اطلاعات تماس
  • 091521*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104286302818696

حکاکی سنگ قبر و معرفی بهترین سنگ قبر

گرانیت بهترین سنگ قبر و روش حکاکی روی آن

کد: 140104286302818696

https://bit.ly/3yNIBkt

، (اخبار رسمی): گرانیت به دلیل کیفیت منحصر به فرد خود، انتخابی برتر برای سنگ قبرها و بناهای تاریخی است. هر برش دال طرح و الگوی متفاوتی دارد و هر دال و بنای تاریخی را در نوع خود بی نظیر می‌کند.

گرانیت بهترین سنگ قبر و روش حکاکی روی آن
حکاکی سنگ قبر

گرانیت،مقاوم ترین سنگ برای مزار است. گرانیت در عین بادوام بودن بسیار زیباست و در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود. گرانیت به دلیل کیفیت منحصر به فرد خود، انتخابی برتر برای سنگ قبرها و بناهای تاریخی است.

سال‌ها پیش، ساختن یک بنای یادبود از گرانیت یک فرآیند بسیار کار فشرده بود. با این حال، با پیشرفت های امروزی در فناوری و با استفاده از ابزارهای موتوری، سازندگان اینگونه بناها اکنون قادر به طراحی و ساخت بناهای با کارایی بیشتری هستند. سنگ قبر آخرین بخش از داستان یک فرد متوفی است که در این دنیای مادی از خود به یادگار می‌گذارد. از این رو بازماندگان به صورت نمادین به سنگ قبر متوفی ادای احترام می کنند. بنابراین، اطمینان از طول عمر این یادبودها ضروری بنظر می رسد. از این رو قبر متوفی را از سنگ های مقاوم در برابر شرایط محیطی می سازند تا در طولانی مدت دچار آسیب نشود. به همین دلیل است که گرانیت، مقاوم ترین سنگ برای مزار است. گرانیت نه تنها بادوام است، بلکه زیباست و در رنگ های متنوعی عرضه می شود. گرانیت به دلیل کیفیت منحصر به فرد خود، انتخابی برتر برای سنگ قبرها و بناهای تاریخی است. هر برش دال طرح و الگوی متفاوتی دارد و هر دال و بنای تاریخی را در نوع خود بی نظیر می‌کند.

تاریخچه استفاده از سنگ گرانیت برای سنگ قبر

گرانیت برای اولین بار در اواسط دهه 1800 مورد استفاده قرار گرفت. فرآیند ساخت بنای یادبود گرانیت در یک معدن آغاز می شود، جایی که بلوک‌های گرانیت با استفاده از مته پنوماتیک استخراج می شوند. پس از بریده شدن از معدن، دال گرانیت به یک تولیدکننده گرانیت منتقل می‌شود. در آنجا اسلب‌ها با استفاده از یک اره الماس دوار به بلوک‌های کوچکتر بریده می‌شوند. سپس سازنده سنگ را با استفاده از آب و آلومینیوم یا پودر اکسید قلع صیقل می‌دهد.

پولیش استفاده شده بر روی گرانیت با محافظت از سنگ در برابر شرایط محیطی و آسیب زننده به ماندگاری آن کمک می‌کند. شکل سنگ به دلخواه بریده می‌شود و به گونه‌ای حرفه ای لبه‌های آن صیقل داده می‌شود.

مزایای حکاکی روی لیزر

امروزه صنعت حکاکی باعث افزایش ظرافت و دقت در کارهای دستی شده است. حکاکی روی سنگ قبر نیز ار جمله مواردی است که بسیاری از افراد از آن استقبال می‌کنند. چراکه حکاکی سنگ مزار دارای مزیت‌هایی است که در ادامه به معرفی برخی از آنان می‌پردازیم. 

  • تصاویر و اشکالی که به وسیله دستگاه لیزر حکاکی روی سنگ مزار ایجاد می‌شود از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  • اگر حکاکی با دستگاه لیزر انجام شود، ساختار سنگ مزار حفظ می‌شود و آسیبی نمی‌بیند. 
  • حکاکی با دستگاه لیزر از سرعت بالاتری برخوردار است.
  • مواد مصرفی دستگاه‌ های لیزر عمر طولانی‌تری دارند.
  • قابلیت حکاکی همزمان فراهم است.
  • تجهیزات لیزری به مواد مصرفی زیادی نیاز ندارند.

حکاکی سنگ قبر گرانیت

زمانی که درخواست‌کننده سنگ قبر، طرح نهایی را تایید کرد، طرح به شابلون تبدیل می شود و به سنگ چسبانیده می‌شود. سپس طرح با استفاده از دستگاه برش از شابلون بریده می‌شود و به گرانیت متصل می‌شود. پس از اینکه طرح را روی سنگ قبر قرار دادند، طرح به طرز ماهرانه‌ای حکاکی می‌شود. پس از حکاکی، طرح با دقت بالایی تمیز شده و صیقل می‌یابد. پس از تمیز کردن، بنای یادبود کامل شده، بسته بندی می‌شود و آماده تحویل به آرامستان‌ها برای نصب روی سنگ قبر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091521*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی