اطلاعات تماس
  • 091521*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205157420118696
در دسترس نیست

نکات مهمی که پیش از خرید پنجره upvc باید بدانید!

آشنایی با مزایا و معایب پنجره های upvc

کد: 140205157420118696

، (اخبار رسمی): برای نصب پنجره های upvc، محدودیت هایی مانند عدم قابلیت استفاده در عرض های بزرگ و ارتفاعات بیشتر از 9 طبقه وجود دارد که این محدودیت ها را یا با استفاده از پنجره های آلومینیومی و یا به کارگیری چند پنجره همزمان در کنار هم می توان رفع کرد.

آشنایی با مزایا و معایب پنجره های upvc
مزایا و معایب پنجره های upvc

عایق حرارتی، الکتریسیته و صوتی، امنیت و زیبایی پنجره ای upvc باعث شده که استفاده از این پنجره ها در میان سازندگان رواج پیدا کند اما باید استحکام آنها را با استفاده از پروفیل های گالوانیزه بالا ببرید.

امروزه پنجره های دوجداره upvc، در صنعت ساختمان سازی بسیار رواج پیدا کرده و مزایا و معایب مختلفی دارد به طور مثال بزرگترین مزیت این پنجره ها عایق بودن آن هاست. در مقابل باید بدانیم که از این پنجره ها در مقابل نور شدید خورشید نمی توان استفاده کرد. در نتیجه پیش از انتخاب باید از مزایا و معایب پنجره های upvc آگاهی داشته باشید. در صورت انتخاب این سبک از پنجره  باید به دو نکته دقت کنید.

 اول اینکه در ساخت این پنجره ها، از متریال مرغوب استفاده شده باشد.

 دوم با ابعاد و اندازه های استاندارد توسط دستگاه های برش لیزری صنعتی به درستی برش خورده باشند تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید.

در صورتی که پروفیل این پنجره ها استاندارد نباشد، به طور کامل به یکدیگر متصل نشده و مهمترین ویژگی آن ها که عایق بودنشان است از بین می رود. پس در هنگام خرید حتما به این نکات دقت کنید. 

مزایای پنجره های دوجداره upvc

امروزه استفاده از پنجره های یو پی وی سی، در ساخت بناهای مختلف یک نکته مثبت تلقی شده و بر ارزش ملک می افزاید. دلیل اهمیت این متریال در ساخت و ساز را در زیر بیان کردیم:

مسئله عایق بودن اولین مزیتی است که باعث شده تا در بسیاری از کشورهای اروپایی، پنجره های Upvc را به پنجره های آلومینیومی و چوبی ترجیح دهند. پنجره ها باید در برابر عوامل مختلفی عایق باشد که به اختصار درباره آن ها توضیح داده می شود:

عایق صوتی: 

upvc بهترین جنسی است که می توان برای پنجره استفاده کرد تا در برابر سروصدا فضای بیرون مانع ایجاد کرده و اجازه ورود به درون را ندهد.

عایق حرارتی: 

برای جلوگیری از ورود هوای گرم بیرون در تابستان و خروج آن در زمستان، می توان از این پنجره ها استفاده کرد.

عایق در برابر گرد و غبار:

در این پنجره ها با استفاده از نوار آب بندی که  حدفاصل شیشه و بازشو وجود دارد، جلوی نفوذ آب و گردوخاک گرفته می شود.

عایق الکتریسیته:

به دلیل جنس پروفیلی که در پنجره های یو پی وی سی استفاده شده است در برابر صاعقه و در مجاورت الکتریسیته، به صورت عایق عمل کرده و از ایجاد هرگونه حادثه ممانعت به عمل می آورد. 

پنجره های دوجداره upvc دارای قابلیت ضد شعله و خود خاموش هستند که از پخش شدن شعله های آتش جلوگیری می کنند.

امنیت مزیت دیگری است که باعث ارجحیت انتخاب این پنجره ها شده است. پروفیل های پنجره یو پی وی سی گالوانیزه بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. از طرفی با وجود قفل های متعدد که در اطراف قسمت بازشو وجود دارد علاوه بر عایق سازی باعث ایمنی بیشتر می شود.

 از مزایای این پنجره های دو جداره می توان به زیبایی که در ظاهر بنا ایجاد می کند نیز اشاره کرد. این پنجره ها در رنگ های مختلف مانند چوبی، فلزی، و حتی به صورت ترکیب دوتایی از رنگ ها استفاده شود.

بر خلاف پنجره های چوبی، دچار پوسیدگی، خوردگی و فرسایش نمی شوند.

معایب پنجره های upvc

اولین عیبی که می توان بر روی این پنجره ها قرار داد پایین بودن مقاومت و توان کششی آن ها نسبت به پنجره های آلومینیومی است. اگر پنجره های upvc را با پروفیل تقویتی مقاوم سازی نکنیم در برابر شرایط خاص جوی، استحکام لازم را ندارند.

جنس مواد اولیه ای که برای ساخت این پنجره ها استفاده می شود از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا اگر از مواد نامرغوب و بازیافتی تهیه شده باشد با گذشت زمان کدر و زرد رنگ شده و نمای خانه را زشت می کند.

اگر از پروفیل های ناقص در این پنجره ها استفاده شود در گذر زمان تغییر شکل داده و کج می شود در صورت بروز چنین مشکلی دیگر قادر به تعمیر نخواهید بود و باید پنجره را دور بیندازید. 

راه حل رفع معایب پنجره های دوجداره

برای رفع مشکل عایق نبودن پنجره های کشویی، می توان از مدل هایی که 100 درصد عایق هستند استفاده کرده و مدل کشویی را با آن ها جایگزین کرد.

مشکل درزبندی را می توانیم با استفاده از نوارهای هوابندی مخصوص مرتفع کنیم.

با استفاده از پنجره هایی که هر دو لنگه آن ها باز می شوند، می توان مشکل سختی تمیز کردن پنجره ها را آسان کرد.

مشکل عدم استقامت کافی را با به کار بردن این پنجره ها در ابعاد کوچک تر می توان برطرف کرد.

محدودیت های استفاده از پنجره های دوجداره

در کنار مزایا و معایب پنجره های upvc نامبرده شده، محدودیت هایی در استفاده از این پنجره ها وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می شود.

به دلیل مقاومت کم پروفیل استفاده شده در این پنجره ها، در صورتی که بخواهید در عرض های بزرگتر از 4 متر از آن ها استفاده کنید، پروفیل upvc، قادر به تحمل نخواهد بود. در این حالت یا باید از پنجره های آلومینیومی استفاده کنید و یا از نصب چند پنجره در کنار هم بهره بگیرید. 

مقاومت کم پروفیل در ارتفاعات زیادتر از 8-9 طبقه نیز مشکل آفرین است. در اینجا هم باید یا پنجره ای از جنس آلومینیوم استفاده کنید و یا چند پنجره را در کنار هم قرار دهید. 

محدودیت دیگری که در استفاده از این پنجره ها وجود دارد به کار گیری در بناهای کویری است که در اثر تماس شدید با نور خورشید، رنگ آن ها تغییر پیدا می کند.

توصیه های لازم در زمان خرید پنجره های دو جداره

اولین توصیه ای که می شود این است که از سازندگان با اعتبار و دارای سابقه مفید خرید خود را انجام دهید. 

خرید را حتما خودتان انجام دهید و این کار را به شخص دیگری واگذار نکنید. زیرا ممکن است برای صرفه جویی و کم کردن هزینه ها، اجناس نامرغوب خریداری شود.

و در نهایت هیچ گاه از اجناس دست دوم استفاده نکنید زیرا تمام مزیت های گفته شده را از دست داده و علاوه بر آن باعث از بین رفتن زیبایی نما می شود.

پنجره های یو پی وی سی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

یک پنجره دو جداره از دو قسمت فریم و پروفیل تشکیل شده است.

فریم از دو نوع فریم قاب بازسازی و فریم های خاص تشکیل شده است. از فریم های بازسازی در عملیات ساختمان سازی بازسازی، تعویضی و تخریبی استفاده می شود. فریم های خاص، کاربرد های کمتری داشته و در پنجره های کشویی حالت یو شکل دارد.

پروفیل نیز عموما L شکل بوده و اطراف پنجره را می گیرد. در آن از یک یا دو نوار آب بندی استفاده می شود.

کلام آخر

برای خرید پنجره upvc، پیش از اقدام باید از مزایا و معایب آن ها آگاه باشید تا بتوانید بسته به نیاز بهترین انتخاب را داشته باشید. از جمله مزایای این پنجره ها عایق بودن در برابر صدا، الکتریسیته، گرد و غبار و حرارت است که این مسئله در میان سازندگان از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. در کنار این ها، مزیت های دیگری مانند امنیت و زیبایی وجود دارد که باعث برتری این پنجره ها نسبت به انواع چوبی و آلومینیومی می شود.

از معایب این پنجره ها می توان به عدم استفاده از آن ها در مناطق کویری با تابش شدید خورشید و کم بودن استحکام پنجره های upvc اشاره کرد. در نتیجه پیش از خرید، از مزایا و معایب پنجره های upvc اطلاع پیدا کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091521*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان