اطلاعات تماس
  • 091268*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106126396119507

دلایل بوی بد آب آشامیدنی خانه

چرا آب خانه من بو می دهد؟

کد: 140106126396119507

https://bit.ly/3BK01jp

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی دلایل بوی بد آب آشامیدنی خانه | چرا آب خانه شما بوی فلز می دهد؟ |

چرا آب خانه من بو می دهد؟
چرا آب خانه من بو می دهد؟

اکثر صاحب خانه ها تا زمانی که متوجه چیزی غیرعادی نشوند، زیاد به آب خود فکر نمی کنند. در حالی که به راحتی می توان بوهای غیرمعمول را از بین برد، مهم است که به یاد داشته باشید که آب بدبو نشانه ای از وجود مشکل در تامین آب شما است. بوهای عجیب معمولا به خودی خود از بین نمی روند و نیاز است با لوله بازکنی افسریه نیاز داشته باشید.

و بدون مراقبت باقی می مانند، حتی ممکن است به این بو عادت کنید و متوجه بدتر شدن آن نشوید. بهتر است وقتی آب لوله‌کشی بوی بدی می‌دهد، این شانس را نداشته باشید.

چرا آب من بو می دهد؟

تعدادی چیز وجود دارد که می تواند باعث بوییدن آب شما شود و هر عطر معمولاً به یک عامل خاص بازمی گردد. در اینجا برخی از رایج‌ترین نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد باید کیفیت آب خود را دقیق‌تر بررسی کنید.

چرا آب خانه شما بوی فلز می دهد؟

رسوبات روی، آهن و منگنز می توانند در طول زمان به منابع آب نفوذ کنند، اما این رسوبات معمولاً طبیعی هستند و جای نگرانی زیادی ندارند. در موارد دیگر، ذرات فلزی از داخل لوله‌های آب می‌توانند جدا شده و در سیستم لوله‌کشی تجمع کنند و معمولاً در آبگرمکن جمع می‌شوند. اگر آب شما طعم یا بوی فلزی به خود می گیرد، اولین گام معمولاً شستن (یا تعویض) آبگرمکن برای پاک کردن ریزه ها است. با این حال، بوی فلز می‌تواند نشانه‌ای از وجود سرب در منبع آب باشد که باعث نگرانی جدی می‌شود و باید بلافاصله قبل از ایجاد مشکلات سلامتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

چرا آب خانه شما بوی فاضلاب می دهد

وقتی آب بوی فاضلاب خام، کپک یا حتی ماهی در حال پوسیدگی می دهد، محتمل ترین مقصر معمولاً باکتری ها به دلیل مواد پوسیده در لوله های شما ایجاد می شوند. انواع مختلفی از چیزهای تند و زننده می توانند در فرورفتگی های تاریک لوله کشی کثیف رشد کنند، از جمله جلبک ها، قارچ ها و طیف وسیعی از باکتری ها، تا بوی آب کپک زده ایجاد کنند. در حالی که سولفید هیدروژن رایج‌ترین مقصر است (نگاه کنید به شماره 3)، بهتر است در مورد باکتری‌های موجود در آب شانسی نداشته باشید. ضد عفونی کردن سیستم آب با کلرزنی شوک معمولاً هر گونه آلودگی ناخواسته را که در لوله های شما قرار دارد از بین می برد. ممکن است به آموزش نحوه رسوب زدایی لوله آبگرمکن دیواری نیاز داشته باشید.

چرا آب شما بوی گوگرد می دهد

گاز سولفید هیدروژن دارای بوی متمایزی است که بویی شبیه به تخم مرغ فاسد می دهد. هنگامی که باکتری های بی هوازی از طریق آب از مواد آلی غنی از سولفات تغذیه می کنند که در زهکشی ها و لوله های شما (مانند مو، صابون یا مواد غذایی باقی مانده) تجمع می یابد، آنها سولفید هیدروژن را به عنوان یک محصول زائد تولید می کنند. اگرچه این آب گوگردی ممکن است بوی بدی داشته باشد، اما معمولا مضر نیست مگر اینکه کسی در خانه شما واکنش آلرژیک به آن داشته باشد. با این حال، با گذشت زمان، باکتری ها می توانند تجمع کنند و باعث آسیب خورنده به لوله های شما شوند. پاک‌کننده‌های خانگی و نرم‌کننده‌های معمولی معمولاً کار زیادی برای رفع مشکل انجام نمی‌دهند، اما تعدادی از محصولات تصفیه و تصفیه آب وجود دارند که می‌توانند باکتری‌ها را از بین ببرند.

چرا آب شما بوی کلر می دهد؟

بسیاری از شرکت های آب عمومی از کلر برای مبارزه با رشد باکتری ها استفاده می کنند (نگاه کنید به شماره 2). در واقع، تقریباً 98٪ از سیستم های تصفیه آب ایالات متحده از آن برای ضد عفونی کردن منبع آب استفاده می کنند. با این حال، گاهی اوقات، غلظت های بالای کلر می تواند ایجاد شود و منجر به عوارض جانبی ناخوشایندی شود. در حالی که نوشیدن آب با سطح کلر کمتر از چهار میلی گرم در لیتر بی خطر است، دوش گرفتن در آب حاوی کلر می تواند مو و پوست شما را خشک کند. فیلترهای آب معمولاً در غربالگری کلر اضافی مؤثر هستند، اما اگر بو همچنان ادامه داشت، ایده خوبی است که آب خود را آزمایش کنید.

چرا آب شما بوی بنزین می دهد

در حالی که این بو نادرتر از بوی دیگری است که در اینجا ذکر شده است، می تواند نشان دهنده تعدادی از مشکلات جدی باشد. به طور کلی سه منبع بوی سوخت مانند وجود دارد:

  • یک مخزن ذخیره سوخت زیرزمینی در جایی به منبع آب شما نشت می کند.
  • ترشحات یک کارخانه یا محل دفن زباله مجاور ممکن است با آب شما مخلوط شود.
  • رواناب کشاورزی به خاک یا منبع آب نشت می کند.

هر یک از این احتمالات می تواند منجر به مشکلات شدید سلامتی از جمله سرطان، آسیب کبدی یا مشکلات کلیوی شود. اگر بوی سوخت را در آب خود تشخیص دادید (چه در منبع آب عمومی یا یک چاه خصوصی باشید)، باید فوراً با بخش بهداشت محلی تماس بگیرید. البته تا اینجا که آمده اید، مقاله بهترین لوله بازکن توالت فرنگی را نیز مطالعه کنید.

وقتی آب شما بوی بدی می دهد، علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید و منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود. بهترین مرحله آزمایش کیفیت آب یا تماس با یک متخصص لوله کشی مجرب برای تشخیص مشکل و انجام اقدامات مناسب است. در حالی که آب بدبو ممکن است همیشه نشان دهنده خطری برای سلامتی شما نباشد، ریسک چندان منطقی نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091268*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | دکوراسیون و منزل