اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109036837519362
در دسترس نیست

راهنمای پیش از عمل زیبایی پروتز سینه

با جراحی پروتز سینه: از افتادگی سینه جلوگیری کنید!

کد: 140109036837519362

، تهران , (اخبار رسمی): با بالارفتن سن خانم ها و یا در دوران شیردهی آنها، احتمال افتادگی سینه در این افراد وجود دارد. در جراحی زیبایی پستان یا پروتز سینه، جراح و متخصص زیبایی با کاشت پروتز دائمی سینه، استایل و فرم زیباتری به سینه ها می بخشد. هزینه عمل پروتز پستان به نوع جنس بکار رفته در آن بستگی دارد.

با جراحی پروتز سینه : از افتادگی سینه جلوگیری کنید!
عمل جراحی پروتز سینه

پروتزهای دائمی نیاز به جراحی دارند و از سیلیکون یا ژل سالین ساخته می شوند. برای جراحی از نرم افزار شبیه ساز سه بعدی برای دستیابی به ظاهر، شکل و اندازه ایده آل سینه ها پس از جراحی استفاده می شود.

ایمپلنت‌های سینه یا پروتز متریالهای پزشکی هستند که در زیر بافت سینه یا عضله قفسه سینه برای افزایش اندازه سینه (تقویت) یا جایگزینی بافت پستانی که به دلیل سرطان یا ضربه برداشته شده یا به دلیل ناهنجاری شدید پستان به درستی رشد نکرده‌اند (بازسازی) کاشته می‌شوند. از این متریال همچنین در جراحی های تجدید نظر، که به دنبال اصلاح یا بهبود نتیجه یک جراحی اصلی هستند، استفاده می شود.

پروتز سینه چه انواعی دارد؟

انواع مختلفی از پروتزهای پس از ماستکتومی و لامپکتومی وجود دارد که به آنها فرم پستان نیز گفته می شود. تولید کنندگان طیف گسترده ای از انواع، شکل ها، اندازه ها و رنگ ها را ایجاد می کنند. نوع پروتز مورد نیاز با توجه به مقدار بافت سینه ای که برداشته می شود تعیین می شود.

نحوه استفاده از پروتزهای موقتی

یک سوتین مناسب بپوشید تا پروتز را در جای مناسب نگه دارد و به شما کمک کند خنک بمانید. در هوای گرم از پروتز سبک وزن استفاده کنید که ممکن است شما را خنک تر نگه دارد. لباس‌هایی بپوشید که با پارچه‌های خنک و راحت مانند کتان، ابریشم یا پارچه‌های مصنوعی قابل تنفس هستند.

جراحی پروتز سینه دائمی

پروتز سینه یا شکل دهی سینه را می توان به روشی ساده تعریف کرد که در آن یک سیلیکون یا ژل واجد شرایط از طریق برش ایجاد شده در زیر سینه وارد بافت سینه می شود و به آن شکل یا فرم دلخواه می دهد. برای شبیه سازی شکل طبیعی سینه و بدن، ممکن است ازتکنولوژی نرم افزارهای تصویر برداری و شبیه سازی سه بعدی استفاده شود تا نتیجه قبل از جراحی مشخص شود. برای تغییر شکل، بزرگ کردن یا کاهش اندازه سینه، باید شکل و اندازه سینه ایده آل خود را انتخاب کنید وعمل پروتز طبیعی سینه را انجام دهید.

به طور کلی دو نوع پروتز وجود دارد:

1. پروتز دائمی

2. پروتز موقت

پروتز موقت:پروتزهای موقت سینه معمولاً از سیلیکون ساخته می شوند و داخل لباس زیر قرار می گیرند یا با چسب مخصوص به بدن متصل می شوند.

پروتز دائمی: پروتزهای دائمی نیاز به جراحی دارند و از سیلیکون یا ژل سالین ساخته می شوند. باید قبل از جراحی اقدامات لازم انجام شود. برای جراحی از نرم افزار عکس برداری و شبیه ساز سه بعدی برای دستیابی به ظاهر، شکل و اندازه ایده آل سینه ها پس از جراحی به طور پیش فرض استفاده می شود.

انواع پروتز از نظر جنس بکار رفته چیست؟

  1. پروتز سیلیکونی:در این نوع پروتز به جای پروتز سالین، برش بزرگتری ایجاد می شود، اما از مقاوت و استحکام بیشتری برخوردار هستند. این نوع پروتز برای خانم های بالای ۲۲ سال مناسب است. فرم های سینه سیلیکونی در مقایسه با انواع دیگر سینه ها مزایای زیادی دارند. آنها طوری طراحی شده اند که شباهت زیادی به ظاهر، بافت و وزن سینه های طبیعی داشته باشند. سینه های سیلیکونی مانند یک سینه طبیعی به راحتی با دمای طبیعی بدن سازگار می شوند.
  2. پروتز نمکی:به دلیل استفاده از دیواره‌های غیرقابل نفوذ، پروتزهای سالین نسبت به سایر پروتزها محکم‌تر و مقاوم تر هستند. مواد مورد استفاده در پروتزهای نمکی نمک و آب استریل است که باعث می شود در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی دوام کمتری داشته باشند. اما برای کسانی که می خواهند ظاهر سینه های خود را بهبود بخشند، می تواند گزینه خوبی باشد.

به دلیل تعداد زیاد مواد مصنوعی به کار رفته در داخل آن، شکل طبیعی سینه را به هم می زند و ظاهر سینه ها را بهبود می بخشد. پروتزهای نمکی ارزانتر از پروتزهای سیلیکونی هستند و در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی، برش کوچکتری زیر سینه شما ایجاد می شود تا پزشک بتواند پروتز نمکی را در بافت سینه شما قرار دهد.

این نوع پروتز برای افراد بالای 18 سال مناسب است. متأسفانه برخی از زنان به سرطان سینه مبتلا می‌شوند که در این صورت باید سینه‌های خود را خارج کنند، گاهی یکی از آن‌ها و گاهی هر دوی آنها برداشته می‌شود. اما جای نگرانی نیست، با مشاوره با پزشک خود می توانید این عمل زیبایی را در زمان مناسب انجام دهید تا با کمک این جراحی ظاهر فیزیکی خود را حفظ کنید. این یکی دیگر از مزایای پروتز سینه است که به بیمار کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را به طور کامل بازگردانند.

پروتز سینه پس از ماستکتومی

بعد از ماستکتومی، هم از نظر ظاهر و هم از نظر تقارن، ممکن است ، بیماربا عوارضی در بدن خود مواجه شود، اما خدمات جراحی پروتز سینه دکتر ناصر یاهو می تواند به تقارن و تعادل بدن فرد کمک کند. پروتز سینه زمانی توصیه می شود که یک سینه یا هر دو سینه به دلایل مختلف برداشته شود. این به این دلیل است که وقتی بدن به درستی در یک راستا قرار نگیرد، ممکن است منجر به مشکلاتی در کمر، شانه ها و گردن شود. یکی از مهمترین مزایای پروتز سینه علاوه بر زیبایی آن این است که به تعادل بدن کمک می کند و ظاهری طبیعی به بدن می دهد.

مزایای پروتز موقت سینه چیست؟

برای بهبود شکل سینه خود می توانید از پروتز چسبی موقت استفاده کنید. با یک پروتز موقت گرما شما را آزار نمی دهد. زیرا نیازی به پوشیدن لباس زیر نیست و سینه های شما طبیعی و سفت به نظر می رسند.

مزایای پروتز سینه های سفارشی چیست؟

در پروتزهای سفارشی، شکل سینه ها متناسب با نیاز و سلیقه شماست. پروتزهای سفارشی سینه دقیقاً متناسب با دیواره قفسه سینه ساخته می شوند تا وزن پروتز دقیقاً مطابق میل شما باشد. در یک پروتز سفارشی می توانید رنگ ایده آل خود را انتخاب کنید تا با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

در غیر این صورت، اگر مایل به استفاده از پروتز معمولی هستید، ممکن است یافتن رنگ پروتز متناسب با رنگ پوست برای شما دشوار باشد. بنابراین، اگر در این مورد وسواس دارید، مشاوران ما در شرکت موج آرامش آمیتیس یک پروتز سفارشی را به شما پیشنهاد می کنند.

معایب پروتز سینه چیست؟

به طور کلی جراحی پروتز سینه یک عمل زیبایی است و مانند سایر جراحی ها ممکن است عوارضی داشته باشد. در ایران این عمل به صورت تخصصی توسط دکتر ناصر یاهو، با کمترین عارضه انجام می شود.

ممکن است بعد از جراحی احساس درد کنید، اگرچه شدت این درد به آستانه تحمل درد هر فرد بستگی دارد. اما به طور کلی درد شما معمولا با مسکن های بدون نسخه مانند ژلوفن و غیره تا حد زیادی تسکین می یابد.

بازسازی فرم سینه از نظر روانی به بازگرداندن اعتماد به نفس زنان کمک می کند. پس از چند روز جراحی به توصیه پزشک، شما مجاز به پوشیدن لباس زیر دارای فیبرو بافت سبک وزن هستید. پس از شش تا هشت ماه، شما مجاز به پوشیدن لباس زیر غیر رسمی خواهید بود.

زنانی که تحت عمل جراحی سرطان سینه قرار گرفته اند باید از سینه بند ماستکتومی استفاده کنند. بسیار مهم است که یک سوتین ماستکتومی خوب را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

باید بتواند وزن سینه را تحمل کند. سینه باید با صابون ملایم و آب گرم شسته شود و پس از استفاده به آرامی خشک شود. باید در جعبه نگهداری شود و در صورت عدم استفاده از آسیب های تصادفی مختلف جلوگیری شود.

پروتز می تواند تا 5 سال دوام بیاورد، اما یک زن ممکن است در صورت کاهش یا افزایش وزن به پروتز یا سوتین با اندازه کافی نیاز داشته باشد. برای اطمینان از اینکه سینه‌بند و پروتز ماستکتومی شما همچنان به درستی جا می‌شوند، توصیه می‌شود که هر دو سال یک‌بار آن را تعویض نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر ناصر یاهو

دکتر ناصر یاهو فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و فارغ التحصیل رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم و دوره لاپارسکوپی پایه را در دانشگاه علوم پزشکی ایران و دوره لاپاراسکوپی چاقی (Bariatric) را دردانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده ام.و همچنین دوره جراحی پلاستیک و زیبایی و ترمیمی را در بیمارستان امام حسین نزد دکتر جمالی و دکتر حسینیان آموخته ام. همچنین دارای ۲۷ سال سابقه در زمینه های نام برده می باشم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی