اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107186764719362
در دسترس نیست

تاثیر سیگار بر افراد، پس از عمل لاغری اسلیو

تاثیر سیگار و سایر دخانیات قبل و بعد از عمل اسلیو معده

کد: 140107186764719362

، تهران , (اخبار رسمی): برای اینکه بدانیم یک فرد چند روز بعد از جراحی اسلیو می تواند سیگار بکشد ابتدا در مورد سیگار کشیدن و اثرات منفی آن صحبت می کنیم.سیگار یکی از مواد دخانی است که اثرات منفی زیادی دارد. وقتی فردی سیگار می کشد، تمام اجزای تنباکو وارد خون او شده و باعث مسمومیت آن می شود.

تاثیر سیگار و سایر دخانیات قبل و بعد از عمل اسلیو معده
مصرف سیگار بعد از اسلیو معده

از دیگر مضرات سیگار می توان به این نکته اشاره کرد که افراد سیگاری دارای عروق با قطر کمتر و همچنین میزان اکسیژن خون کمتری اند همه این رویدادها خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را در افراد سیگاری بالا میبرد.

برای اینکه بدانیم یک فرد چند روز بعد از جراحی اسلیو می تواند سیگار بکشد ابتدا در مورد سیگار کشیدن و اثرات منفی آن صحبت می کنیم.سیگار یکی از مواد دخانی است که اثرات منفی زیادی دارد. وقتی فردی سیگار می کشد، تمام اجزای تنباکو وارد خون او شده و باعث مسمومیت آن می شود.

همچنین سیگار باعث افزایش لخته شدن خون و افزایش خطر لخته شدن خون می شود. همچنین وقتی فردی سیگار می کشد، فشار خون افزایش می یابد و ضربان قلب افزایش می یابد. همه اینها باعث می شود که قلب بیشتر از حد معمول کار کند.

از دیگر مضرات سیگار می توان به این نکته اشاره کرد که افراد سیگاری دارای عروق با قطر کمتر و همچنین میزان اکسیژن خون کمتری هستند. همه این رویدادها خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را در افراد سیگاری افزایش می دهد.

سیگار بر تمام قسمت های بدن از جمله قلب، معده، پوست، استخوان ها، مغز، ریه ها، دهان و گلو تاثیر می گذارد و حتی باعث ناباروری می شود. در ادامه دکتر ناصر یاهو متخصص جراحی لاغری اسلیو معده در مورد اینکه چند روز بعد از عمل آستین می توانید سیگار بکشید صحبت خواهیم کرد.

تاثیر سیگار و سایر دخانیات قبل و بعد از عمل چیست؟

در این قسمت در مورد اینکه چند روز بعد از جراحی آستین می توانید سیگار بکشید صحبت می کنیم.

برای کسانی که سیگار می کشند، مهم است که بدانند چند روز پس از جراحی اسلیو معده مجاز به کشیدن سیگار هستند، اما بد نیست بدانید که بر اساس تحقیقات انجام شده توسط متخصصان، عوامل مهم و متفاوتی در جراحی اسلیو معده و موارد دیگر موثر است. . نوع جراحی باعث موفقیت یا شکست در آن می شود.

در این میان مهم ترین آن، خارج از آگاهی پزشک، مصرف یا عدم استفاده از سیگار و تنباکو، قبل و بعد از عمل است. سیگار حاوی مواد شیمیایی بسیاری از جمله نیکوتین و مونوکسید کربن است. اما وقتی سیگار می کشید چه کار می کنید؟

استعمال دخانیات قبل یا بعد از جراحی، بهبود زخم های جراحی را به تاخیر می اندازد و روند بهبودی بعد از جراحی را به تاخیر می اندازد.

چند روز بعد از جراحی اسلیو می توان سیگار کشید؟

به طور کلی برای افراد سیگاری که می خواهند جراحی اسلیو معده انجام دهند این سوال پیش می آید که بعد از جراحی اسلیو معده چه مدت می توانند سیگار بکشند؟

معمولاً پزشکان از افراد سیگاری می خواهند که 14 روز قبل از جراحی دست و دو ماه بعد از آن سیگار را ترک کنند تا نتایج جراحی را به سرعت ببینند و از عوارض جلوگیری کنند.

اگرچه به طور کلی جراحان بر این باورند که بهبودی از برش ها و بخیه ها برای افراد سیگاری دشوارتر از افراد غیر سیگاری است و حتی میزان این بهبودی گاهی اوقات برای افراد سیگاری مناسب نیست.

علاوه بر مشکل محل برش و زخم و بهبود آن، این احتمال وجود دارد که بعد از جراحی برای افرادی که سیگار می کشند، خطر ایجاد شود. این آسیب ها می تواند شامل عفونت، عوارض ریوی و میزان موفقیت کمتر جراحی بازو در مقایسه با افراد غیر سیگاری باشد.
 

جراحی اسلیو معده چیست؟

در ادامه مقاله می توانید چند روز پس از جراحی اسلیو سیگار بکشید، زمان معرفی جراحی اسلیو معده فرا رسیده است. جراحی اسلیو معده را می توان یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین روش های پزشکی نامید که افراد برای رهایی از چاقی و کاهش وزن از آن استفاده می کنند.

در این روش معمولا روش کار به این صورت است که فرد غذای کمتری می خورد و در نتیجه روند کاهش وزن به خوبی پیش می رود. به طور معمول، این عمل به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، جایی که جراح دو سوم شکم متقاضی را برش می دهد.

چیزی که باقی می ماند معده است که مانند استوانه یا آستین است و به همین دلیل توانایی جذب مقدار بسیار بسیار کم غذا را دارد.

معمولاً پزشکان از افراد می‌خواهند که فقط کسانی که شاخص توده بدنی (BMI) بالای 40 دارند و افرادی که چاق در نظر گرفته می‌شوند باید این کار را انجام دهند. بهترین فرم بدن برای انجام این جراحی چاقی نیز شکل اسب است.


ماده سمی موجود در تنباکو چیست؟

سیگار رایج ترین نوع محصول تنباکو است. محصولات تنباکوی سیگار حاوی: دو نوع اصلی پرکننده ها عبارتند از: برگ تنباکو، ساقه و سایر مواد زائد، افزودنی های طعم دهنده آب. دود تنباکو حاوی مواد شیمیایی سمی مانند: نیکوتین، مونوکسید کربن، قطران، بنزن، آرسنیک و فرمالدئید است.

اگرچه نیکوتین بسیار اعتیادآور است، اما بسیار خطرناک است. مونوکسید کربن، رنگ و سایر مواد شیمیایی سمی موجود در دود سیگار به سلامتی شما آسیب جدی می زند. شکل خالص نیکوتین مجاز به ترک سیگار است. اینها بی خطرتر از سیگار هستند زیرا فقط حاوی نیکوتین هستند، هیچ ماده اعتیاد آور دیگری یا مواد شیمیایی سمی ندارند و ایمن و موثر بودن آنها ثابت شده است.

مونوکسید کربن گازی سمی است که جایگزین اکسیژن در خون می شود. این کار قلب شما را مجبور می کند تا سخت تر کار کند و از عملکرد صحیح ریه ها جلوگیری می کند. سلول ها و بافت های شما اکسیژن کافی دریافت نمی کنند. این می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته شود. همچنین، اگر در دوران بارداری سیگار می کشید، مونوکسید کربن مانع از دریافت اکسیژن کافی برای نوزادتان می شود.

قطران ماده ای قهوه ای رنگ چسبناک است که دندان ها و انگشتان افراد سیگاری را زرد مایل به قهوه ای می کند و حاوی ذرات سرطان زا (مثل سرطان) است. قطران به ریه های شما آسیب می رساند. همچنین به موهای ریز (سیلیا) که به محافظت از ریه های شما در برابر آلودگی و عفونت کمک می کند، آسیب می رساند. این می تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری های ریوی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) و آمفیزم شود.

درمان معتادان بعد از جراحی اسلیو معده

اگر سیگاری هستید و قبلاً سعی کرده اید آن را ترک کنید، می دانید که غلبه بر میل به سیگار کشیدن می تواند دشوار باشد. همانطور که جراح چاقی و متخصص لاپاراسکوپی پیشرفته دکتر ناصر یاهو توصیه می کند، ترک سیگار قبل از جراحی چاقی ضروری است.

عدم انجام این کار ممکن است باعث شود جراح شما جراحی شما را لغو کند یا بدتر از آن، عوارض جدی برای سلامتی پس از عمل شما ایجاد کند. اولین قدم برای ترک هر عادتی، ترک است. اگر متعهد به کاهش وزن برای داشتن یک سبک زندگی سالم هستید، توصیه می کنیم این نکات را برای ترک سیگار قبل از جراحی چاقی دنبال کنید تا از مزایای کامل ترک سیگار بهره مند شوید.

  • هر جعبه سیگار و سیگاری را که در اطراف است دور بریزید.
  •   جایگزین های غذایی پیدا کنید که میل به داشتن چیزی در دهان شما را برآورده می کند، مانند آدامس، نی، چوب هویج و خلال دندان.
  •   اهدافی را برای اینکه چرا می خواهید سیگار را ترک کنید تعیین کنید و تاریخ شروع را تعیین کنید.
  •   مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان دارید. هرچه افراد بیشتری بدانند که شما در حال تلاش برای ترک سیگار هستید، مسئولیت پذیرتر خواهید بود.
  •   آماده باشید که حواس خود را پرت کنید یا از موقعیت هایی که ممکن است وسوسه سیگار کشیدن خود را در آن قرار دهید اجتناب کنید.
  •   داروهای ترک سیگار را امتحان کنید، اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهتر است.
  •   بدانید که غلبه بر اعتیاد به سیگار یک چالش است و اکثر مردم دوباره عود خواهند کرد. با این حال، عود بهانه ای برای ترک نیست.
  • از اشتباهات خود درس بگیرید و از نو شروع کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا تاثیر و نتایج مصرف سیگار پس از انجام عمل اسلیو معده توسط دکتر ناصر یاهو متخصص و جراح ماهر لاغری بررسی شود. امیداست برای کسانی که قصد انجام این عمل را در آینده دارند، قرار گرفته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر ناصر یاهو

دکتر ناصر یاهو فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و فارغ التحصیل رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم و دوره لاپارسکوپی پایه را در دانشگاه علوم پزشکی ایران و دوره لاپاراسکوپی چاقی (Bariatric) را دردانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده ام.و همچنین دوره جراحی پلاستیک و زیبایی و ترمیمی را در بیمارستان امام حسین نزد دکتر جمالی و دکتر حسینیان آموخته ام. همچنین دارای ۲۷ سال سابقه در زمینه های نام برده می باشم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان