اطلاعات تماس
  • 091218***** - 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110126903719542
در دسترس نیست

چگونه چکه شیر آب را تعمیر کنیم

روش های تعمیر چکه شیر آب

کد: 140110126903719542

، تهران , (اخبار رسمی): روش های تعمیر چکه شیر آب

روش های تعمیر چکه شیر آب
روش های تعمیر چکه شیر آب

اگر به اندازه کافی صاحب خانه باشید، چیزی ناگزیر خراب می شود، فرسوده می شود یا نیاز به تعمیر دارد. یکی از مشکلات رایج در خانه ها در هر سنی چکیدن شیر آب است. خوشبختانه، یادگیری نحوه تعمیر یک شیر آب که چکه می کند، به تلاش کمی نیاز دارد و هیچ تجربه قبلی در مورد لوله کشی ندارد. البته اگر فرصت کافی برای اینکار را ندارید، می توانید از لوله بازکنی رشت برای رفع گرفتگی لوله، رفع نم و رطوبت و مواردی از این قبیل کمک بگیرید.

ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه شیر آب چکه‌کن را با راهنمای گام به گام خود تعمیر کنید، دلایل نشتی شیر آب را توضیح دهیم و در بخش‌های زیر یک جایگزین غیر DIY را بررسی کنیم:

چه چیزی باعث چکه یا نشت شیر آب می شود؟

همانطور که اغلب در پروژه های تعمیر خانه اتفاق می افتد، بیش از یک دلیل وجود دارد که شیر آب شما می تواند چکه کند. در اینجا برخی از دلایل رایج نشتی شیر آب آورده شده است:

  • کارتریج آسیب دیده: کارتریج قطعه ای است که در شیرآلاتی که طراحی دو دسته دارند یافت می شود. کنترل می کند که چه مقدار آب و چه نوع آبی از خود شیر آب خارج می شود. هنگامی که آسیب می بیند، می تواند به آب اجازه دهد بدون اینکه دسته در موقعیت مناسب قرار گیرد، جریان پیدا کند و باعث چکیدن شیر آب شود.
  • نشیمنگاه سوپاپ خراب: نشیمنگاه سوپاپ، شیر آب را به دهانه آن می‌پیوندد. نشیمن سوپاپ به مرور زمان به دلیل تجمع رسوب خراب می شود، که در نهایت می تواند منجر به نشتی شیر آب شود.
  • فشار آب: اگر شیر آب شما فقط در زمان‌های خاصی از روز نشت می‌کند، این احتمال وجود دارد که مشکل فشار آب در خانه شما باشد.
  • خرابی واشر: شکستگی واشر یکی از شایع‌ترین علل چکه‌کردن شیر آب است. با گذشت زمان، شیرها باعث اصطکاک بین واشر و نشیمنگاه سوپاپ می شوند. هنگامی که واشر به اندازه کافی فرسوده شود، می تواند منجر به نشتی شود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش برای رفع نشتی لوله

ابزارهایی برای تعمیر شیر آب نشتی شما

همیشه قبل از انجام هر پروژه DIY خود را آماده کنید. ما از شما متنفریم که قبل از اینکه متوجه شوید ابزار و مواد مناسبی در دست ندارید، نیمی از راه را برای تعمیر شیر آب نشتی خود طی کنید. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، در اینجا لیستی از ابزارهایی وجود دارد که ممکن است مفید باشند:

  • آچار قابل تنظیم: آچار قابل تنظیم برای هر صاحب خانه ای ضروری است. در طول تعمیر سینک، می تواند به شما کمک کند پیچ های سفت را با هر اندازه ای باز کنید.
  • انبر قفل کانال: انبر قفل کانالی نوعی انبر است که می تواند اندازه گیره خود را با بالا و پایین کشیدن کانال تنظیم کند. آنها برای گرفتن چیزهایی که نیاز به گرفتن محکم دارند عالی هستند و حتی می توانند در صورت لزوم به جای آچار استفاده شوند.
  • مجموعه کلیدهای آلن: کلیدهای آلن آچارهای شش ضلعی L شکل با اندازه های مختلف هستند. بسیاری از تولیدکنندگان از پیچ های سازگار با کلید آلن استفاده می کنند که آنها را به ابزاری ارزشمند تبدیل می کند.
  • پیچ گوشتی سر مسطح: پیچ گوشتی های سر صاف به یک خط صاف ختم می شوند و برای وارد کردن پیچ های سازگار به چوب و مواد دیگر استفاده می شوند.
  • پیچ گوشتی سر فیلیپس: پیچ گوشتی های سر فیلیپس همان عملکرد پیچ گوشتی های سر صاف را انجام می دهند، اما به شکل باریک علامت مثبت ختم می شوند تا سایر پیچ ها را بچرخانند. این نوع سر پیچ تمایل به داشتن چسبندگی بهتر دارد.
  • چاقوی کاربردی: چاقوی کاربردی برای هر صاحب خانه ای مفید است و می تواند برای کارهای مختلف استفاده شود. هنگامی که صحبت از تعمیر سینک می شود، چاقو می تواند برای باز کردن نوار لوله کشی، برداشتن مهر و موم های لاستیکی و موارد دیگر استفاده شود.
  • تعویض کارتریج شیر آب (در صورت نیاز): اگر تشخیص داده اید که کارتریج شیر آب سینک شما شکسته است، برای تعویض آن به یک نمونه جدید در دسترس نیاز دارید.
  • گریس شیر آب سیلیکونی: گریس شیر آب سیلیکونی برای روانکاری کارتریج، شیرآلات و ساقه های شیر برای نصب استفاده می شود.
  • کیت واشر و پیچ های مختلف ساقه: در حالی که ممکن است همیشه به این مورد برای تعمیر شیر آب نیاز نداشته باشید، همیشه ایده خوبی است که واشرها و پیچ های مختلف در صورت نیاز در دسترس باشند.

پیشنهاد مطالعه: رفع گرفتگی لوله با سیمان

مراحل تعمیر شیر آب نشتی

1. منبع آب خود را خاموش کنید: ناحیه زیر سینک خود را باز کنید و یک شیر قطع را پیدا کنید. پس از قرار گرفتن، شیر را بچرخانید تا جریان آب به شیر شما بسته شود. سپس شیر آب را باز کرده و اجازه دهید تا از آب خالی شود. اگر در سینک شما دریچه قطعی وجود ندارد، آب خانه را ببندید و سپس شیر آب را خالی کنید.

2. دسته سینک خود را جدا کنید: برخی از دسته های سینک را می توان بدون هیچ ابزاری جدا کرد، اما برخی دیگر به کمی کار بیشتر نیاز دارند. اگر دسته شیر شما به راحتی جدا نمی شود، احتمالاً دارای پیچ تنظیم است. برای جدا کردن دسته، پیچ تنظیم را پیدا کرده و با استفاده از آچار آلن یا پیچ گوشتی سر فیلیپس آن را بردارید. پیچ ممکن است زیر پوششی پنهان شده باشد که می توان آن را با پیچ گوشتی سر صاف بلند کرد. پس از برداشتن پیچ، دسته را بکشید.

3. ساقه یا کارتریج را بردارید: از یک آچار قابل تنظیم برای شل کردن مهره بسته بندی داخل مجموعه دسته استفاده کنید. پس از برداشتن آن، کارتریج قدیمی را به آرامی بکشید تا خارج شود.

4. O-ring و واشر را جایگزین کنید: O-ring های موجود را از بدنه شیر که اکنون در معرض دید قرار گرفته است بردارید. حلقه های O را با حلقه های جدید جایگزین کنید. واشر را روی بدنه شیر قرار دهید و آن را با قطعه جایگزین خود تعویض کنید.

5. کارتریج جدید نصب کنید: اگر کارتریج علت نشتی شیر آب بوده است، مرحله قبل را نادیده بگیرید و یک کارتریج کاملا جدید را به جای کارتریج قدیمی خود نصب کنید. ممکن است لازم باشد از گریس شیر سیلیکونی استفاده کنید تا کارتریج به راحتی در جای خود بلغزد.

6. دوباره وصل کردن دسته سینک: فرآیند جداسازی را به صورت معکوس انجام دهید. دسته یا دسته ها را دوباره روی سینک خود قرار دهید و محکم فشار دهید تا مطمئن شوید که محکم هستند. اگر دستگیره سینک شما دارای پیچ تنظیم و پوشش پیچ است، آن موارد را تعویض کنید و مطمئن شوید که آنها را محکم به داخل پیچ کرده اند.

پیشنهاد مطالعه: علائم و دلایل مسمومیت با گاز فاضلاب

یا از یک دستکار بخواهید که شیر آب شما را تعمیر کند

بنابراین، اکنون می‌دانید که چگونه یک شیر آب چکه‌کننده را تعمیر کنید، اما این لزوماً به این معنی نیست که می‌خواهید این کار را انجام دهید. اگر ترجیح می دهید که شخص دیگری بیاید و شیر آب شما را تعمیر کند، پس خوش شانس هستید. گارانتی خانه ما شامل دسترسی به خدمات دستفروش مقرون به صرفه از Porch است. اکنون، می توانید استراحت کنید و از یک متخصص بخواهید که از مشکل لوله کشی شما مراقبت کند!

چه چیزی باعث چکه شدن شیر آب می شود؟

چکیدن شیر آب می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از شایع‌ترین دلایل عبارتند از خراب شدن کارتریج، خرابی نشیمنگاه سوپاپ، مشکلات فشار آب و خرابی واشر.

تعمیر شیر آب که چکه می کند چقدر آسان است؟

تعمیر شیر آب که چکه می کند اغلب بسیار ساده است و می توان آن را به تنهایی انجام داد. استثنای اصلی این قانون این است که نشتی ناشی از مشکل فشار آب باشد، در این صورت می خواهید یک لوله کش حرفه ای بیاید و بررسی کند.

آیا شیر آب چکه اورژانسی است؟

چکیدن شیر لزوماً اضطراری نیست، اما باید در اسرع وقت رفع شود. اگر مشکل زهکشی دارید، یک شیر آب می تواند منجر به سیل خفیف شود که می تواند به سرعت گران شود. علاوه بر این، یک شیر آب که چکه می‌کند، آب را هدر می‌دهد و اگر برای مدت طولانی بدون مراقبت باقی بماند، می‌تواند کاسه سینک شما را خراب کند.

آیا گارانتی خانگی شیر آب نشتی را پوشش می دهد؟

ضمانت‌نامه‌های خانگی معمولاً شیرهای آب نشتی را پوشش نمی‌دهند. با این حال، گارانتی خانه ما با دسترسی به خدمات دستفروش همراه است. اگر شیر آب شما چکه می‌کند و نمی‌توانید به تنهایی آن را تعمیر کنید، یا می‌خواهید یک نگاه حرفه‌ای به این مشکل داشته باشید، می‌توانید با یک متخصص تماس بگیرید تا شیر چکه‌کننده شما را بررسی کند و تعمیر کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاسیسات ساختمان

ارائه کلیه خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران رفع گرفتگی لوله ها با فنر لوله بازکنی بدون کثیف کاری

اطلاعات تماس
  • 091218***** - 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان