اطلاعات تماس
  • 091273*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106046377218827

ساخت سونا خشک با گروه مهندسی آژمان

کد: 140106046377218827

https://bit.ly/3PUvzbp

، (اخبار رسمی): ساخت سونا خشک فواید بسیاری برای ما دارد. از محلی برای آرامش گرفته تا درمان برخی از بیماری‌ها که در این مقاله به برخی از آن ویژگی‌ها پرداختیم.

ساخت سونا خشک با گروه مهندسی آژمان
ساخت سونا خشک_گروه مهندسی آژمان

گروه مهندسی آژمان با سالها تجربه یکی از پیشگامان ساخت سونا خشک می باشد.

ساخت سونا خشک یکی از خدمات گروه مهندسی آژمان 

سونا خشک اتاقکی چوبی و گرم است که برای استراحت، رفع خستگی و بعضا موارد درمانی نیز استفاده می‌شود.

سونا خشک را می‌توان در ابعاد مختلف و با متریال‌های متفاوت اجرا کرد و یک فضای دنج را در نزدیکی خود به وجود آورد.

همچنین شما عزیزان برای مشاهده نمونه کارها، اطلاع از قیمت و مشاوره به وب سایت گروه مهندسی آژمان مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و نکاتی درباره سونا خشک آشنا شوید.

هزاران سال است که از سونا خشک استفاده می شود و هنوز هم محبوبیت دارد. سونا به آرامش افراد کمک می‌کند و جدای از آن، می تواند فواید دیگری نیز برای سلامتی داشته باشد. عرق کردن از دیرباز به عنوان یک درمان مورد استفاده قرار گرفته است. 

طبق تحقیقات، مایاها 3000 سال پیش از خانه‌های عرق استفاده می‌کردند. در فنلاند هزاران سال است که از سونا استفاده می‌شود و از هر 3 فنلاندی 1 نفر هنوز از آن استفاده می‌کند. در ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا) تصور می‌شود که بیش از یک میلیون سونا وجود دارد. پس فواید سونا چیست؟ در اینجا مزایای باورنکردنی ورود به سونا وجود دارد…

دلیل توصیه سونا این است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این فواید برای آرامش و سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند. با این حال، سونا ممکن است برای همه مناسب نباشد. سونا اتاقی است که هدف افراد در آن استراحت در گرمای خشک است. نقش مهمی در سلامت قلب و عروق ایفا می‌کند، مشابه آنچه که از ورزش به دست می آید. نوشیدن الکل قبل یا در سونا می‌تواند خطرناک باشد. هر فردی که مشکلات قلبی عروقی دارد یا باردار است باید قبل از استفاده از سونا از پزشک خود اطلاعاتی کسب کند.

فواید سونا چیست؟

سال‌هاست که نظرات مختلفی درباره فواید و مضرات سونا وجود دارد. برخی استدلال کردند که سونا دارای مزایای سلامتی مهمی است، در حالی که برخی دیگر استدلال کردند که خطرات جدی دارد. با این حال، در جامع ترین مطالعه دانشمندان فنلاندی در مورد این موضوع، به این نتیجه رسیدند که استفاده منظم از سونا نوید زندگی سالم تر و طولانی تر را می دهد. بر اساس داده های به دست آمده از مشاهده وضعیت سلامت 2315 نفر بین 42 تا 60 سال به مدت 21 سال، میزان سکته قلبی در فردی که به طور منظم حداقل دو یا سه بار در هفته به سونا می رود، 22 درصد کاهش می یابد.

خطر حمله قلبی در فردی که 4 تا 7 بار در هفته وارد سونا می‌شود، 63 درصد کاهش می‌یابد. در حالی که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های مرتبط با تصلب شرایین در افرادی که به طور منظم از سونا استفاده می‌کنند تا 48 درصد کاهش می‌یابد، خطر سکته مغزی 50 درصد کاهش می‌یابد. 

مدت اقامت در سونا نیز عامل تعیین کننده‌ای در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است. با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که نباید بیش از 15 دقیقه در سونا بمانید. صرف نظر از نحوه گرم شدن سونا یا سطح رطوبت، تأثیرات آن‌ها بر بدن مشابه است.
وقتی فردی در سونا می‌نشیند، ضربان قلب او افزایش می‌یابد و رگ های خونی او گشاد می شود. این امر گردش خون را افزایش می دهد، شبیه به ورزش کم تا متوسط، بسته به مدت استفاده از سونا.

هنگام استفاده از سونا، ضربان قلب می تواند تا 100-150 ضربه در دقیقه افزایش یابد. افزایش گردش خون می‌تواند به کاهش درد عضلانی، بهبود حرکت مفاصل و تسکین درد آرتریت کمک کند.

فواید ساخت سونا خشک

مردم سال‌هاست که از سونا خشک لذت می‌برند - عمدتاً برای آرامش در یک محیط بدون استرس.

بسیاری از کاربران سونا سال‌ها می‌دانستند که استفاده از سونا خشک یک راه عالی برای کاهش استرس است. چند دلیل برای این وجود دارد:

شما استراحت را انتخاب می کنید: وقتی وارد سونا می‌شوید، ارتباط خود را با دنیای بیرون قطع می‌کنید. این بدان معناست که هیچ رایانه، تلفن یا هر چیز دیگری برای جلب توجه شما وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و استراحت کنید.

اندورفین آزاد کنید: به لطف افزایش ضربان قلب پس از نشستن در سونا، اندورفین بیشتری در بدن خود دریافت خواهید کرد. این مواد شیمیایی "احساس خوب" به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید و در خود احساس شادی بیشتری داشته باشید.

زمان اجتماعی: اگر تصمیم دارید با دوستان خود در سونا وقت بگذرانید، این یک راه عالی برای معاشرت است. هیچ کس با تلفن خود وقت نمی گذراند یا حواسش پرت نمی شود و همه شما از مزایای سلامتی یکسانی برخوردار هستید. علاوه بر این، معاشرت به طور کلی یک راه عالی برای آرام شدن است. چرا آن را با مزایای سلامتی سونا ترکیب نکنید؟

با ساخت سونا خشک در خانه شما می تواند تمام این مزایا و بیشتر را برای شما فراهم کند.

اگر همه این مزایا برای شما خوب به نظر می رسد، شاید ارزش ساخت سونا خشک خانگی خود را داشته باشد. انواع مزایایی وجود دارد که می توانید از آنها برای خود استفاده کنید و بسیار مقرون به صرفه تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

 سونای خصوصی: این برای شما و به تنهایی برای لذت بردن از سونا خواهد بود. شما می توانید در را پشت سر خود ببندید و بقیه جهان را ببندید. هیچ چیز بهتر از این نیست که کل سونا را برای خود داشته باشید.

راحتی: برای استفاده از سونا دیگر نیازی به رفتن به نزدیکترین اسپا یا باشگاه ورزشی ندارید، می توانید به سادگی به اتاق بعدی بروید و آنجا هستید.

فواید سلامتی: هر زمان که بخواهید می توانید از فواید سونا برای سلامتی لذت ببرید.

اگر با شرایط بهداشتی زندگی می کنید که سونا می تواند کمک کند، گرفتن سونا در خانه یک حرکت هوشمندانه است. در آسایش خانه خود مراقب سلامتی خود باشید.

اکنون می‌دانید که سونا چقدر برای شما مفید است. آن را امتحان کنید و ببینید که چگونه سونا می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. تعجب خواهید کرد که چقدر احساس خوبی دارید.

از آنجایی که آنها در فنلاند به وجود آمدند، اکنون از دنیا در چشمه های معدنی و خانه ها استفاده می کنند. اگر از استفاده از سونا لذت می برید، آیا می دانستید که آنها مزایای سلامتی شگفت انگیزی دارند؟ در اینجا 12 مزیتی وجود دارد که اگر امروز از سونا استفاده کنید، می توانید از آنها لذت ببرید.

12 مزیت سونا خشک بر روی سلامتی

 1. سونا خشک  سلامت، تندرستی و عملکرد کلی بدن را بهبود می بخشد.

جای تعجب نیست که استفاده کنندگان سونا می گویند کاهش استرس مزیت شماره یک استفاده از سونا است. تحقیقات پزشکی اغلب مشخص می کند که استرس در زندگی روزمره ما می تواند بر سلامت ما تأثیر منفی بگذارد. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق بیماری ها (به عنوان مثال، بیماری قلبی) حداقل تا حدی مربوط به استرس است.

حمام گرما در سونا به طرق مختلف استرس را کاهش می دهد. فضایی گرم و آرام و بدون حواس پرتی از بیرون. همانطور که منظور ما این است: "وارد اتاق سونا شوید و در را به روی بقیه جهان ببندید." گرمای سونا ماهیچه های بدن را شل می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و ترشح اندورفین را تحریک می کند.

اندورفین ها مواد شیمیایی کاملاً طبیعی بدن هستند که باعث ایجاد حس خوب می شوند و آزاد شدن آنها پس از «درخشش سونا» یک «اثر» واقعا عالی می‌دهد.

2. سونا به بهبودی پس از فعالیت بدنی شدید کمک می‌کند.

با ساخت سونا خشک ماهیچه ها را شل کنید و درد در عضلات و مفاصل را تسکین دهید.

تحت گرمای زیاد سونا، بدن اندورفین ترشح می کند (به فواید سلامت و تندرستی شماره 1 مراجعه کنید). اندورفین ها می توانند "اثر آرام بخش" ملایم و دلپذیری داشته باشند و توانایی به حداقل رساندن درد مفاصل و عضلانی را در خارج از ورزش های فیزیکی شدید داشته باشند. دمای بدن نیز از گرمای خون در سونا افزایش می‌یابد. این امر باعث گشاد شدن رگ‌های خونی و در نتیجه افزایش گردش خون می‌شود. این افزایش جریان خون، به نوبه خود، با ایجاد دردهای تسکین دهنده و/یا تسریع در بهبود کبودی ها یا بریدگی های جزئی، روند بهبود طبیعی بدن را تسریع می کند. پس از شرکت در ورزش های بدنی، از گرما و/یا بخار سونا برای تقویت آرامش عضلانی با کمک به کاهش تنش عضلانی و از بین بردن اسید لاکتیک و/یا سایر سموم موجود استفاده کنید.

3. سونا خشک از طریق فرآیند تعریق سموم را از بین می برد.

بسیاری از ما  به طور فعال روزانه عرق نمی کنیم. با این حال، عرق کردن عمیق فواید سلامتی ثابت شده زیادی دارد. فواید عرق عمیق را می توان با حمام کردن منظم سونا به دست آورد.به دلیل گرمای سونا، دمای مرکزی بدن شروع به افزایش می کند. سپس رگ های خونی گشاد می شوند و باعث افزایش جریان خون می شوند (به بالا مراجعه کنید). هنگامی که گرمای خون شروع به حرکت به سمت سطح پوست می کند، سیستم عصبی بدن سیگنال هایی را به میلیون ها غده عرقی که بدن انسان را می پوشانند ارسال می کند. همانطور که غدد عرق تحریک می شوند، عرق تولید می کنند. تولید عرق در درجه اول بدن است و 99 درصد آن از آب تشکیل شده است. با این حال، تعریق عمیق در سونا می تواند به کاهش سطوح سرب، مس، روی، نیکل، جیوه و مواد شیمیایی کمک کند - همه سمومی که اغلب به سادگی با تعامل با محیط های روزمره جذب می شوند. کتاب‌هایی از پزشکان و پزشکان که فواید سم‌زدایی بدن ما را به طور منظم شرح می‌دهند، کم نیست. همانطور که بسیاری از پزشکان موافق هستند، بزرگترین دلیل محبوبیت سونا این است که آنها یکی از بهترین راه ها برای سم زدایی بدن ما هستند.

4. سونا سلامت مغز را بهبود می بخشد.

یک مطالعه 20 ساله توسط Jari Laukkanen و همکارانش در دانشگاه فنلاند شرقی روی بیش از 2300 شرکت‌کننده نشان داد که استفاده منظم از سونا (4 تا 7 بار در هفته) به مدت 19 دقیقه با دمای 176 درجه فارنهایت خطر ابتلا به هر دو آلزایمر را کاهش می‌دهد. & دمانس. 

5. سونا استرس را کاهش می دهد.

گرمای سونا به ما کمک می کند تا آرام شویم و سطح کورتیزول خون را تنظیم کنیم. کورتیزول هورمونی است که در هنگام استرس ترشح می شود و سطوح بیش از حد کورتیزول می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی مانند مشکلات سیستم ایمنی و خواب شود. حمام کردن در سونا سطح کورتیزول را در خون کاهش می دهد و در عوض تولید سروتونین را تحریک می کند. سروتونین "هورمون شادی" ماست که به ما احساس خوبی می دهد.

6. سونا می تواند خواب عمیق تری را القا کند.

تحقیقات نشان داده است که خواب عمیق‌تر و آرام‌تر می‌تواند ناشی از استفاده از سونا باشد. علاوه بر ترشح اندورفین، دمای بدن در اواخر عصر افزایش می یابد و هنگام خواب کاهش می یابد. این افت آهسته و آرام بخش اندورفین کلید تسهیل خواب است. بسیاری از حمام‌کنندگان سونا در سراسر جهان، تجربه‌های خواب عمیقی را که پس از حمام کردن احساس کردند، به یاد می‌آورند. آرام بخش گرمای سونا

7. سونا می تواند به مبارزه با بیماری کمک کند.

تحقیقات پزشکی سونا آلمان نشان می دهد که سونا می تواند به طور قابل توجهی از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد. در میان شرکت کنندگان هنگامی که بدن در معرض گرمای سونا و بخار قرار می گیرد (مانند سوناهای سنتی)، گلبول های سفید خون سریعتر تولید می شود که به مبارزه با بیماری ها و کشتن ویروس ها کمک می کند. علاوه بر این، سونا می تواند علائم ناخوشایند احتقان سینوس را از سرماخوردگی یا آلرژی، به ویژه هنگامی که با بخار ترکیب می شود، تسکین دهد (نکته: برای فواید بیشتر و لذت کلی، اکالیپتوس را به آب اضافه کنید). عملکرد بخار بخار به حذف تراکم ناخواسته کمک می کند و یک جنبه عالی از تجربه سونا فنلاند است.

8. سونا پوست را تمیز می کند.

حمام حرارتی یکی از قدیمی ترین استراتژی های زیبایی و/یا سلامتی از نظر پاکسازی پوست است. هنگامی که بدن شروع به تولید عرق از طریق تعریق عمیق می کند، پوست تمیز می شود و سلول های مرده پوست جایگزین می شوند و پوست شما را در حالت کار خوب نگه می دارد. تعریق باکتری ها را از لایه اپیدرمی و مجاری عرق خارج می کند. نشان داده شده است که تمیز کردن منافذ باعث بهبود گردش خون مویرگی می شود و در عین حال ظاهری صاف تر به پوست می بخشد.

9. سونا کالری می سوزاند.

برخی از فروشندگان سونا اغلب ادعاهای عجیبی مبنی بر تبلیغ سونا به عنوان یک ابزار کاهش وزن دارند. در حالی که برخی از افراد ممکن است در ابتدا کالری سوزی بالایی را تجربه کنند - مخصوصاً آنهایی که از نظر سلامتی ضعیف هستند - در دراز مدت سونا یکی از ابزارهای بسیاری در زرادخانه ما برای سوزاندن کالری محسوب می شود. فرآیند تعریق به خودی خود به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارد. این انرژی از تبدیل چربی ها و کربوهیدرات ها در فرآیند کالری سوزی در بدن به دست می آید. بر اساس تحقیقات پزشکی ارتش ایالات متحده (وارد دین، MD)، "یک فرد با تناسب اندام متوسط ​​می تواند 500 گرم در سونا در یک جلسه عرق کند و در این فرآیند حدود 300 کالری مصرف کند." بدن کالری های گفته شده را به دلیل شتاب مصرف می کند. فعالیت قلبی (بخش قلبی عروقی) با افزایش فعالیت قلب و این فرآیندها به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.

10. سونا مزایای تفریحی و اجتماعی را فراهم می کند.

اگرچه به ندرت به خیر اجتماعی اشاره می شود، اما در واقع بسیار مهم است. سونا می تواند یک فضای خصوصی و شخصی برای آرامش و خلوت باشد. با این حال، این می تواند یک محیط راحت برای معاشرت با خانواده، دوستان و دوستانی که به زودی به وجود می آیند، باشد. محیط اتاق سونا برای یک گفتگوی باز، دوستانه و آرام مناسب است.

11. سونا احساس خوبی دارد.

سونا نه تنها حس خوبی دارد، بلکه برای بدن شما نیز مفید است. خواه تغییرات فیزیولوژیکی باشد که در طول گرمای سونا رخ می دهد، یا صرفاً زمانی که برای استراحت و بی تحرکی در سونا سپری می شود، هر حمام سونا چاشنی با این موضوع موافق است - احساس بسیار خوبی دارد! همانطور که ما در زندگی پر استرس روزانه خود حرکت می کنیم، سونا پناهگاهی را فراهم می کند که در آن می توانیم آرامش و روح و جسم خود را تجدید کنیم. حمام کردن سونا واقعاً باعث می‌شود «احساس بهتری داشته باشید»، «به‌تر به نظر برسید» و «بهتر بخوابید»!

12. افزایش گردش خون

هر فردی که وارد سونا می شود، گردش خون را افزایش می دهد. این به این دلیل است که گرما باعث می شود ضربان قلب شما سریعتر شود و رگ های خونی شما گشاد شوند. این به گردش خون آزادتر در سراسر بدن شما کمک می کند.

چرا این انقدر سودمند است؟ زیرا می تواند به برخی از مشکلات سلامتی کمک کند و درمان کند.

به عنوان مثال، گردش خون بهتر می‌تواند به درد عضلانی کمک کند که ورزشکاران و سایر علاقه مندان به تناسب اندام می توانند از آن سود ببرند. علاوه بر این، می تواند حرکت مفاصل را بهبود بخشد، بنابراین اگر در مفاصل خود مشکل دارید، می تواند تحرک شما را افزایش دهد. در نهایت، بهبود گردش خون می تواند به آرتریت، کاهش درد و افزایش تحرک کمک کند. این شگفت انگیز است که چقدر خوب برای بهبود گردش خون شما کار می کند.

قیمت سونا خشک چقدر است؟

برای محاسبه هزینه متوسط ​​یک سونا، باید بدانید متر مربع متراژی که سونا در آن ساخته می شود و چه ویژگی هایی دارد. بنابراین قیمت خاصی برای شما وجود ندارد. برای تعیین قیمت ساخت سونا خشک خانگی، می توانید به سایت گروه مهندسی آژمان مراجعه کنید.

www.woodshoptehran.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091273*****
[نمایش اطلاعات]