اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103296143516786

این مقاله به شما کمک می کند تا فلومتر ها را بهتر درک کنید

فلومتر ( دبی سنج یا جریان سنج ) چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 140103296143516786

https://bit.ly/39yWQ4h

، مشهد , (اخبار رسمی): فلومتر (دبی سنج یا جریان سنج) ابزاری است که برای اندازه گیری سرعت جریان خطی ، غیر خطی ، حجمی یا جرمی یک مایع یا گاز استفاده می شود

فلومتر ( دبی سنج یا جریان سنج ) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
فلومتر برند اندرس هاوزر آلمان

اولین گام ها برای انتخاب متر جریان مناسب
اولین گام در انتخاب فلومتر  این است که مشخص شود آیا اطلاعات جریان باید پیوسته یا جمع شوند و آیا این اطلاعات به صورت محلی یا از راه دور مورد نیاز است. اگر از راه دور ، آیا انتقال باید آنالوگ ، دیجیتال یا مشترک باشد؟ و در صورت به اشتراک گذاری ، فرکانس مورد نیاز (حداقل) به روز رسانی داده ها چقدر است؟ پس از پاسخ به این سوالات ، ارزیابی خواص و ویژگی های جریان سیال فرآیند و لوله هایی که سنسور جریان را در خود جای می دهد ، باید انجام شود. به منظور رویکرد سیستماتیک به این وظیفه ، فرم هایی تهیه شده است که نیاز به پر کردن انواع داده های زیر برای هر برنامه دارد: فرم ارزیابی جریان سنج را بارگیری کنید.

ویژگیهای سیال و جریان
سیال و مقدار آن ، فشار ، دما ، افت فشار مجاز ، چگالی (یا وزن مخصوص) ، رسانایی ، ویسکوزیته (نیوتنی یا نه؟) و فشار بخار در حداکثر دمای کار ، همراه با نشانه ای از چگونگی این خواص ذکر شده است. متغیر یا متقابل است علاوه بر این ، تمام اطلاعات ایمنی یا سمیت باید به همراه داده های دقیق در مورد ترکیب سیال ، وجود حباب ها ، مواد جامد (ساینده یا نرم ، اندازه ذرات ، الیاف) ، تمایل به پوشش و کیفیت انتقال نور (مات ، شفاف) ارائه شود. یا شفاف؟)

محدوده فشار و دما
هنگام انتخاب فشارسنج ها ، حداقل و حداکثر مقادیر فشار و دما باید علاوه بر مقادیر معمولی کارکرد داده شود. این که آیا جریان می تواند معکوس شود ، آیا همیشه لوله را پر نمی کند ، آیا جریان لجن می تواند ایجاد شود (هوا-جامدات-مایع) ، آیا هوادهی یا ضربان قلب محتمل است ، آیا تغییرات ناگهانی دما ممکن است رخ دهد یا احتیاط های خاصی در هنگام تمیز کردن و نگهداری ، این حقایق نیز باید بیان شود.

سؤالات اصلی برای انتخاب هنگام انتخاب فلومتر

  1. آیا نیاز به اندازه گیری و یا جمع بندی نرخ دارید؟
  2. اگر مایع آب نباشد ، ویسکوزیته مایع چقدر است؟
  3. آیا به نمایشگر محلی بر روی فلومتر نیاز دارید یا به خروجی سیگنال الکترونیکی نیاز دارید؟
  4. حداقل و حداکثر میزان جریان چقدر است؟
  5. حداقل و حداکثر فشار فرآیند چقدر است؟
  6. حداقل و حداکثر دمای فرآیند چقدر است؟
  7. آیا سیال از نظر شیمیایی با قطعات استفاده شده در فلومتر سازگار است؟
  8. اندازه لوله چقدر است؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فنی مهندسی ابزار دقیق مهام

فنی مهندسی ابزار دقیق مهام متشکل از کادری جوان و خلاق و به عنوان مجموعه‌ای پیشتاز در زمینه واردات ،نصب و راه اندازی و تعمیرات تخصصی تجهیـزات ابـزاردقیـق و اتوماسیون صنعتی از معتبرترین تولیدکنندگان اروپا،از سال 1391 در شهر مشهد مقدس شروع به فعالیت نموده است اینسترو کنترل با هدف ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه سیستم های کنترل و ابزار دقیق در صنایع غذایی،دارویی،نفت و گاز،پتروشیمی و انرژی وارد به صنعت ایران گردیده است. حضور مهندسان برق و ابزار دقیق در کنار هم پشتوانه اصلی و گرانبهای شرکت بوده و نقش بسزایی در پیشبرد مطلوب اهداف اینسترو کنترل را دارد. ♦ یکی از اهداف مهم تیم فنی اینسترو کنترل رضایت قلبی مشتریان چه در زمینه خرید و چه در زمینه پروژه است و ما منافع بلندمدت خود را وابسته به این مهم می دانیم. زمینه فعالیت اصلی: تامین و واردات تجهیزات تخصصی ابزار دقیق و اتوماسیون ارائه تجهیزات تخصصی هیدرولیک،پنوماتیک و کنترل ولو ارائه قطعات فشار متوسط و فشار ضعیف در حوزه برق صنعتی ارائه تجهیزات اندازه گیری و آزمایشگاهی نصب،تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات تخصصی ابزار دقیق انجام پروژه های مانیتورینگ( SCADA) و اتوماسیون PLC و CNC،سیستمهای کنترلی DCS و FCS طراحی،توسعه و نگهداری سیستم های کنترل ساخت ست های آموزشی کنترل و ابزار دقیق مورد استفاده در آزمایشگاه های کنترل ارائه مشاوره در خرید،نصب و راه اندازی و عیب یابی تجهیزات ابزار دقیق

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش