اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109206866819362
در دسترس نیست

بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو معده

هشت علت بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو و راه حل

کد: 140109206866819362

، تهران , (اخبار رسمی): یکی دیگر از نگرانی های رایج پس از جراحی کاهش وزن اسلیو معده ، بوی بد دهان است. بوی بد دهان می تواند ناشی از کم آبی بدن، تخلیه نشدن مجاری گوارشی و وجود مواد غذایی در آن می باشد.مشکل بوی بد دهان بعد از عمل لاغری نیز با دریافت مایعات کافی قابل پیشگیری و برطرف شدن است.

8 علت بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو و راه حل
علت بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو

بوی بد دهان بعد از عمل لاغری یک اتفاق رایج می باشد و اصلا جای نگرانی ندارد و با رعایت بهداشت دهان و دندان و داشتن یک رژیم غذایی بعد از عمل جراحی ، این مشکل خیلی سریع رفع می شود.

بوی بد دهان پس از عمل اسلیو معده در برخی بیماران به میزان بیشتری رخ می دهد و برطرف شدن آن اندکی زمان بر است.در صورتی که قصد انجام عمل اسلیو معده را دارید و در مورد عوارض آن نگران هستید، بهتر است که تا انتهای این محتوا همراه ما باشید تا با علت بوی بد دهان پس از عمل لاغری  آشنا شوید. در این محتوا جزئیات این جراحی و  اقدامات مهم قبل و بعد از انجام آن و مواردی که موجب رفع بوی بد دهان می شود، مورد بررسی قرار گرفته شده است.

نحوه انجام عمل اسلیو معده به صورت خلاصه

یکی از رایج ترین جراحی های چاقی، انجام عمل اسلیو معده می باشد که امروزه طرفداران زیادی در سراسر جهان برای درمان چاقی درجه ۲ و دیابت نوع دو برای خود پیدا کرده است.با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر آمار چاقی و افزایش وزن در دنیا روز به روز در حال گسترش است و کسانی که با این مشکل رو به رو هستند ممکن است دچار بیماری هایی به واسطه ی چاقی شوند، بهترین گزینه و درمان برای بیماری های مرتبط با چاقی، انجام عمل اسلیو معده می باشد.

در این جراحی قسمتی از معده ی بیمار از بدن خارج می شود و معده ی جدید، حجم کمی را برای مصرف غذا پیدا می کند.  این عمل از دوره ی نقاهت خیلی کمی برخوردار است، به این صورت که دوره ی نقاهت این بیماری کمتر از چند هفته، طول می کشد.  بعد از انجام این جراحی، سرعت سوخت و ساز بدن و ایجاد احساس گرسنگی دچار تغییراتی می شود که همین امر منجر به لاغری بیمار می گردد.

دکتر ناصر یاهو متخصص جراحی چاقی و زیبایی با بیش از ۲۷ سال سابقه کار حرفه ای در حوزه های: پیکر تراشی ، اسلیو معده ، بای پس معده ، ابدومینوپلاستی ، بلفاروپلاستی ، پروتز سینه ، لیپوساکشن ، ماموپلاستی و ژنیکوماستی در تهران می باشد. جهت انجام عملهای لاغری و خدمات پیکر تراشی دکتر ناصر یاهو به صفحه لینک شده وارد شوید و از طریق شماره های مندرج با دکتر ناصر یاهو مستقیما مشاوره نمایید.

۸ علت بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو

خیلی از افراد پس از عمل لاغری دچار بوی بد دهان می شوند و دچار پشیمانی پس از عمل اسلیو معده می شوند  که ما در این بخش به طور کامل به بررسی دلایل ایجاد بوی دهان پرداخته ایم:

۱- کتوزیس

یکی از دلایل ایجاد بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو معده، کتوزیس می باشد. کتوزیس یک وضعیت متابولیک طبیعی است که با رژیم غذایی کتوژنیک به دست می آید. این پروسه طی مراحل ایجاد کتون از چربی و استفاده از آن ها برای تامین انرژی به جای کربوهیدرارت ایجاد می شود.

زمانی که افراد در شرایط کتوزیس قرار می گیرند، باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز استفاده نمایند. هدف اصلی از جراحی معده این است که بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای تامین انرژی خود استفاده نماید، این پروسه می تواند کمک زیادی در کاهش وزن سریع ایجاد نماید.

۲- استاز و رفلاکس معده

یکی دیگر از دلایل بوی بد دهان بعد از این عمل می تواند استاز و رفلاکس معده باشد. هضم نشدن غذا و ماندن آن در معده می تواند منجر به ایجاد بوی بد دهان شود.به خاطر عدم توانایی حرکت مواد غذایی از معده به روده ی کوچک، ممکن است اسید معده به مری برگردد، به این حالت واتر براش می گویند. این حالت علاوه بر ایجاد بوی بد دهان موجب احساس سوزش و درد در قفسه ی سینه هم می شود.

۳- کم آبی بدن

از دیگر عوامل ایجاد بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو معده، کم آبی بدن می باشد. کم آبی بدن به صورت کلی عامل ایجاد بوی بد دهان است، برای همین خاطر برای افرادی که اقدام به انجام جراحی اسلیو معده کرده اند، توصیه می شود که به مصرف مایعات دقت کنند و روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشند.

۴- گیر کردن غذا در دستگاه گوارش

گیر کردن غذا در دستگاه گوارش یکی از دلایل بروز بوی بد دهان بعد از این عمل لاغری می باشد که به علت ناتوانی در بلع غذا و احساس درد به هنگام بلع رخ دهد.

۵- مصرف سیگار

مصرف سیگار و دیگر دخانیات از دیگر دلایل ایجاد بوی بد دهان پس از عمل اسلیو معده می باشد. البته مصرف سیگار در تمامی افراد می تواند منجر به ایجاد بوی بد دهان شود، ولی افرادی که عمل جراحی اسلیو معده را انجام داده اند، به خاطر خشکی دهان که ناشی از کاهش مصرف مایعات می باشد، موجب تشدید این بو می شود.

۶- عدم رعایت بهداشت دهان

عدم رعایت بهداشت دندان و دهان می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان پس از این جراحی شود. رعایت بهداشت دهان و دندان در تمامی افراد برای جلوگیری از بوی بد دهان توصیه می شود.

از آن جایی که رفلاکس و استاز معده در اشخاصی که عمل جراحی اسلیو معده را انجام داده اند، بیشتر می شود، باید برای مراقبت از دندان های خود به بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی بدهند.

۷- مصرف قند بیش از حد

از دیگر عوامل ایجاد بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو معده، می توان به مصرف بیش از اندازه ی قند اشاره کرد. باید از مصرف قند و مواد غذایی که حاوی مقادیر زیاد قند هستند جلوگیری به عمل آورد.

۸- رژیم غذایی پر از پروتئین

رژیم غذایی پر از پروتئین هم می تواند منجر به بروز بوی بد دهان  شود. افرادی که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار می گیرند برای جلوگیری از بوی بد دهان، بهتر است از رژیم غذایی پر از پروتئین استفاده نکنند.مواد پروتئینی به خاطر این که دیرتر هضم می شوند و ممکن است به طور کامل به وسیله ی سیستم گوارش هضم نگردند، منجر به ایجاد بوی بد و نامطبوع در دهان می شوند.

ماندگاری بوی بد دهان پس از اسلیو معده

ماندگاری بوی بد دهان پس از عمل اسلیو معده نگرانی بیشتر بیمارانی است که  عمل جراحی اسلیو معده را انجام داده اند. نحوه ی مراقبت و اجرای تمامی دستورالعمل های پزشک می تواند موجب رفع این مشکل شود. بوی بد دهان بعد از عمل لاغری یک اتفاق رایج می باشد و اصلا جای نگرانی ندارد و با رعایت بهداشت دهان و دندان و داشتن یک رژیم غذایی بعد از عمل جراحی ، این مشکل خیلی سریع رفع می شود.

راهکارهایی برای جلوگیری از بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو

  • رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند در کنترل بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو معده کمک های زیادی بکند. البته در همه ی افراد عدم رعایت بهداشت دهان می تواند باعث بروز بوی بد شود ولی این عارضه در افرادی که تحت عمل جراحی معده قرار گرفته اند بیشتر از بقیه ی افراد می باشد.
  • نوشیدن آب کافی به میزان حداقل ۸ لیوان برای افرادی که تحت عمل جراحی معده قرار گرفته اند برای هیدراته شدن بدن الزامی می باشد. استفاده از دمنوش های گیاهی مانند چای سبز و یا استفاده از آب میوه های طبیعی می توانند آب بدن را تامین کرده و از خشکی دهان جلوگیری به عمل بیاورند.
  • از دیگر روش های رفع بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو معده رعایت رژیم غذایی مناسب می باشد. تغذیه ی غذایی مناسب می تواند شامل غذاهای زود هضم و… باشد.
  • جویدن آدامس های بدون قند هم می تواند محیط داخل دهان را مرطوب نگه داشته و تا اندازه ای بوی بد را کاهش دهد. عدم استفاده از غذاهای اسیدی هم می تواند موجب بهبود رفع بد بو بون دهان شود. عدم مصرف سیگار و الکل هم می تواند بوی بد دهان را کاهش دهد.

آیا فعالیت بدنی در از بین بردن بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو موثر است؟

از دیگر سوالاتی که می تواند ذهن بیمار را در مورد بد بو بودن دهان پس از عمل لاغری درگیر کند، تاثیر ورزش و فعالیت بدنی در برطرف کردن بوی بد باشد. برای این سوال دو نظریه وجود دارد، اولی به این صورت است که: برخی از پزشکان بر این باورند که ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی زیاد می تواند موجب کاهش آب بدن از طریق افزایش چربی سوزی به خاطر مصرف کالری ها و عرق کردن شود.

از آن جایی هم که کم آبی بدن موجب ایجاد بوی بد دهان می شود، بیمارانی که مبتلا به این مشکل هستند، بوی بد دهان آن ها تشدید پیدا می کند.از طرف دیگر، برخی از پزشکان معتقد هستند که فعالیت بدنی می تواند در بهبود عملکرد داخلی اندام ها و بافت بدن تاثیر زیادی بگذارد. برای همین خاطر به بیماران خود بعد از انجام عمل اسلیو توصیه می کنند که به فعالیت های ورزشی بپردازند. با این کار عملکرد معده و روده و دیگر اندام های بدنی بهتر می شود.

منبع: https://drnaseryahoo.com/bad-breath-after-gastric-sleeve/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر ناصر یاهو

دکتر ناصر یاهو فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و فارغ التحصیل رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم و دوره لاپارسکوپی پایه را در دانشگاه علوم پزشکی ایران و دوره لاپاراسکوپی چاقی (Bariatric) را دردانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده ام.و همچنین دوره جراحی پلاستیک و زیبایی و ترمیمی را در بیمارستان امام حسین نزد دکتر جمالی و دکتر حسینیان آموخته ام. همچنین دارای ۲۷ سال سابقه در زمینه های نام برده می باشم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان