اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107206768018492
در دسترس نیست

تامین تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی از همیشه راحت‌تر شده است!

کد: 140107206768018492

، (اخبار رسمی): در گذشته به واسطه‌ی محدودیت‌های واردات در ایران، خرید تجهیزات و قطعات همواره سخت بود و وارد کردن حتی یک قطعه‌ی کوچک آزمایشگاهی، دردسرهای زیادی داشت؛ چه برسد به خرید و واردات دستگاه‌های بزرگی همچون ICP و HPLC.

تامین تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی از همیشه راحت‌تر شده است!
تامین تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی از همیشه راحت‌تر شده است!

در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی یکی از راه‌های امن خرید دستگاه، به بررسی سهولت واردات، خرید و فروش این تجهیزات مهم بپردازیم. در صورتی که مدیر یک آزمایشگاه شیمی، دارویی، میکرولیوژی یا ... هستید یا قصد راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه خود را دارید، پیشنهاد می‌کنید این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

مراجع خرید تجهیزات در دنیا

به طور کل اگر شما خارج از ایران باشید و قصد داشته باشید که یکی از تجهیزات آزمایشگاهی مانند دستگاه GC را بخرید، چند راه دارید. یکی از راه‌ها این است که مستقیم به سایت فروشنده مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت کنید. حال با توجه به این که در چه منطقه‌ی جغرافیایی باشید، شرکت موظف است دستگاه را در همان کشور و در محل به دست شما برساند.

یکی دیگر از کارهایی که می‌شود انجام داد، خرید دستگاه دست دوم است. وبسایت‌هایی مانند آمازون، این امکان را فراهم کرده‌اند که افراد بتوانند دستگاه‌های دست دوم خود را بفروشند. بنابراین در صورتی که با خرید دستگاه کارکرده مشکلی نداشته باشید یا بودجه‌ی کافی برای خرید دستگاه نو موجود نباشد، می‌توانید اصطلاحا به وبسایت‌های مشابه آمازون مراجعه و دستگاه مورد نظر را تامین کنید.

البته در این میان سایت‌هایی هم هستند که متعلق به برند خاصی نیستند ولی دستگاه‌های تمام برندهای مختلف را دارند. یکی از این وبسایت‌های معروف  labx.comاست. این وبسایت علاوه بر دسته‌بندی فوق‌العاده‌ای که نسبت به دستگاه‌ها و تجهیزات ارائه داده است، تقریبا از تمام برندهای معروف آزمایشگاهی دستگاه دارد.

سایت‌های دیگری مانند labexchange نیز خدمات مشابه labx ارائه می‌دهند. البته هر کدام از این وبسایت‌ها، طبیعتا نسبت به سایت‌های مشابه، روال‌ها و خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند. اما به هر حال فعالیت اصلی‌شان، فروش تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی به کل دنیاست.

مرجع خرید تجهیزات آزمایشگاهی در ایران

با توجه به مطالب بالا، خرید تجهیزات در خارج از ایران، خیلی راحت‌تر است. در ایران نمی‌توان به راحتی وارد یکی از وبسایت‌های فروش تجهیزات شد و ثبت سفارش کرد. زیرا از نقطه‌ی شروع ثبت سفارش، وقتی متوجه می‌شوند که مقصد دستگاه ایران است، خرید لغو می‌شود. حتی اگر به هر شکل شما خرید را انجام دهید، حمل و نقل، یکی از بزرگترین مشکلات است. در این میان شرکت‌هایی هستند که سال‌هاست در زمینه‌ی واردات، فروش و تعمیر این دستگاه‌ها فعالیت دارند.

یکی از این شرکت‌های معروف، صدراپژوهش sadrapzh.com است. این شرکت با سابقه‌ی طولانی که در زمینه‌ی خرید، فروش، واردات و تعمیر تجهیزات دارد، تقریبا شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده که خرید شما با خرید فردی در خارج از ایران، تفاوتی نمی‌کند.

جدای از این که بسیاری از دستگاه‌ها در این شرکت موجود است، در صورت عدم موجودی، می‌توانید در هر کدام از سایت‌های خارجی، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و از طریق این شرکت، ثبت سفارش خود را انجام دهید.

خدمات شرکت صدراپژوهش به شرح زیر است:

1-    پشتیبانی فنی و تعمیر

2-    فروش تجهیزات آزمایشگاهی

3-    ارائه‌ی مشاوره

پشتیبانی فنی و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی در صدراپژوهش

همانطور که می‌دانید، تجهیزات آزمایشگاهی به صورت دوره‌ای نیاز به سرویس و کالیبراسیون دارند. در صورتی که مدت‌زمان زیادی از دستگاه استفاده شود و سرویس‌های مربوطه انجام نشود، دستگاه دچار مشکل می‌شود.

یکی از خدمات اصلی صدراپژوهش عقد قراردادهای یک ساله با مجموعه‌های معتبر و بزرگ برای سرویس و پشتیبانی فنی تجهیزات آن مجموعه‌هاست.

موضوع دیگر در مورد خدمات فنی این شرکت، دانش و تجربه‌ی مهندسین این شرکت در زمینه‌ی الکترونیک و مکانیک است. سابقه‌ی 17 ساله‌ی این شرکت، باعث شده تا بسیاری از مجموعه‌های بزرگ مانند مپنا، سایپا، پژوهشگاه رازی، دانشگاه تهران و ... با آن همکاری داشته باشند.

فروش تجهیزات در صدراپژوهش

این شرکت علاوه بر دستگاه‌های نو، تجهیزات کارکرده نیز می‌فروشد. نکته‌ی قابل توجه این است که تمامی تجهیزات فروخته‌شده توسط صدراپژوهش، چه کارکرده و چه نو، دارای گارانتی هستند. از آن‌جایی که این شرکت بر پایه‌ی دانش فنی استوار است، گارانتی کردن تجهیزات کارکرده در هنگام فروش برایش امری راحت است.

ارائه‌ی مشاوره در زمینه‌ی تجهیز، جایگزینی یا تعمیر دستگاه‌ها

در نظر داشته باشید که هیچ زمانی، تمام محصولات یک برند خوب نیستند. به عنوان مثال شاید دستگاه HPLC مدل 1100 از برند اجیلنت، یک دستگاه خوب و موفق باشد. اما یکی از مدل‌های خاص Atomic از این برند، ضعف‌های زیادی داشته باشد. این نکات فقط توسط افرادی قابل تشخیص است که سال‌ها در این زمینه‌ها دستگاه‌های مختلف از برندهای مختلف را دیده باشند و با آن‌ها کار کرده باشند.

بنابراین پیش از اقدام به خرید دستگاه‌های گران‌قیمت آزمایشگاهی، توصیه می‌شود با یکی از مجموعه‌های با تجربه در این زمینه، مشورت کنید. در بسیاری از اوقات، نتیجه‌ی این مشاوره‌ها منجر به کاهش بخش زیادی از هزینه‌ها می‌شود.

هزینه حمل و نقل دستگاه به ایران

هزینه‌ی حمل و نقل تجهیزات به ایران، موضوعی نیست که بتوان آن را به سادگی بررسی کرد و عدد مشخصی ندارد. در نظر داشته باشید که اصلی‌ترین موضوع تاثیرگذار در قیمت حمل و نقل، نوع جابجایی است. دستگاه توسط چه وسیله‌ای آورده شود، تحویل چند روزه باشد، حمل و نقل شامل گارانتی می‌شود یا نه و ...

به تمام موارد فوق یک مورد دیگر هم باید اضافه شود. این که ورود دستگاه به ایران به صورت مستقیم از کشور مبدا انجام نمی‌شود. بنابراین خود این موضوع باعث افزایش چند برابری قیمت حمل می‌شود.

مثلا در نظر داشته باشید اگر یک دستگاه بخواهد از دوبی وارد ایران شود، با توجه به نزدیک بودن فاصله، قطعا قیمتش خیلی کمتر از زمانی است که مثلا یک دستگاه اسپکتروفتومتر PG بخواهد از انگلستان آورده شود. برای مشاهده‌ی محصولات شرکت PG به وبسایت pginstruments.com مراجعه نمایید.

بنابراین با توجه به توضیحات داده شده، وزن دستگاه، فاصله‌ی مبدا و مقصد، نوع حمل و نقل و بسیاری عوامل دیگر در برآورد هزینه‌ی حمل و نقل تاثیر دارند و این موضوع به صورت موردی باید بررسی شود.

سخن آخر

در این مطلب قصد کردیم اندکی در مورد خرید تجهیزات آزمایشگاهی صحبت کنیم و بررسی کنیم که با توجه به محدودیت‌های واردات به ایران، چه راهکارهای جایگزینی وجود دارد و باید چه کرد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی