اطلاعات تماس
  • 071372*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108016783315323
در دسترس نیست

تحریک تخمک‌گذاری، بهترین روش برای درمان نازایی است

بهترین دارو برای تحریک تخمک گذاری

کد: 140108016783315323

، (اخبار رسمی): تحریک تخمک‌گذاری، بهترین روش برای درمان نازایی است چون در مقایسه با روش‌های درمانی مثل لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی، زمان کمتری برای درمان احتیاج دارد. گاهی اوقات تحریک همراه با روش‌های لقاح مصنوعی به صورت هم‌زمان نیز می‌تواند، در فردی مؤثر باشد.

بهترین زمان مراجعه به پزشک زنان و زایمان تهران، برای مراقبت‌های دوران بارداری، بعد از ازمایش مثبت بارداری است

علائم تخمک گذاری

بهتر است بانوان با مهم‌ترین نشانه‌های تخمک‌گذاری آشنا باشند و مشکلات و بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری را بشناسند. مهم‌ترین علامت آن در بدن خانم‌ها تغییراتی است که در ترشحات واژنی اتفاق می‌افتد. منظور زمانی است که این ترشحات از لحاظ رنگ و نوع تغییر می‌کند.

در بیشتر مواقع این ترشح به‌صورت شفاف و حالت کش‌دار است که وقتی تخمک‌گذاری انجام می‌شود، رنگ آن تیره‌تر و حتی غلیظ می‌شود. در این جا به چند نمونه از نشانه‌هایی که معلوم می‌کند یک زن در حال تخمک‌گذاری است، اشاره می‌کنیم:

  • لکه بینی در این دوره
  • احساس درد در ناحیه سینه
  • سفت شدن سینه‌ زنان
  • افزایش میل جنسی در زنان
  • درد در ناحیه تخمدان (احساس در یک طرف شکم)

البته بعضی از خانم‌ها علامت‌های تخمک‌گذاری را متوجه نمی‌شوند و یا همه این علامت‌ها در یک نفر به وجود نمی‌آید.

تجویزبهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری توسط متخصص زنان

داروهایی تولید شده، هم به‌صورت خوراکی و هم تزریقی به تحریک تخمک‌گذاری شما کمک می‌کند. البته با نظر پزشک متخصص باید از بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری استفاده شود. البته در روش‌های دیگری از درمان باروری مثل لقاح داخلی رحم و لقاح آزمایشگاهی هم از این روش استفاده می‌کنند. در روش تحریک تخمک‌گذاری فقط یک تخمک تولید می‌شود و با روش درمانی به تحریک فولیکول‌های بیشتر در تخمدان می‌پردازند که باعث تولید تخمک بیشتر می‌شود.

 برای انجام این روش درمانی، خانم‌ها باید برای پایش رشد فولیکول و حتی زمان مناسب تخمک‌گذاری یا تلقیح، سونوگرافی و آزمایش خون بدهند. با انجام این موارد پزشک متخصص بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری را پیشنهاد می‌دهد.

آشنایی با روش‌های درمانی تحریک تخمک‌گذاری

برای درمان اختلال تخمک‌گذاری، متخصص‌های زنان،زایمان و نازایی روش‌های درمانی زیادی را طبق ساختار بدنی فرد ارائه می‌دهند و بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری را برای نتیجه بهتر، تجویز می‌کنند.

۱. ارزیابی: متخصص نازایی، چگونگی دوره تخمک‌گذاری را با انجام آزمایش خون و رشد فولیکول در تخمدان‌ها، دیواره‌های رحم و ضخامت آن را توسط سونوگرافی ارزیابی می‌کنند.

۲. تحریک: برای تقویت رشد فولیکول‌های حاوی تخمک برای تحریک تخمدان‌ها، از دارو استفاده می‌کنند. در این روش متخصص زنان، باید مناسب‌ترین دارو یا ترکیبات دارویی را برای بیمار خود تجویز کند.

۳. پایش: در دوره تخمک‌گذاری، دکتر متخصص زنان و زایمان با استفاده از سونوگرافی و آزمایش خون، رشد فولیکول را بررسی می‌کنند. این مرحله پایش برای احتمال بارداری‌های چندقلویی اهمیت دارد.

تلقیح مصنوعی

وقتی خانم‌ها به‌روز تخمک‌گذاری نزدیک می‌شوند، متخصص، لقاح مصنوعی را انجام می‌دهد که شامل ورود اسپرم به داخل رحم زن است. البته یکی از شرط‌های لازم برای بارداری وجود تخمک سالم و فعال است تا اسپرم درون آن، جای‌گیر و عمل لقاح صورت بگیرد. اگر فرد، تخمک ناسالم که برای باروری مناسب نباشد، داشته باشد، روش درمانی دیگری را انجام می‌دهند.

تاثیر روش تحریک تخمک گذاری

افرادی که از روش‌های کمک درمانی مثل لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی استفاده می‌کنند، هم از روش تحریک تخمک‌گذاری استفاده می‌کنند و یا با کمک این روش به درمان خود کمک می‌کنند. در خانم‌هایی که روش تحریک تخمک‌گذاری را انجام داده‌اند و مشکل آزادسازی تخمک را دارند، متخصص باروری به آن‌ها تحریک شدید تخمک‌گذاری را تجویز می‌کند.

 باید دانست که هورمون گنادوتروپین انسانی است که سبب تحریک آزادسازی تخمک‌های بالغ می‌شود. این هم یکی از بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری است که در این روش شانس بیشتری برای بارداری به وجود می‌آید.

داروهای مورد استفاده در روش تحریک تخمک‌گذاری

پزشکان و متخصصان زنان، بهترین دارو برای تحریک تخمک‌گذاری را باتوجه ‌به وضعیت فرد مورد نظر تجویز می‌کنند. بعضی از این داروها بصورت قرص خوراکی و بعضی بصورت آمپول هستند.

تعدادی از این داروها عبارت‌اند از:

  • گنادوتروپین GNRH
  • متفورمین برای تحریک تخمگذاری
  • آمپول HMG جهت رشد و تحریک تخمک‌گذاری
  • آمپول FSH جهت رشد و تحریک تخمک‌گذاری
  • تحریک تخمک‌گذاری با قرص کلومیفن

برگرفته از : https://baamardom.ir/201952/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 071372*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان