مدت طولانی ‌تری قابل استفاده است و از آن می‌توانید چندین بار استفاده کنید. به راحتی می‌ توانید آن را رنگ کنید. با توجه به اینکه مدت طولانی ‌تری قابل استفاده است، هزینه مناسبی دارد.

موهای مصنوعی به شکل غیرطبیعی براق هستند. بسیاری از انواع آنها را نمی ‌توانید از طریق اتو و سشوار و با کمک حرارت، حالت دهید. موهای مصنوعی نسبت به موهای طبیعی بسیار سبک‌ تر هستند و مثل موهای طبیعی حالت نمی ‌گیرند و کنار نمی ‌روند. در نتیجه، اکستنشن مو با موهای طبیعی، بسیار طبیعی‌ تر جلوه می ‌کند و اصلاً قابل تشخیص نیست. موهای مصنوعی با رنگ ثابتی تولید می ‌شوند و نمی‌ توانید رنگ آنها را مطابق با موهای خود تغییر دهید.

آیا اکستنشن برای مو ضرر دارد؟

روش‌ های اکستنشن موقتی را نباید هر روز استفاده کنید. در این روش‌ ها، تکه ‌های بزرگی از اکستنشن روی بخش کوچکی از سر و مو قرار می ‌گیرد. اگر برای مدت کوتاه از آنها استفاده کنید، آسیب‌ های بلند مدت برای موهای شما ایجاد نمی ‌کنند. اکستنشن ‌های دائمی را می ‌توانید برای مدت ‌های طولانی استفاده کنید. اگر از محصولات استاندارد و باکیفیت استفاده کنید و این کار توسط یک متخصص و کاملاً حرفه‌ ای انجام شده باشد، همچنین نکاتی برای نگهداری از آن را همیشه مد نظر قرار داشته باشید، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌ کنند.

البته باید هر زمانی که موهای شما بلند شد و اکستنشن‌ها از پوست سر فاصله گرفت، آنها را مجدد ریفیت یا در جای اولیه خود نصب کنید. به این ترتیب از وارد شدن فشار اضافی به موها و آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌ کنید. هرگز خودتان اکستنشن‌ های دائمی یا نیمه دائمی را جدا نکنید و این کار را به متخصص بسپارید. برای تنظیم کردن مجدد یا جدا کردن آنها، حتما به مراکز معتبر و تخصصی اکستنشن مو مراجعه کنید.

چه کسانی باید از اکستنشن مو استفاده نکنند؟

افرادی که دچار ریزش موی شدید هستند، نباید موهای خود را اکستنشن کنند. ریزش موی آنها ممکن است شدت پیدا کند و به خاطر قرار داشتن استیشن مو، شدت ریزش و کم شدن حجم مو قابل تشخیص نباشد. به همین دلیل این افراد معمولاً دیر به پزشک مراجعه می ‌کنند و وضعیت موهایشان بسیار وخیم‌ تر از حالت عادی می ‌شود. افرادی که به طور غیرطبیعی موهای بسیار نازک و کم ‌پشت دارند نباید اکستنشن کنند، چون احتمال آسیب رسیدن به موهای آنها بیشتر است. البته کمتر از یک درصد از زنان دنیا چنین مشکلات حادی دارند.

البته حجم موی اضافه شده باید با حجم موی اصلی فرد تطابق داشته باشد تا اکستنشن‌ ها آسیبی به موهای خود فرد وارد نکنند. بنابراین افرادی که موهای کم ‌پشت و نازکی دارند، باید اکستنشن کمتری به موهای خود اضافه کنند نسبت به کسانی که موهای پرحجم و ضخیمی دارند.

مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد اکستنشن مو در نظر گرفت

  • اجازه ندهید که اکستنشن‌ ها و انتهای موها چرب شود. چرب شدن باعث می‌شود که اکستنشن‌ ها جابه‌جا شوند یا موهایتان حالت چسبناک پیدا کند.
  • موهای خود را دم اسبی و بالای سرتان نبندید، چون ممکن است باعث جدا شدن اکستنشن‌ ها یا کشیدگی موهای شما شود.
  • موهای خود را هرگز با شدت زیاد، نکشید و محکم شانه نکنید.
  • اگر اکستنشن ‌ها کیفیت خوبی داشته باشند، شستن، خشک کردن و حالت دادن به آنها، درست مثل موهای طبیعی است. برای مراقبت بهتر از موهای خود باید نوع آن را بدانید. آشنایی با انواع مو و ویژگی‌ های آن یکی از موارد ضروری برای مراقبت صحیح از مو است.
  •  
  • منبع: مرکز تخصصی اکستنشن و کراتینه مو شیکام

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی