اطلاعات تماس
  • 021667*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105136335819326

انواع آهنربا

کد: 140105136335819326

https://bit.ly/3QhzQ9E

، (اخبار رسمی): امروزه انواع آهنربا جایگاه بالایی در صنعت و فناوری های برتر دارند. تصور اینکه خرید انواع آهنربا و فرآورده‌های آن در کار و صنعت روزانه از بین برود بسیار دشوار است. خودروهای برقی دارای صدها آهنربا از موتور گرفته تا حسگر هستند. همچنین در الکترونیک از آنها برای تولید و ضبط صدا و تصویر استفاده می‌شود.

انواع آهنربا
انواع آهنربا ها را بشناسید

خرید و فروش انواع آهنربا،مگنت های صنعتی،لاستیکی،سرامیکی و طراحی و ساخت شبکه‌های مغناطیسی و مشاوره فنی تنها در راشامگنت. جهت ارتباط با ما بر روی لینک کلیک کنید

امروزه انواع آهنربا جایگاه بالایی در صنعت و فناوری‌های برتر دارند. تصور اینکه خرید آهنربا و فرآورده‌های آن در کار و صنعت روزانه از بین برود بسیار دشوار است.

خودروهای برقی دارای صدها آهنربا از موتور گرفته تا حسگر هستند. همچنین در الکترونیک از آنها برای تولید و ضبط صدا و تصویر استفاده می شود. در صنایع سنگین و معدن برای جداسازی مواد آهنی و غیرآهنی استفاده می شود و بسیاری امور کوچک و بزرگ دیگر که در روزمره با آنها در ارتباط هستیم.
هدف اصلی استفاده از آهنرباها تبدیل انرژی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مکانیکی به الکتریکی : ژنراتورها، حسگرها، میکروفون‌ها
  • الکتریکی به مکانیکی : موتور، سرعت سنج، بلندگو
  • مکانیکی به مکانیکی: کوپلینگ، بلبرینگ، براکت، جداکننده

آهنربای نئودیمیوم

آهنربای نئودیمیوم یکی از گروه آهنرباهایی هستند که حاوی عنصر نئودیمیوم می باشد. جالب است بدانید که این آهنربا دارای خاصیت مغناطیسی غیرعادی است و یکی از قوی ترین آهنرباها است. نئودیمیوم یکی از عناصر جدول تناوبی مندلیف با عدد اتمی 60 است که اولین بار در اتریش توسط شیمیدان بزرگی به نام Carl F. Auer von Welsbach کشف شد. امروزه بیشتر نئودیمیوم از طریق فرآیند جابجایی یونی ماسه مونازیت (Ce, La, Th, Nd, Y) (P04) که ماده‌ای غنی از عناصر خاکی کمیاب است ساخته می‌شود.

آهنربای لاستیکی

آهنربای پلاستیکی ترکیبی از پودر فریت و مواد پلیمری است که هنگام فشار دادن یا خمیدگی بسیار انعطاف پذیر است. این آهنربا به صورت رول یا ورق تولید می شود. از این نوع آهنربا در اندازه های مختلف برای تبلیغات، چاپ، پرس، میکروموتور و اسباب بازی استفاده می شود. بسته به نیاز شما، رول یا ورق سفارشی می تواند شامل تخته های قهوه ای یا مشکی ساده و همچنین تخته های وینیل سفید و رنگی با چسب اکریلیک باشد.

آهنربای حلقه‌ای

به طور کلی آهنربا حلقه ای میدان مغناطیسی ایجاد می کند که فلزات خاصی مانند آهن را جذب می کند. آهنرباها به دو نوع اصلی تقسیم می شوند.

«الکترومغناطیس» که برای تولید میدان مغناطیسی به جریان الکتریکی خارجی نیاز دارد و «آهنربای دائمی» که برای تولید میدان مغناطیسی نیازی به نیروی خارجی ندارد. مگنت در اینجا به معنای آهنربای دائمی است.
برای ساخت آهنرباهای دائمی، مواد خاصی مانند آهن، نیکل و کبالت در معرض میدان‌های مغناطیسی قرار می گیرند تا خواص مغناطیسی ایجاد شود. آهنربا حلقه ای نوعی آهنربای دائمی است و کاربردهای زیادی برای کارهای روزمره دارد که در زیر می‌توان به آنها اشاره کرد:

  • یک آهنربا در کنار میز قرار دهید و انواع لوازم فلزی را در آن نگهداری کنید
  • استفاده در امور ساخته شده از نمد در نگهداری یخچال، کمد و غیره.
  • استفاده از آن بر روی دسته کلید یا نگه داشتن لیوان در سطح مورد نظر
  • در کنار پیچ گوشتی استفاده کنید که پیچ گوشتی را مغناطیسی می‌کند و به راحتی پیچ را نگه می دارد تا بسته شود.
  • استفاده از آن بر روی تخته پاک کن
  • می توان آهن ربا را در داخل بادکنک قرار داد تا بادکنک را به دلخواه خود ایجاد و طراحی کنید.

آهنربای فریت

آهنرباهای فریت یا سرامیکی بعد از Alnico در میان آهنرباهای دائمی از نظر قدرت رتبه چهارم را دارند.

 مزیت اصلی این نوع آهنربا قیمت ارزان آن است که باعث استفاده گسترده از آن در لوازم خانگی، خودروسازی، صنایع برق و الکترونیک، ماشین آلات و واحدهای صنعتی شده است. یکی دیگر از مزایای این آهنربا مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و حداکثر تحمل دمای 220 درجه سانتی‌گراد است. همچنین نقطه ضعف اصلی این آهنربا مقاومت کم آن نسبت به سایر انواع آهنرباهای دائمی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021667*****
[نمایش اطلاعات]