اطلاعات تماس
  • 091273*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107226770318827
در دسترس نیست

ساخت کلبه چوبی چه مزایایی دارد؟

کد: 140107226770318827

، (اخبار رسمی): ساخت کلبه چوبی مزایای زیادی دارد.این کلبه ها دارای د.ام بالا هستند و با زنگ و بوی طبیعی خود، حال و هوای خانه را تغییر می دهند.

ساخت کلبه چوبی چه مزایایی دارد؟
ساخت کلبه چوبی چه مزایایی دارد؟

برداشت چوب نسبت به سایر مصالح ساختمانی به انرژی کمتری نیاز دارد. هنگام ساخت یک خانه چوبی، انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد، زیرا حدود ده درصد از کل انتشار CO2 جهانی از تولید بتن حاصل می شود

آیا واقعاً باید از تمام مزایای کلبه های چوبی متقاعد شوید؟ آیا واقعاً برای داشتن یک کلبه چوبی به دلیل خوبی نیاز دارید؟ زندگی در درخت؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک شب در کلبه چوبی بمانید تا در نهایت بگویید اگر من می توانستم کلبه چوبی خودم را داشته باشم و شروع به رویاپردازی کنم. مزایای خانه چوبی را دست اول تجربه خواهید کرد. 

با این حال، فکر کردن به ساختن با چوب می تواند ترسناک باشد. بالاخره ما دیگر عادت نداریم خانه های چوبی با کیفیت ببینیم و بسازیم. بنابراین برای اینکه بینش بیشتری در مورد ماهیت این مصالح ساختمانی شگفت انگیز به شما بدهم، 10 دلیل خوب خودمان را برای ساختن و داشتن یک کلبه چوبی می نویسم. شرکت گروه مهندسی آژمان کلبه رویاهای شما را از یک بار برای شما طراحی خواهد کرد.

ادغام با چشم انداز

برتری زیبایی شناختی کلبه های چوبی نسبت به بلوک های سیمانی برای کسانی که دوست دارند چوب را ببینند و احساس کنند واضح است.

اغلب کلبه های چوبی با در نظر گرفتن چشم انداز طبیعی اطراف ساخته می شوند. آنها نه تنها با مناظر عالی نصب شده اند، بلکه حفظ زیستگاه و محیط زیست محلی را نیز در نظر دارند.

از آنجا که این مصالح ساختمانی ارگانیک از طبیعت می‌آید، خانه‌ها و کلبه‌های چوبی در توپوگرافی قرار می‌گیرند و به‌طور طبیعی مستقیماً در منظره ادغام می‌شوند، نه اینکه به‌طور ناشیانه وارد آن شوند.

عایق خوب: کارآمد انرژی (بنابراین هزینه کمتر) و بسیار راحت

به لطف عایق حرارتی خوب ساختار چوب (به دلیل ضخامت دیوارها)، شما می توانید در تمام طول سال اقامتی راحت به مهمانان خود ارائه دهید و فصل خود را طولانی کنید.

در تابستان نیازی به تهویه هوا نیست. و در زمان های سخت زمستانی، یک مشعل چوبی کارآمد به شما کمک می کند دمای راحت را در کمترین زمان حفظ کنید.

به شرطی که خانه به درستی آب بندی شود (بین فونداسیون و اولین دوره از کنده ها، بین اتصالات چوب به کنده، و جایی که سیستم سقف با دیوار چوبی برخورد می کند)، می توانید کلبه ای فوق العاده کارآمد در مصرف انرژی داشته باشید. امروزه می‌توانیم خانه‌های  چوبی بسازیم که 15 تا 20 درصد انرژی کمتری نسبت به خانه‌های معمولی دارد.

کلبه چوبی:بدون نیاز به گرمایش اضافی

در واقع، شما نیازی به سیستم گرمایش پیچیده در یک کلبه چوبی ندارید، زیرا خود چوب عایق حرارتی خوبی را فراهم می کند.

اگر چوب به خوبی درمان و خشک شده باشد، حتی در فصل زمستان نیز عایق حرارتی خوبی خواهد داشت. یک دیوار چوبی با قطر 20-26 سانتی متر دارای گردش حرارت بسیار کم است. در نتیجه گرما را مانند دیوار آجری به ضخامت 1.2 متر حفظ می کند.

دیوارهای چوبی گرما را جمع می کنند و به طور مساوی در فضای داخلی پخش می کنند. یکی دیگر از مزایای کلبه های چوبی این است که به سرعت گرم می شوند، در حالی که خنک شدن آنها زمان نسبتاً طولانی دارد. گرمای چوب. چوب گرم در لمس (برخلاف دیوار خشک که همیشه سرد است)، دارای چیزی است که "جرم حرارتی" نامیده می شود، یک خاصیت طبیعی در کنده ها که به حفظ دمای داخلی خانه ها در تمام زمان های سال کمک می کند. این به دیوارهای چوب اجازه می دهد تا انرژی را جمع آوری و ذخیره کند و سپس آن را به خانه بازتاب دهد.

سیستم تهویه کلبه و سلامت شما

یکی از مزایای اصلی کلبه های چوبی این است که نیازی به نصب سیستم تهویه یا  مطبوع گران قیمت در کلبه چوبی نیست.

کلبه چوبی "نفس می کشد"، یعنی تهویه به طور طبیعی از طریق دیوارهای چوبی انجام می شود. هرگز احساس نخواهید کرد که هوای کلبه خیلی خشک و گرفتگی است، که معمولاً در خانه های آجری در زمستان چنین است. همچنین هنگام بارندگی شدید، رطوبت بیش از حد در فضای یک خانه چوبی آزار نخواهید داد. چوب تعادل ایده آل رطوبت را در خانه چوبی تنظیم می کند. اگر سطح رطوبت افزایش یابد، چوب اضافی را جذب می کند. وقتی هوا خیلی خشک شود، رطوبت برمی گردد.

کاهش نویز در کلبه چوبی

خانه‌های چوبی اغلب ساکت‌تر از خانه‌های آجری هستند، به دلیل جرم حرارتی یکسانی که کارایی انرژی و عایق صدا را برای دیوارهای چوبی فراهم می‌کند.

از نظر زیست محیطی تمیز

مواد مورد نیاز برای ساخت کلبه چوبی سازگار با محیط زیست هستند. ساخت کلبه چوبی به انرژی کمتری نسبت به ساخت یک خانه استاندارد نیاز دارد. 

برداشت چوب نسبت به سایر مصالح ساختمانی به انرژی کمتری نیاز دارد. هنگام ساخت کلبه چوبی، انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد، زیرا حدود ده درصد از کل انتشار CO2 جهانی از تولید بتن حاصل می شود. آمارها حاکی از آن است که به ازای هر تن بتن تولیدی، یک تن CO2 نیز تولید می شود. بسیاری از شرکت‌های کلبه‌های چوبی، سرمایه‌گذاری در بازسازی جنگل‌ها و همچنین به‌دنبال راه‌هایی برای بهبود شیوه‌های ساختمان سبز را هدف خود قرار می‌دهند.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ساخت کلبه چوبی می توانید به وب سایت woodshoptehran.ir مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 09127393629 در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091273*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی