اطلاعات تماس
  • 091218***** - 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107116752519542
در دسترس نیست

رفع گرفتگی لوله با سیمان

روش های رفع گرفتگی لوله با سیمان، گچ و قیر

کد: 140107116752519542

، تهران , (اخبار رسمی): روش های رفع گرفتگی لوله با سیمان، گچ و قیر

روش های رفع گرفتگی لوله با سیمان، گچ و قیر
رفع گرفتگی لوله با سیمان

چگونه بتن را از لوله های زهکشی جدا کنیم

وقتی برای اولین بار خلاصه این مقاله را خواندم، فکر کردم سردبیر به من کمک می کند. پاکسازی بتن از لوله های فاضلاب؟ تعجب کردم که چه کسی آنقدر احمق است که بتن ریزی را در یک زهکشی بگذارد. اما به نظر می رسد این عمل آنقدرها هم که تصور می شود غیرعادی نیست.

ریختن بتن در زهکشی ها نه تنها بسیار ساده است بلکه بسیار رایج است. شستن منظم سیمان یا سایر ترکیبات ساختمانی از ابزار، لباس و بدن به وسایل لوله کشی خانگی بدیهی است که یک راه راحت است. اما وقتی می‌بینید که در گودال آب کدر ایستاده‌اید، زیرا تجمع بتن در زهکشی دوش، لوله را مسدود کرده است، آرزو می‌کنید که ای کاش تلاش می‌کردید بیرون را بشویید. در این زمینه ممکن است به خدمات لوله بازکنی پیروزی نیاز داشته باشید.

ما با برخی از لوله کش های قدیمی در مورد تجربیات آنها از مسدود شدن زهکشی ها با بتن و برخی از روش های حذف که آنها تجربه کرده اند صحبت کردیم. این مقاله همچنین به برخی از راه‌هایی که بتن در زهکشی‌های خانگی راه پیدا می‌کند و کارهایی که می‌توانید برای خارج کردن آن و حفظ آن انجام دهید، اشاره می‌کند.

آیا وجود بتن و سیمان در لوله تخلیه مشکلی ندارد؟

قطعا نه! علیرغم آنچه برخی سعی می کنند به شما بگویند، بتن به راحتی می تواند لوله های خانگی را مسدود کرده و حتی ترک بخورد و همیشه باید آن را دور از زهکشی نگه داشت. هنگامی که ذرات ته نشین و جامد می شوند (به ویژه در مناطق خشک خم ها و گوشه های لوله مانند) به دیواره ها می چسبند، جریان را کاهش می دهند و مواد دیگر را به دام می اندازند. این می تواند منجر به انسداد بزرگ و تعمیرات پرهزینه شود.

به نظر می‌رسد بسیاری از نوسازان خانه و تاجران حرفه‌ای فکر می‌کنند که از شسته شدن مقداری گرد و غبار سیمان یا دوغاب کاشی در زهکشی هیچ آسیبی وارد نمی‌شود. و به احتمال زیاد وجود نخواهد داشت. نه اون شب اما با گذشت زمان ممکن است ایجاد شود و مالک ملک مشکل بسیار دشواری برای اصلاح داشته باشد. یکی از مشکلات رایج زمانی است که کف‌های جدید در مناطق مرطوب گذاشته می‌شوند و از خود تراز کننده استفاده می‌شود. مواد اضافی اغلب "به طور تصادفی" در کف یا توری دوش ریخته می شوند و به مرور زمان باعث انسداد لوله می شوند.

و سپس کسانی هستند که می‌دانند ریختن بتن در زهکش‌ها به لوله‌ها آسیب می‌زند، اما اگر کسی مراقب نباشد، می‌توانند از پس آن برآیند. تا زمانی که همه چیز مسدود شود، مدت زیادی است که از بین رفته و اثبات یا جبران آن غیرممکن خواهد بود.

به زبان ساده، بتن و محصولات ساختمانی که به زهکش ها راه پیدا می کنند، نتیجه ناآگاهی، تنبلی یا بی توجهی کامل هستند.

ممکن است علاقه مند به مطالعه مقاله علائم مسمومیت با گاز فاضلاب باشید.

روش های رفع گرفتگی لوله با سیمان

اما اگر خیلی دیر شده است و از قبل در زهکشی دوش یا لوله های فاضلاب بتن دارید، ناامید نشوید. بسته به شدت انسداد، استراتژی‌های حذف زیر در بسیاری از موارد برای انجام این ترفند شناخته شده‌اند و قبل از صرف هزاران هزار لوله جدید ارزش بررسی دارند.

1. فلاش
اگر سیمان به طور تصادفی (و اخیراً) در یک زهکش ریخته شده است، شستشوی آن با آب فراوان ممکن است یک راه حل ساده اما موثر باشد. اگر کار کرد ستاره های خوش شانس خود را بشمارید، و شما واقعاً محصولات سیمانی را به بخش دیگری از شبکه لوله کلی منتقل خواهید کرد، اما امیدواریم که به اندازه کافی اشباع باقی بماند تا به یک توده سخت تبدیل نشود.

2. بازرسی دوربین مداربسته و انفجار جت با فشار بالا
اگر خیلی دیر شده است و بتن قبلاً لوله ها را سفت و مسدود کرده است، بهترین اقدام این است که یک بازرسی دوربین مداربسته برای تعیین مکان و اندازه آن انجام دهید. پس از آن، باید با یک جت بلستر فشار بالا، تمیز کردن را ترتیب دهید. در حالی که می توان تجهیزات را استخدام کرد و سعی کرد خودتان کار را انجام دهید، مشکلاتی مانند آسیب هایی وجود دارد که ممکن است به تجهیزات یا لوله های خود وارد کنید اگر در استفاده از آن به طور کامل آموزش ندیده باشید. تجهیزات پرفشار واتر جت که متخصصان استفاده می‌کنند، قدرت لازم برای حذف بتن از زهکشی شما را دارند و به طور کلی نیاز به آموزش‌های مبتنی بر شایستگی ملی دارند. اگر بخواهید خودتان کار را انجام دهید، هیچ ضمانت یا بیمه ای نیز وجود ندارد که بتوانید بر اساس آن ادعا کنید.

زهکش های حرفه ای قوی ترین تجهیزات را برای این کار دارند و در استفاده از ابزارها برای دستیابی به نتایج بهینه تجربه دارند.

3. ابزار مکانیکی
مجدداً، استفاده از ابزارهای مکانیکی مانند فنر لوله بازکنی معمولاً بهتر است به تمیز کننده های فاضلاب حرفه ای یا کسانی که تجربه یا آموزش دارند واگذار شود. مانند جت بلستر، هزینه‌های استخدام، اتلاف وقت و خطر آسیب به تجهیزات اجاره‌ای یا لوله‌های شما اغلب به این معناست که تلاش برای انجام کار خود، مزیت کمی دارد. دستگاه سه نظام لوله بازکنی چیست؟

فنر برقی لوله بازکنی به سادگی بتن خشک شده را می شکند و اجازه می دهد آن را شسته شود. همچنین ممکن است برای حذف توده های بزرگتر بتن به جت بلستر نیاز باشد. با این حال، باید مطمئن شوید که فنر لوله بازکنی به اندازه کافی بلند است تا به انسداد برسد. یک بار دیگر، این ممکن است نیاز به بازرسی دوربین مدار بسته داشته باشد. اگر از یک پاک کننده فاضلاب حرفه ای استفاده کنید، آنها اغلب تمام این تجهیزات را خواهند داشت و گاهی اوقات قیمت های بسته را برای بازرسی و تمیز کردن ارائه می دهند که باعث می شود هزینه و دردسرهای DIY کمتر جذاب باشد.

مشکلات رایج این تکنیک عبارتند از:

اگر خط لوله چندین خم داشته باشد، ابزار را به انسداد بتن برسانید
آسیب به لوله میزبان هنگام تلاش برای شکستن و برداشتن بتن.

4. محصولات زیست تخریب پذیر و نرم کننده سیمان
تعدادی از محصولات تجاری زیست تخریب پذیر وجود دارد که برای نرم کردن بتن و ملات کار می کنند. در حالی که این محصولات به تنهایی ممکن است هنگام استفاده همراه با جت بلستر، زهکش مسدود شده با بتن را به طور کامل پاک نکنند، اما می توانند در حرکت دوباره چیزها مفید باشند. بدیهی است که بتن یا سیمان فقط به پایین‌تر از سیستم منتقل می‌شود، اما مجدداً امید است که به اندازه کافی رقیق شود تا دوباره سخت نشود. برای دیدن محصولات موجود به فروشگاه سخت افزار محلی خود مراجعه کنید یا آنلاین شوید.

5. اسید
بتن در اسید حل می شود، اما این می تواند یک استراتژی بسیار خطرناک به خصوص برای کسانی که در این روش آموزش ندیده اند، باشد. بتن مخلوطی از سیمان، شن، ماسه و آب است و اسید به سنگ آهک موجود در سیمان حمله می کند تا آن را تجزیه کند.

خطرات مرتبط با استفاده از اسید برای پاک کردن سیمان از لوله فاضلاب:

استفاده از هر محصول اسیدی فقط باید با احتیاط شدید انجام شود و توصیه می شود که فقط متخصصانی که در خارج از منزل کار می کنند از این روش استفاده کنند.

برخی از مواد لوله نیز وجود دارد که با استفاده از اسید ممکن است آسیب ببینند (مانند آهن داکتیل یا بتن)، بنابراین قبل از شروع کار باید بدانید که کل سیستم لوله از چه چیزی ساخته شده است. حتی اگر لوله‌ها از PVC ساخته شده باشند، ممکن است پایه‌های بتنی یا ملات یا اتصالاتی وجود داشته باشند که ممکن است توسط اسید آسیب ببینند. باز هم بازرسی کامل لوله دوربین مدار بسته این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

محدودیت های استفاده از اسید:

اسید معجزه ای نیست مواد شیمیایی فقط روی سطح انسداد کار می کنند. این بدان معناست که برای انسدادهای بزرگ باید آن را داخل آن بریزید، بگذارید بماند، توده نرم شده را پاک کنید (حتی اگر نزدیک ورودی است آن را بردارید) و سپس دوباره از ابتدا شروع کنید. اگر از اسید زیست تخریب‌پذیر استفاده نکنید، می‌توانید به لوله‌ها و محیط‌زیست خود آسیب برسانید، به‌ویژه اگر سعی کنید فرآیند را با غلظت قوی‌تر از آنچه توصیه می‌شود تسریع کنید (توصیه نمی‌شود). غلظت بیش از حد قوی همچنین می تواند انسداد را به یک گرفتگی بزرگ تبدیل کند که به سختی حرکت می کند و سرعت کلی انحلال را کاهش می دهد.

چگونه لوله های فاضلاب را از بتن پاک نگه داریم
اگر در حال بازسازی یا انجام کاری در خانه خود هستید، رویکرد پیشگیرانه را در پیش بگیرید و مقاله ما را بخوانید، "سیمان، دوغاب و چسب در لوله ها: دستور العملی برای فاجعه". این شامل نکات مفیدی برای صادق نگه داشتن پیمانکاران و مهمات برای زمانی است که نیمه دیگر شما سعی می کند ادعا کند تمیز کردن ابزار در سینک لباسشویی اشکالی ندارد.

زمانی که تخلیه زهکشی کافی نیست

گاهی اوقات زهکشی های مسدود شده با بتن بسیار مسدود می شوند حتی پاکسازی حرفه ای نیز با شکست مواجه می شود. انباشته شدن بتن یا سایر مصالح ساختمانی نیز می تواند فشار زیادی بر لوله ها وارد کند، ترک یا پارگی ایجاد شود. در نهایت، جت بلسترهای قدرتمند، فنر لوله بازکنی یا سایر ابزارهای هیدرولیک ممکن است بتن را جدا کنند اما به لوله آسیب جدی وارد کنند.

در این موارد، صاحبان خانه باید در نظر بگیرند که آیا لوله ها را مجدداً یا تعویض کنند.

جدول مقایسه در مورد مزایا و معایب ریلینگ و جایگزینی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما مناسب است. یا، اگر اطلاعات بیشتری در مورد یافتن یک متخصص تخلیه محلی می‌خواهید، می توانید با ما تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاسیسات ساختمان

ارائه کلیه خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران رفع گرفتگی لوله ها با فنر لوله بازکنی بدون کثیف کاری

اطلاعات تماس
  • 091218***** - 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل