اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104256297118525

سدیشن

ترس از دندان پزشکی و راهکاری بنام سدیشن

کد: 140104256297118525

https://bit.ly/3ILU3BR

، (اخبار رسمی): سدیشن یا همان دندانپزشکی در خواب، روشی در انجام فرآیندهای دندان پزشکی است که به موجب آن بیمارانی که به دلیل ترس از دندان پزشکی، درمان خود را به تاخیر می‌اندازند یا بعضاً از درمان خود صرف نظر می‌کنند که این پیامدهای ناگواری را برای آنها در پی خواهد داشت، با سهولت به درمان دندان خود بپردازند

ترس از دندان پزشکی و راهکاری بنام سدیشن
ترس از دندان پزشکی و راهکاری بنام سدیشن

ترس از دندانپزشکی و راهکاری بنام سدیشن سدیشن یا همان دندانپزشکی در خواب، روشی در انجام فرآیند های دندان پزشکی است که به موجب آن بیمارانی که به دلیل ترس از دندان پزشکی، درمان خود را به تاخیر می اندازند و یا بعضاً از درمان خود صرف نظر می کنند که این خود پیامد های ناگواری را برای آنها در پی خواهد داشت، با سهولت و فراغ بال به درمان دندان خود بپردازند. از طرفی دکتر دندان پزشک نیز با فراغ بال بیماری را که سدیشن شده است، درمان می کند و دیگر با عکس العمل های بیمار که بعضاً در مواجه با برخی لوازم دندان پزشکی از خود بروز می دهند، مواجه نخواهد شد. ترس از دندان پزشکی از گونه های عجیب ترس بیمار از فرآیند های پزشکی است، به نوعی که بعضاً مشاهده شده با اینکه فرد در طول عمر خود شخصاً تحت درمان دندان پزشکی قرار نگرفته اما بنا بر تجربیات دیگران و یا مشاهده ی دورا دور خود، دچار ترس از درمان دندان پزشکی قرار گرفته است. جراحی و کشیدن دندان عقل، بیشترین ترس از فرآیند های دندان پزشکی را به خود اختصاص داده است. البته نا گفته نماند که ترس از دندان پزشکی مختص سنین خاصی نیست و در هر دوره مشاهده می‌شود.

روش سدیشن به کمک مصرف برخی داروهای آرام بخش که شامل سه سطح خفیف، متوسط و عمیق است متغیر هستند. بدیهی است که این آرام بخش ها کاملاً متغیر است اما بیمار باید با پزشک خود در مورد روند درمانی و هر آنچه قبل و بعد از درمان رخ میدهد و پزشک انتظارش را دارد صحبت کند. از طرفی برای آنکه روند بهبود درمان به درستی انجام شود بیمار باید سابقه پزشکی خود را از انواع  داروهایی که مصرف می کند شامل داروهای تجویزی و داروهای گیاهی را در اختیار پزشک قرار دهد.

امروزه به سبب پیشرفت علم و توامان روش‌های درمانی دندان پزشکی دیگر کابوس نیست و برخی از فرآیندهای دندان پزشکی از قبیل لمینت، ایمپلنت و طراحی خط لبخند از محبوب‌ترین فرآیندهای درمانی است.

تفاوت سدیشن با بیهوشی سدیشن یا دندانپزشکی در خواب روش درمانی در دندان پزشکی است که برای اشخاصی مصبره ثمر است که طی فرآیند های درمانی دچار تهوع و یا استفراغ می شوند. همچنین افرادی که به دلایل گوناگون و مشغله ی زیاد توانایی مراجعه مکرر به دندان پزشکی را ندارند نیز کمک می کند تا در وقت خود صرفه جویی نمایند.

سدیشن به عبارت بهتر شیوه ای برای کنترل استرس و همچنین رفلکس توسط دارو است. این روش در کلینیک‌های مجهز توسط متخصصین بیهوشی صورت می‌پذیرد، و از داروهایی مورد استفاده قرار میگیرد که موجب می شود تا بیمار در حالت خواب قرار گیرد. مطلوب است بدانید در سدیشن از بیهوشی کامل استفاده نمی‌شود. بدین جهت بیمار در سدیشن  آرام و نیمه هوشیار است و قادر به پاسخگویی و شنیدن صداها است.

در روش بیهوشی در اتاق عمل  بیمار با کمک لوله تنفسی تعبیه شده، تحت تنفس مکانیکی قرار می‌گیرد در صورتی که در سدیشن این طور نیست و بیمار تحت تنفس طبیعی است. در بیهوشی بیمار خواب عمیق  بوده و پس از عمل که شخص هوشیاری خود را به دست می‌آورد چیزی در مورد انجام عمل به یاد نمی‌آورد در صورتی که در سدیشن شخص کاملاً هوشیار بوده و همچنین به محرک های کلامی و یا فیزیکی پاسخ می‌دهد.

سدیشن مناسب چه اشخاصی است؟ سدیشن یا دندانپزشکی در خواب بیشتر مناسب اشخاصی است که توانایی استفاده از بی هوشی تزریقی و یا بی حسی موضعی را ندارند و یا اشخاصی که آستانه درد بسیار پایینی دارند، بدون ترس از آمپول می‌توانند از روش درمانی سدیشن بهره‌مند شوند. اشخاصی که دندان های حساسی دارند نیز سدیشن برای آن ها بهترین روش درمانی محسوب می گردد. دسته ی دیگر که سدیشن برای آن ها بهترین روش درمانی محسوب می‌شود اشخاصی هستند که مشکلات روحی یا ذهنی دارند و توانایی همکاری با دکتر دندان پزشک را ندارند.

مزایای سدیشن

  • برخلاف بیهوشی در سدیشن عظلات صورت بی حس نمی‌شوند و بیمار قادر به پاسخ گویی دکتر دندان پزشک هستند.
  • از آنجایی که بیمار در روش استفاده شده با سدیشن می تواند استراحت کند در طول مدت درمان، لذا کلیه فرآیندهای درمانی دندان پزشکی در یک جلسه قابل انجام است.
  •  پس از بیهوشی بیمار اغلب دچار گیجی می‌شوند که برای افراد مسن ممکن است هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها طول بکشد. اما در روش استفاده از سدیشن چنین عوارضی در پی ندارد.
  •   از دیگر مزایای سدیشن هزینه بسیار اندک آن در قیاس با روش‌های دیگر از جمله بی هوشی در اتاق عمل است.

کلینیک دندان پزشکی دکتر آقاجری واقع در شریعتی، با سالها تجربه در زمینه تمامی فرآیند های صورت‌پذیر دندان پزشکی، دندان پزشکی با سدیشن را نیز در دستور کار خود قرار داده است تا عزیزانی که به هر دلیل فوبیای دندان پزشکی دارند با خیال آسوده به مطب مراجعه فرموده و عمل دندان پزشکی خود را به دست دکترهای متخصص کلینیک بسپارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان