اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103106113418926

همه‌چیز در رابطه با مودم فیبر نوری

کد: 140103106113418926

https://bit.ly/3z6VJD6

، (اخبار رسمی): در یک دهه اخیر صنعت اینترنت و ارتباطات دستخوش تغییرات و دگرگونی‌های بسیار زیادی بوده است. یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر در صنعت اینترنت تکنولوژی ارتباطی فیبر نوری است که انقلاب بزرگی در این صنعت به پا کرده است.

همه‌چیز در رابطه با مودم فیبر نوری
همه‌چیز در رابطه با مودم فیبر نوری
همه‌چیز در رابطه با مودم فیبر نوری
همه‌چیز در رابطه با مودم فیبر نوری
همه‌چیز در رابطه با مودم فیبر نوری
همه‌چیز در رابطه با مودم فیبر نوری

 در این پست آموزشی می‌خواهیم در رابطه مودم فیبر نوری و مزایای آن باهم به گفتگو بپردازیم. همچنین این مقاله شامل نکات مهمی در رابطه با خرید مودم فیبرنوری است که به سؤالات و ابهامات کاربر قبل از خرید این دستگاه به‌خوبی پاسخ می‌دهد.

مودم فیبر نوری چیست؟

مودم فیبرنوری یا به‌ اختصار fiber optic modem یکی از انواع دیوایس یا ابزارهای ارتباطی است که وظیفه آن برقراری اتصال بین دستگاه‌های الکترونیکی به شبکه اینترنت است. این نوع مودم برای زیرساخت‌های مخابراتی مجهز به فیبر نوری استفاده می‌شود و به مودم اینترنت پرسرعت مشهور است.

این دستگاه امروزه در خانه‌ها و شرکت‌های سمت مشترک (گیرنده خدمات اینترنت) نصب می‌شوند. لازم به ذکر است استفاده از این مودم‌ها به زیرساخت فیبر نوری (از طریق ISP) نیاز دارند و با زیرساخت‌های کابل مسی و معمولی کار نمی‌کنند. fiber optic modem بسته به مدلی که می‌خریم ممکن است دارای پورت‌های مختلفی باشند و ظرفیت‌های بسیار متنوعی داشته باشند.

اطلاع از قیمت مودم فیبرنوری و خرید مودم فیبر نوری از فروشگاه اینترنتی راف نت -----------> https://rafnet.ir/search/category-gpon-modem

اینترنت فیبر نوری چیست؟

امروزه بیش از هر زمان دیگری واژه اینترنت فیبر نوری به گوشمان می‌خورد. اینترنت فیبرنوری یا FTTx شکل مختلفی از اینترنت است که به‌عنوان اینترنت پرسرعت شناخته می‌شود. در این تکنولوژی از کابل‌های فیبر نوری برای انتقال سیگنال استفاده می‌شود که نسبت به سیم‌های مسی که در تکنولوژی ADSL و VDSL به‌کاربرده می‌شوند، بسیار سریع‌تر و بهینه‌تر کار می‌کنند.

کابل‌های اینترنت فیبر نوری از جنس الیاف شیشه هستند و الیاف به‌کاربرده شده در آن طوری ساخته و مهندسی‌شده‌اند که نقش یک محافظ رادارند و مانع از به وجود آمدن نویز می‌شوند، بنابراین حداکثر سرعت را به کاربران ارائه می‌کنند. همچنین در این تکنولوژی نور حامل داده است که سرعت بالاتر از یک گیگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کنند.

انواع مودم فیبرنوری

مودم فیبر نوری در دو مدل:

·      Optical Network Terminal

·      Optical Network Unit

توسط شرکت‌های سازنده تولید و به بازار عرصه می‌شوند. هرکدام از این مدل‌های fiber optic modem دارای کاربردهای مختص به خودشان هستند که هنگام خرید مودم فیبرنوری باید به تفاوت‌ها و کاربردهای تخصصی آن‌ها آشنا باشیم.

مودم‌های ONT فیبر نوری

Optical Network Terminal یا ONT مودم‌های معمولی فیبرنوری هستند که بیشتر برای مصارف خانگی و استفاده در شرکت‌های کوچک از آن‌ها استفاده می‌شود. برای استفاده از این مدل مودم fiber optic باید کابل‌های فیبر نوری تا محل کشیده شوند.

یکی از ویژگی‌های بارز این نوع مودم‌های فیبر نوری عملکرد ایده آل آن‌ها در سرویس‌های انتقال صدا، ویدیو و وب گردی است. اگر به فکر خرید مودم فیبرنوری برای مصارف خانگی هستید این مدل مودم از سری فیبر نوری می‌تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد.

مودم‌هایی مانند مدل‌های EchoLife هواووی در این دسته از مدل‌های مودم قرار می‌گیرند و برای شبکه‌های FTTH بهترین عملکرد را از خودشان نشان می‌دهند.

مودم‌های ONU فیبر نوری

یکی دیگر از مودم‌های fiber optic مودم‌های Optical Network Unit هستند که شباهت‌های زیادی با مدل‌های ONT دارند و درعین‌حال تفاوت‌هایی هم با این نوع مدل مودم فیبرنوری دارند. این سری از مودم‌ها طراحی حرفه‌ای‌تری دارند و متناسب با انواع شرایط جوی (ز نظر میزان دما و رطوبت) ساخته‌شده‌اند. مودم‌های برای سازمان‌های بزرگ‌تر و با رعایت اصل مقیاس‌پذیری طراحی‌شده‌اند و نسبت به مودم‌های ONT برتری‌هایی دارند.

همچنین نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن اشاره‌کنیم این است که مودم‌های ONT معمولاً در پروتکل‌های FTTH نصب و راه‌اندازی می‌شوند ولی مودم‌های ONU در پروتکل‌های FTTTB مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌صورت کلی می‌توان گفت که مودم‌های ONU برای کاربردهای حرفه‌ای‌تر و نصب در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ گزینه بهتری نسبت به مودم‌های ONT هستند.

کاربرد مودم فیبر نوری چیست؟

کاربردهای مودم fiber optic بسیار گسترده است و به‌صورت کلی از آن برای انتقال داده از طریق زیرساخت فیبرنوری استفاده می‌کنیم. با توجه به اینکه این مودم‌ها در برابر اختلالات الکترونیکی نسبت به مودم‌های ADSL و VDSL مقاومت بهتری نشان می‌دهند درنتیجه برای اتصال‌های بافاصله زیاد بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مودم‌های fiber optic با توجه به‌سرعت انتقال بالای آن‌ها در شبکه‌های مدرن و حرفه‌ای بسیار نورد استفاده قرار می‌گیرند تا دسترسی دیوایس ها و نیروی انسانی به اینترنت را با حداکثر سرعت فراهم کنند که نتیجه آن افزایش کارایی شرکت و کسب‌وکار می‌شود.

این محصولات به‌صورت کاملاً حرفه‌ای طراحی‌شده‌اند و پورت‌های گوناگونی دارند که برای شبکه‌هایی با مقیاس بالا و وجود چندین سرور و دیوایس های زیاد بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند.

مزایای مودم fiber optic

مودم‌های فیبر نوری مزایای بسیار بیشتری نسبت به مودم‌های ADSL و VDSL ارائه می‌دهند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • مصرف انرژی کم
  • پشتیبانی از سرعت انتقال بسیار بالا به لیل زیرساخت فیبر نوری
  • استفاده از مدارات ساده در ساخت آن‌ها و درنتیجه تعمیر آسان  و...

 

راهنمای خرید مودم فیبرنوری

هم‌اکنون مودم‌های فایبر اوپتیک در مدل‌های گوناگونی در بازار موجود هستند. با توجه به اینکه سرعت فیبرنوری در کشور بسته به مناطق مختلف و ارائه‌دهنده خدمات آن فرق می‌کند لازم است قبل از خرید مودم فیبرنوری به یک سری نکات اشاره‌کنیم.

قبل از تهیه مودم باید به این نکته توجه کرد که سیستم PON مودم نوری با OLT منطقه موردنظر سازگاری داشته باشد؛ زیرا در هر OLT پروتکل‌های انتقال متفاوتی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که پیش از خرید مودم فیبر نوری و خرید اینترنت فیبرنوری با کارشناس مخابرات منطقه مشورت کنید

لازم است قبل از اینکه تصمیم به خرید مودم فایبر اوپتیک بگیریم حتماً از سازگاری PON مودم با OLT منطقه‌ای موردنظر اطمینان حاصل کنیم. این به خاطر این است که هر OLT پروتکل انتقال گوناگونی دارد و در صورت تصمیم ناآگاهانه ممکن است هزینه‌های ما را هدر دهد. برای این کار می‌توانیم از کارشناسان مخابرات منطقه مشورت دریافت کنیم.

همچنین نکته دیگری که در رابطه با خرید مودم fiber optic وجود دار این است که هنگام خرید به تعداد آنتن و محل قرارگیری آن حتماً توجه داشته باشیم و بسته به نیاز و محل نصب آن بهترین مدل را انتخاب کنیم.

بهترین مدل‌های مودم فایبر اوپتیک

هم کنون برندهای مختلفی مشغول به تولید مودم‌های fiber optic هستند که بسته به کاربردی که کاربر از آن انتظار دارد ممکن است هر یک از آن‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند. به‌صورت کلی می‌توان گفت مودم‌های برند هواوی و فایبرهوم به‌صورت اختصاصی‌تری برای این کار طراحی‌شده‌اند و عملکرد بهتری نسبت به مودم‌های دیگر ارائه می‌دهند.

نتیجه‌گیری

مودم‌های فایبر اوپتیک اختصاصی برای زیرساخت‌های فیبر نوری طراحی‌شده‌اند و با توجه به تکنولوژی به‌کاربرده در آن‌ها نسبت به مودم‌های ADSL و VDSL عملکرد بسیار بهتر و ایده آل تری ارائه می‌دهند و مصرف انرژی بهینه‌تری نیز دارند.

اگر منطقه شما از زیرساخت فیبرنوری بهره می‌برد و از قطع و وصل و نویزهای مودم‌های معمولی خود خسته شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم که با خرید مودم فیبر نوری تجربه‌ای فوق العاده متفاوت در استفاده از اینترنت خانگی را کسب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]