اطلاعات تماس
  • 091218***** - 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107166760219542
در دسترس نیست

5نوع لوله برای لوله کشی (راهنمای 2022)

5نوع لوله برای لوله کشی (راهنمای 2022)

کد: 140107166760219542

، تهران , (اخبار رسمی): 5نوع لوله برای لوله کشی (راهنمای 2022)

در این مقاله، رایج ترین انواع لوله های لوله کشی و نحوه استفاده از آنها در سیستم لوله کشی خانه شما را شرح می دهیم.

لوله‌های لوله‌کشی که آب را به شیر آشپزخانه شما می‌رسانند یا زباله‌ها را به سیستم فاضلاب شما تخلیه می‌کنند در طول زمان تکامل یافته‌اند. لوله های آهنی یا فولادی گالوانیزه که در اوایل دهه 1900 جزء اصلی لوله کشی خانگی بودند، جای خود را به راه حل های لوله کشی پیشرفته تری مانند لوله کشی پلی وینیل کلراید (PVC) و لوله های پلی اتیلن متقاطع (PEX) دادند. 

علائم و دلایل مسمومیت با گاز فاضلاب

به خواندن ادامه دهید تا با رایج ترین لوله های لوله کشی که می توانید در خانه خود پیدا کنید آشنا شوید.

5 نوع لوله لوله کشی

  • لوله های پی وی سی
  • لوله های PEX
  • لوله های ABS
  • لوله های مسی
  • لوله کشی چدنی و گالوانیزه

1. لوله های پی وی سی

پی وی سی یک لوله لوله کشی است که به دلیل تطبیق پذیری، سبک وزن و مقاومت در برابر انسداد معروف است. لوله های پی وی سی به طور کلی به عنوان بخشی از سینک، توالت یا خط تخلیه دوش استفاده می شود، اگرچه گاهی اوقات به عنوان لوله اصلی تامین آب خانه استفاده می شود.

مزایا و معایب لوله های پی وی سی

✔ مقرون به صرفه - خواص سبک PVC نه تنها کار لازم برای نصب را کاهش می دهد، بلکه هزینه حمل و نقل مواد را نیز کاهش می دهد.

✔ مقاوم در برابر فشار بالای آب - پی وی سی به راحتی خم نمی شود، اما لوله دارای برخی از خواص انعطاف پذیر است که به آن اجازه می دهد در برابر هجوم مداوم فشار بالای آب مقاومت کند.

✔ مقاوم در برابر انسداد - پوشش داخلی صاف PVC فرآیند تخلیه را سرعت می بخشد و از آن در برابر تجمع رسوب و انسداد محافظت می کند.

✘ نگرانی های مربوط به سمیت - علیرغم رعایت استانداردهای آب آشامیدنی توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا، مدیر و هماهنگ کننده سیستم استانداردسازی داوطلبانه بخش خصوصی ایالات متحده، نگرانی هایی در مورد پتانسیل لوله های PVC برای شسته شدن مواد شیمیایی به آب آشامیدنی وجود دارد که مردم را در معرض خطر قرار می دهد. سطوح بالای پلی وینیل کلراید، به طور بالقوه باعث مشکلات تنفسی و تولید مثل می شود.

✘ گزینه‌های اندازه محدود—لوله‌کشی پی وی سی گزینه‌های اندازه‌گیری محدودی دارد که می‌تواند لوله‌ها را در فضاهای تنگ ناکارآمد کند.

تاب خوردگی - مانند بسیاری از انواع پلاستیک، پی وی سی قادر به مقاومت در برابر آب گرم نیست و در نتیجه منحرف می شود.

2. لوله های PEX

PEX یک محلول لوله کشی پلاستیکی مقرون به صرفه است که می تواند آب سرد و گرم را تحمل کند و معمولاً برای خطوط آبرسانی استفاده می شود.

آشنایی با انواع چاه فاضلاب

مزایا و معایب لوله های PEX

✔ نصب آسان - PEX از روش نصب "چینی" استفاده می کند که شامل چین دادن یک حلقه در اطراف اتصالات آجدار با استفاده از یک ابزار تخصصی است. حتی می توان PEX را با استفاده از روش چین و اتصالات تخصصی روی لوله های مسی یا PVC نصب کرد.

✔ انعطاف پذیری - لوله های PEX برای فضاهای تنگ و گوشه های تیز مناسب هستند و می توانند برای فواصل طولانی بدون نیاز به اتصالات اضافی کشیده شوند.

✘ فقط برای استفاده در داخل - از آنجایی که PEX مستعد تخریب ناشی از اشعه ماوراء بنفش است، این لوله ها را نمی توان در خارج استفاده کرد.

✘ اختلاف در مورد ایمنی - برخی از مطالعات نشان داده اند که مواد شیمیایی در لوله های PEX به آب آشامیدنی نفوذ می کند و به طور بالقوه صاحب خانه را در معرض مواد سرطان زا قرار می دهد. در نتیجه، لوله‌کشی PEX برخلاف قوانین لوله‌کشی در ایالت کالیفرنیا است.

3. لوله های ABS

لوله اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) نوعی لوله پلاستیکی است که شبیه پی وی سی است و با رنگ مشکی آن قابل تشخیص است. ABS که به دلیل طول عمر طولانی خود شناخته شده است فقط برای لوله کشی تخلیه و زباله استفاده می شود.

مزایا و معایب لوله های ABS

✔ مقاوم در برابر دماهای سرد - اگرچه ساختار آن خواص انعطاف پذیر PVC را حفظ نمی کند، اما بهتر می تواند دماهای سردتر را تحمل کند.

✔ نصب آسان - در حالی که لوله های PVC قبل از استفاده از سیمانی که لوله ها را در کنار هم نگه می دارد به یک پوشش حلال نیاز دارند، لوله های ABS فقط به سیمان نیاز دارند.

✘ حمل و نقل آب با صدای بلند—لوله های ABS به اندازه لوله های پی وی سی صدای آب جاری را ندارند و باعث ایجاد مزاحمت برای صاحبان خانه می شود.

✘ تاب خوردگی در دماهای گرم - لوله های ABS برای مدت طولانی در نور مستقیم خورشید دوام نمی آورند و می توانند زیر نور ماوراء بنفش قوی تاب بخورند.

4. لوله های مسی

لوله های مسی بیش از 50 سال عمر می کنند و لوله های سخت استاندارد در صنعت لوله کشی هستند. این قابلیت تحمل فشار بالای آب را دارد و در ضخامت های مختلف به دو دسته تقسیم می شود: لوله های مسی صلب و انعطاف پذیر.

یک لوله مسی سفت و سخت معمولاً برای خطوط آبرسانی استفاده می شود، در حالی که لوله های مسی انعطاف پذیر در فضاهای تنگ استفاده می شود که مس قابل خم شدن باشد.

مزایا و معایب لوله های مسی

✔ مقاوم در برابر خوردگی - لوله های مسی در برابر خوردگی مقاوم هستند، می توانند فشار بالای آب را تحمل کنند و در برابر دماهای گرم و سرد مقاوم هستند.

✔ سازگار با محیط زیست - مس را می توان بازیافت کرد، بنابراین خطوط آب شما می تواند از مواد بازیافتی ساخته شود یا برای استفاده در آینده بازیافت شود.

✘ گران است - لوله های مسی گران تر از برخی از جایگزین های محبوب تر آن مانند PVC یا PEX هستند.

✘کاهش انعطاف‌پذیری - مس نمی‌تواند در فضاهای تنگ که لوله‌های پلاستیکی دوام بیشتری دارند استفاده شود.

5. لوله کشی چدن و گالوانیزه

اگرچه لوله‌های چدنی و گالوانیزه به ندرت در خانه‌های جدید نصب می‌شوند، اگر خانه قدیمی‌تری دارید که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است، ممکن است این لوله‌ها را داشته باشید. لوله های چدنی هنوز هم امروزه برای قسمت هایی از سیستم های توزیع آب مورد استفاده قرار می گیرند.

  • لوله های چدنی
  • قوی و بادوام
  • مقاوم در برابر گرما
  • صدای حرکت آب را کاهش دهید
  • هر دو لوله در طول زمان مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند و در تعمیرات لوله کشی مسکونی با لوله های مسی یا پلاستیکی تعویض شده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاسیسات ساختمان

ارائه کلیه خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران رفع گرفتگی لوله ها با فنر لوله بازکنی بدون کثیف کاری

اطلاعات تماس
  • 091218***** - 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان