اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106106391919094

خرید پوشاک کوهنوردی

خرید لباس کوهنوردی

کد: 140106106391919094

https://bit.ly/3TL4kTK

، (اخبار رسمی): انتخاب پوشاک مناسب فعالیت کوهنوردی مانند سایر تجهیزات آن نیز دارای نکاتی است که با رعایت آنها، شرایط خرید لباس کوهنوردی نیز آسان تر خواهد شد. لباس کوهنوردی با توجه به استایل بدن به سه دسته تقسیم می شود که اگر کمی دقت نمایید همین دست بندی ها در سایر پوشش ها نیز وجود دارند.

خرید لباس کوهنوردی
خرید لباس کوهنوردی

دسته بندی پوشاک کوهنوردی

بالاتنه

کاپشن، پیراهن و تیشرت، بلوز بلند، پانچو، بادگیر و ویند استاپر از جمله اساسی ترین بخش لباس کوهنوردی محسوب میشوند. وجود همه لباس های نام برده شده کاربردی و اهمیت بالایی در کیفیت برنامه کوهنوردی و طبیعت گردی دارد.

پایین تنه

انواع شلوار کوهنوردی، شلوارک، دامن از جمله لباس هایی هستند که بخش لباس کوهنوردی را ادامه می دهند. شلوار های کوهنوردی علاوه بر جنس های متفاوت نیز دارای ویژگی دیگری هستند که سبب محبوبیت در بین کوهنوردان شده است. شلوار های کوهنوردی به صورت سه فصل، چهار فصل، مخصوص فصل زمستان طراحی و تولید می شوند.

اکسسوری لباس کوهنوردی

کلاه آفتابی و زمستانه، دستکش، جوراب، گتر، دستمال سر و گردن از جمله اکسسوری لباس کوهنوردی هستند که وجود آنها در تمامی برنامه های کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت گردی اهمیت بالایی دارد و خرید لباس کوهنوردی را تکمیل می نمایند.

نوع پوشش لباس کوهنوردی در برنامه اهمیت بالایی دارد چرا که باید پوشش به گونه ای باشد که دمای بدن در دمای صفر درجه اول صبح و گرمای شدید ظهر و همچنین باد و طوفان عصر نیز متعادل باشد و علاوه بر آن کوهنورد از راحتی و آزادی عمل لباس برخوردار باشد. بر اساس یک تجربه و قواعد شگفت انگیز، پوشش کوهنوردی دارای سه لایه بیس لایر، لایه میانی، لایه بیرونی یا لایه عایق دسته بندی شده است.

بیس لایر

بیس لایر اولین و مهم ترین لایه در لباس کوهنوردی است. بیس لایر پوشاکی از متریال بالا و با کیفیتی است که در تماس با بدن شما خواهد بود و علاوه بر حفاظت از بدن، سبب حفظ دمای بدن و راحتی شما در حین برنامه و فعالیت می شود. این لایه باید کاملا جذب بدن باشد، لازم به ذکر است که میزان جذبی بیس نباید مانع آزادی عملتان شود.

 بیس لایه با برخورداری از ویژگی تنفس پذیری بالا در صورت ایجاد رطوبت در سطح بدن، سریع رطوبت را جذب و خشک کرده و دمای بدن را نیز حفظ و بدنتان را گرم خواهد کرد. لایه داخلی بیس لایر نرم و بسیار لطیف طراحی شده تا در طول برنامه سبب ایجاد ناراحتی های پوستی نشود.

لایه میانی

لایه میانی را کاپشن های پر، پشمی و مصنوعی تشکیل می دهند. این لایه بر بروی بیس لایه قرار می گیرد و دما و گرمای بدن را محفوط نگه می دارد. وظیفه این لایه گرم کردن بدن در هنگام فعالیت و یا استراحت نیست بلکه فقط در زمان فعالیت گرمای تولید شده را محفوظ نگه می دارد تا بدن دچار سرمازدگی نشود.

از همین رو به لایه میانی لایه فعال Active Layer نیز می گویند. در اغلب خرید لباس کوهنوردی سعی کنید لایه میانی را از سبک ترین جنس مانند کاپشن های کم حجم پر استفاده و انتخاب نمایید، چرا که کاپشن پر علاوه بر تضمین آزادی عمل، سبب حفظ گرمای بدن می شود.

لایه بیرونی

همانطور که در بالا اشاره کردیم به لایه بیرونی نیز لایه عایق می گویند چرا که برخلاف دو لایه قبلی نقش حفاظتی ندارد. لایه عایق را کاپشن های گورتکس و ضد آب، الیاف و سنگین نیز تشکیل می دهند. این لایه در شرایط نامساعد باد و باران و طوفان نیز پوشیده می شود. از وِیژگی های منحصر به فردی که باید تمامی این کاپشن ها برخوردار باشند، تنفس پذیری بالا است که در طول فعالیت سبب تعریق نشوید و دمای بدنتان نیز متعادل باشد.

لایه بیرونی در واقع عایق شما در برابر خیس شدن در زیر برف و باران و طوفان می باشد. اغلب کوهنوردان در شرایط نامساعد که لایه بیرونی پاسخگوی میزان شرایط نیست، از پانچو استفاده می کنند. پانچو علاوه بر خیس شدن کوهنورد از تجهیزات آنها نظیر کوله پشتی و کیسه خواب و چادر محافظت می کند و می توان گفت جزو دسته لایه بیرونی محسوب می گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]