اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105266361418525

ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

کد: 140105266361418525

https://bit.ly/3C89TFt

، (اخبار رسمی): همانطور که می‌دانید ایمپلنت پایه فلزی از جنس تیتانیوم است که با عنوان ریشه دندان در استخوان فک کاشته می‌شود. از آنجایی که متریال تیتانیوم با استخوان سازگار است از این جنس فلز استفاده شده است.

عوارض ایمپنت دندان همانطور که می دانید ایمپلنت پایه ی فلزی از جنس تیتانیوم است که تحت عنوان ریشه دندان در استخوان فک کاشته می شود. از آنجایی که متریال تیتانیوم با استخوان سازگار است از این جنس فلز استفاده شده است. با کاشت ایمپلنت می توان یک یا چند دندان را کاشت. تیتانیوم با استخوان فک جوش خورده و فک به استخوان سازی در اطراف ریشه کاشته شده می پردازد که ماکزیمم این فرآیند تا 6 ماه به طول می‌انجامد.

کاشت ایمپلنت در چه مواردی مناسب است در هنگامی که شخص یک یا چند دندان خود را به علل مختلف از دست داده باشد معمولاً کاشت ایمپلنت برای آن اشخاص بهترین گزینه است. این مورد میتواند بر اثر پوسیدگی دندان، بیماری لثه، ضربه، شکستگی، تصادف ایجاد شود. برای نگه داشتن روکش دندان از ایمپلنت که دارای ریشه است استفاده می‌شود. کاشت دندان یا ایمپلنت برای موارد ذکر شده در بالا توصیه می‌شود.

عوارض ایمپلنت دندان

 امکان نیاز به بیش از یک جراحی

همانطور که می دانید کاشت ایمپلنت مستلزم تراکم استخوان کافی است. در صورت نبود تراکم استخوانی کافی عمل انجام ایمپلنت مستلزم عمل جراحی لیفت سینوس یا همان پیوند استخوان برای چبران کمبود استخوان است. انجام عمل ها اضافه نظیر تراکم استخوان موجب افزایش قیمت ایمپلنت دندان می‌شود.

دوران بهبودی طولانی

دوران بهبودی طولانی مدت از دیگر معایب قابل ذکر عمل کاشت دندان یا همان ایمپلنت است. معمولاً 3 تا 6 ماه زمان برای جوش خوردن استخوان فک با ریشه ایمپلنت زمان نیاز دارد، البته این تلرانس زمانی با توجه به شرایط بیمار متغیر است.

احتمال آسیب رسیدن به بافت لثه

عدم مهارت دکتر دندان پزشک یکی از بسیار مواردی است که ممکن است به بافت لثه و یا اعصاب آسیب برساند. توصیه عدیدی می‌شود که انجام عمل ایمپلنت دندان را به دکتر دندان پزشک متخصص بسپارید و یا حتی الامکان با یک دکتر متخصص ارتودنسی مشورت نمایید. لذا در صورت کاشت دندان توسط پزشک غیر متخصص امکان آسیب رساندن به بافت لثه افزایش می‌یابد.  شما با مراجعه به کلینیک دکتر آقاجری می‌توانید با خیالی آسوده به انجام عمل ایمپلنت دندان بپردازید.

ایجاد آسیب های سینوسی

در صورتی که کاشت ایمپلنت در روند مناسب انجام نگردد امکان بروز عفونت و التهاب ایجاد می‌شود چرا که استخوان فک و حفره سینوسی باهم در ارتباط هستند. البته اگر عمل کاشت دندان توسط متخصص ایمپلنت صورت پذیرد چنین عارضه ی رخ نخواهد داد.

ایجاد آلرژی

علی رغم اینکه حساسیت بین پایه تیتانیومی و استخوان فک به ندرت گزارش شده اما به هر حال افرادی هستند که دچار واکنش های آلرژیک می شوند. بدین سان التهاب و تورم برایشان رخ خواهد داد.

 عفونت دندان

بروز عفونت هم در  هنگام جراحی وجود دارد هم بعد از آن. مواردی از قبیل استعمال دخانیانیات و سیگار کشیدن، بیماری های خود ایمنی و همچنین عدم رعایت بهداشت دهان و دندان از موارد قابل ذکر برای بروز عفونت است.

بروز برخی عوارض جانبی

هر بیمار به طور کلی برخی عوارض را بعد از هر عمل جراحی تجربه می کند. بعد از کاشت ایمپلنت درد، ناراحتی و تورم کاملاً طبیعی بوده که بعد از مدتی از بین خواهد رفت. عوارضی از قبیل درد، متورم شدن لثه و صورت، کبودی، خونریزی، تعویض تاج دندان از عوارض ایمپلنت دندان است.

 عدم موفقیت کاشت دندان

اگر یک دندان پزشک تبحر کافی برای کاشت دندان را نداشته باشد ممکن است در طولانی مدت یا کوتاه مدت، بیمار دچار مشکلات عدیده ای شود. یک دکتر دندان پزشک متبحر می‌داند که برای کاشت دندان به تراکم استخوان کافی نیاز است.

در صورتی که دکتر دندان پزشک به مورد فوق توجه نکند پس از مدتی بیمار با تحلیل استخوان و عدم جوش خوردن پایه ایمپلنت با فک مواجه خواهد شد. بدین سان است که عمل کاشت ایمپلنت با شکست مواجه خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]