اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103116115215401

کاربردهای اصلی پمپ های ضد اسید در صنایع مختلف

کاربردهای اصلی پمپ های ضد اسید

کد: 140103116115215401

https://bit.ly/3GQgNj4

، تهران , (اخبار رسمی): پمپ های ضد اسید پمپ هایی هستند که برای انتقال انواع مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

کاربردهای اصلی پمپ های ضد اسید
کاربردهای اصلی پمپ های ضد اسید

صنایع های بزرگی از جمله مواد آرایشی ، بهداشتی و حتی موادغذایی از این نوع پمپ استفاده میکنند

از چه دستگاهی برای شستشوی مواد اسیدی استفاده می‌شود؟

در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک نوع و جنس یالاتی که از آن استفاده میکنند بسیار برایشان مشکلاتی به وجود می آورند؛ دلیل این مشکلات خوردگی قطعات داخلی توسط سیال ، ایجاد واکنش های شیمیایی بین سیال و دستگاه ، نشت سیال و بخار آن در صنایع بزرگ و خطرناک می تواند باشد.

منشا تمام این مشکلات انتخاب نادرست پمپ و دیگر قطعات داخلی دستگاه میباشد ، در بسیاری از مواقع به افراد به دلیل نداشتن آگاهی کافی از چگونگی خرید باعث این مشکلات برای خود و کسب و کار خود میشوند که تمام این مشکلات با استفاده از قطعات داخلی مناسب قابل حل میشوند .

پمپ ضد اسید ، یکی از راه حل های این مشکل می‌باشد

این دستگاه را میتوان به موتورهای سه فاز و تک فاز متصل کرد به همین دلیل میتواند در محدوده توانایی متفاوتی میتواند کار کند و محدودیت خاص به جز جنس سیال و ویژگی های محیطی برای استفاده از آن وجود ندارد.

در بسیاری از زمینه ها میتوان از این قطعه استفاده کرد به طور متوسط این دستگاه از موادهای اولیه ای همچون PP ،PE ،PVC ،PVDF ،PTFE ساخته میشود که خود فرد باید با توجه به نوع سیال و … از این بین نوع مورد نظر و مناسب کار خود را انتخاب کند .

همانطور که گفته شد از پمپ اسیدی در بیشتر زمینه ها استفاده میشود ولی در ادامه بعضی از مثال های کاربرد آن را ذکر کردیم :

  • مورد استفاده برای اسیدشویی برای پمپاژ دریا پمپاژ اسید سولفوریک، اسید نیتریک
  • مناسب برای انتقال اسید استیک مبدل های حرارتی تصفیه آب کاستیک سودا
  • مناسب برای آبکاری مناسب برای خط تولید های ( مواد شوینده، مایع صابونی و … )

در زمان انتخاب پمپ اسیدی بهتر است که به این نکات دقت نمایید :

  • دستگاه باید در چه محیطی فعالیت داشته باشد .
  • پمپ باید در چه ارتفاعی فعالیت داشته باشد.
  • سیال باید با چه فشاری از دستگاه خارج شود.
  • پمپ به طور متوسط باید چه مقدار بار را تحمل کند؟
  • جنس سیال ( میزان خورندگی ، واکنش های شیمیایی محتمل )
  • محل نصب توان و نوع الکتروموتور
  • عملکرد پمپ ضد اسید چگونه است.
    (در این دسته از پمپ یک پروانه وجود دارد که با چرخش این پروانه نیرو به سیال تحمیل شده و در دستگاه جریان پیدا میکند، نیروی مورد نیاز برای چرخش این پروانه از طریق الکتروموتور سوار به دستگاه تامین می‌شود. در قسمت ورودی این پروانه با ایجاد یک مکش قوی ، سیال را درون دستگاه میکشد، باعث ایجاد شتاب در سیال میشود و در نتیجه سیال با فشار بیشتری به سمت خروجی به حرکت در می آید . وو در نتیجه این سیال با فشار ( در برخی مدل و سری ها این فشار قابل تنظیم میباشد ) از قسمت خروجی خارج میشود . البته قابل ذکر است که در این دستگاه ها مکانیکال سیل حذف شده است و سیلینگ مگنتی جایگزین آنها شده ؛ در برخی نیز دستگاه فاقد مکانیکال سیل آب بندی اضافه میباشد ؛ دلیل این امر جلوگیری از نشت سیال است.

در طی چند سال اخیر، تولید کننده های داخلی نیز وارد عرصه تولید و صادرات قطعات صنعتی بسیار مهم شده اند و به دلیل استفاده از فناوری و دانش های روز دنیا توانسته اند با رقبای اروپایی خود به رقابت بپردازند و مشتریان خود را کسب کنند .

تولید کننده هایی مانند بهمن، ایران پمپ، پمپیران و … توانسته اند جا پای خود را در این زمینه سفت کنند و در رقابت با رقیبان خارجی خودی نشان دهند .

همین طور دو تولید کننده ی خارجی بسیار معروف مانند پنتاکس و همینطور شرکت بزرگ دبم نیز یکی از برندهایی هستند که به راحتی می‌توان در بازار داخلی کشور پیدا و تهیه نمایید .

به صورت کلی پمپ های داخلی رو همه افراد به مشاغل کوچک و و دارای ریسک کمتر پیشنهاد می کنند زیرا اینگونه کارها هم سرمایه ی کمتری دارند و هم محصولات برندهای داخلی توانایی برطرف کردن نیاز های این فعالیت ها را دارند ولی در زمینه هایی که هر گونه نشت باعث آسیب جدی به دستگاه و یا نیروی انسانی میشود ، بیشتر توصیه میکنند که از برندهای خارجی استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پمپ های ضد اسید از این لینک استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی درویش

گروه صنعتی درویش با سابقه ای بیش از 50 سال در حوزه صنعت و ماشین آلات صنعتی کشور آماده مشاوره ، خدمت رسانی و تامین ماشین آلات صنعتی می باشد . این خدمات شامل گروه های کالایی گیربکس ، الکتروموتور و انواع پمپ می باشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]