اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103116114618917

آشنایی با 9 رشته از رشته های پر درآمد کنکور انسانی

کد: 140103116114618917

https://bit.ly/3taTkn7

، (اخبار رسمی): برای قبولی در رشته های پرطرفدار گروه انسانی نیاز به کسب درصد های بالا در دروس اختصاصی و عمومی است

رشته های انسانی + 9 رشته پر درآمد انسانی در ایران
آشنایی با 9 رشته از رشته های پر درآمد کنکور انسانی

هرساله تعداد زیادی از داوطلبین کنکورسراسری در آزمون ورودی دانشگاه گروه آموزشی رشته انسانی شرکت می کنند به نحوی که این رشته دومین گروه پرجمعیت کنکور پس از رشته ی علوم تجربی محسوب می شود.احتمالا یکی از دلایل آن رشته های پر درآمد انسانی و آینده ی شغلی رشته انسانی است.

برای قبولی در رشته های پرطرفدار گروه انسانی نیاز به کسب درصد های بالا در دروس اختصاصی و عمومی است در نهایت پس از آن که داوطلب مجاز به انتخاب برخی از رشته ها در دانشگاه های مختلف شده می تواند بر اساس علاقه و بازار کار اینده اقدام به انتخاب رشته نماید.

در این مقاله سعی شده است تا با در نظر گرفتن آینده شغلی رشته های پرطرفدار گروه آزمایشی علوم انسانی به معرفی آن ها پرداخته شود بنابراین دانش اموزان و والدین آن ها قادر خواهد بود در فرایند انتخاب رشته علاوه بر علاقه مندی دانش اموزان آینده شغلی و پیشرفت اجتماعی را نیز در نظر بگیرند.در ادامه 9 تا از رشته های پر طرفدار گزوه انسانی مورد بررسی قرار می گیرد.
 

سهم تدریس ادبیات غرب در دانشگاه های ایران چقدر است؟

رئیس پیشین پژوهشگاه علوم انسانی می‌گوید تدریس دو واحد ادبیات غرب با توجه به ۲۰۰ واحدی که در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود، سهم قابل توجهی ندارد و متون غربی تنها یک درصد را شامل می شوند. وی افزود: من همیشه معتقد بودم در درجه اول دانشجویان باید، ایران و اسلام را بشناسند و اول درخصوص متون میراثی، دینی عرفانی، حماسی ایران شناخت پیدا کنند، شاهنامه و متون ادبیات حماسی ایرانی، ملی و دینی، آثار سهروردی، سنایی، عطار، نظامی، خاقانی، مولوی، سعدی و حافظ و جامی را بشناسند و در این‌باره محققی ورزیده بشوند تا بعداً به دور از انفعال با ادبیات غربی آنها را مقایسه کنند. ادبیات ایران می‌تواند با ادبیات جهان رقابت کند، توان بالقوه وجود دارد. اما این نکته را هم باید یادآور شوم که رقابت در عرصه ادبیات در مفهوم بنیادی آن، به‌معنای مخاصمت نیست، بلکه کوشش برای خلق آثار بیشتر برای وجدان‌های بیدار است، آفرینش زیبایی‌ها و خلق تصویر لحظه‌های ناب انسانی است.

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

منبع: https://irantahsil.org/رشته-های-پر-درآمد-انسانی

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش